Kreowanie kultury
doceniania
Cele szkolenia
Szkolenie "Kreowanie kultury doceniania" skupia się na roli menedżera w budowaniu kultury organizacyjnej opartej na wzajemnym docenianiu. Uczestnicy zdobywają wiedzę na temat korzyści wynikających z kreowania pozytywnego środowiska pracy, a także praktyczne umiejętności w zakresie doceniania pracowników zarówno w trybie stacjonarnym, jak i hybrydowym.
Korzyści dla Uczestnika
- Zrozumienie roli w kreowaniu kultury doceniania
- Rozwinięcie umiejętności komunikacyjnych
- Świadomość własnych kompetencji menedżerskich
- Praktyczne umiejętności wprowadzania narzędzi doceniania
- Doskonalenie feedbacku i feedforwardu
- Rozwój samorefleksji i umiejętności radzenia sobie z wyzwaniami
Korzyści dla organizacji
- Zwiększenie efektywności i motywacji zespołu
- Poprawa relacji i komunikacji
- Zaufanie w zespole
- Podniesienie kultury organizacyjnej
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
Zadanie pre – work
- W ramach pracy przedszkoleniowej Uczestnicy odpowiedzą w odniesieniu do siebie i swojego dobrostanu a także poczucia docenienia na 12 pytań zawartych w kwestionariuszu Q12 Instytutu Gallupa. Dzięki temu doświadczeniu dowiedzą się jak ważną rolę w procesie budowania kultury doceniania w Organizacji pełni bezpośredni menedżer.
- Sposoby kreowania kultury doceniania w zespole
- Czym jest kultura doceniania?
- Jakie korzyści osiągamy dzięki kreowaniu kultury doceniania?
- Podejście „pracownicy przychodzą do Firmy, a odchodzą od szefa” czyli rola menedżera w zakresie budowania poczucia docenienia
- Q12 Gallupa, czyli 12 pytań, które mierzą zaangażowanie, docenienie
- Jak doceniać – stacjonarnie i hybrydowo?
- Indywidualne spotkania z pracownikami
- Spotkania zespołu
- Chwalenie i docenianie. Czym są KUDOS’y i jak je stosować w hybrydzie?
- Koncentracja czasu i uwagi
- Kapitał zaufania wg Covey’a
- Sposoby reagowania na poczucie osamotnienia i tęsknoty za docenieniem pracowników zdalnych lub hybrydowych
- Przykładowe rozwiązania w tym zakresie: online’owe lub łączone spotkania pracowników przy kawie i herbacie, zdalne imprezy integracyjne; Sesje tematyczne, Aplikacje wspierające współpracę i integrację, Wspólne aktywności fizyczne pracowników
- Wykluczenie osób pracujących zdalnie (przykładowe rozwiązania w tym zakresie: regularne spotkania całego zespołu, daily)
- Docenianie (przykładowe rozwiązania: kudosy w ramach komunikatorów, np. Teams)
- Spotkania offline całego zespołu (np. konferencje)
- Feedback, czyli informacja zwrotna
- Rola i funkcje informacji zwrotnej w zarządzaniu zespołem
- Informacje zwrotne o charakterze wzmacniającym
- Informacje zwrotne o charakterze korygującym
- Funkcje informacji zwrotnej w procesie zarządzania: informacyjna, motywacyjna i rozwojowa.
- Przegląd metod udzielania feedbacku (w zależności od celu informacji zwrotnych oraz spodziewanych efektów)
- Metoda FUKO / SBI
- Metoda tzw. Kanapki dwu- i trzywarstwowej.
- Metoda „Z”
- NVC
- Feedforward, czyli tzw. mądrość „przed szkodą”
- Siła feedforward w procesie rozwojowym pracownika.
- Idea i założenia feedforward.
- Czym różni się feedback od feedforward?
- Czym kierować się w procesie wyboru właściwego podejścia (back vs forward)?
- Jak udzielać feedforward – praktyczne wykorzystanie narzędzia w formule scenek.
- Praktyczny poligon doświadczalny, czyli trening feedback i feedforward na bazie przykładów wyselekcjonowanych przez Uczestników szkolenia.
Zadanie post – work
- Zadaniem menedżerów będzie zaimplementowane KUDO CARD w zespole pracującym hybrydowo. Menedżerowie zaplanują cały plan wdrożenia tego ważnego narzędzia doceniania w oparciu o wskazówki, takiej jak m.in.
- Przygotowanie bazy komunikatów doceniających.
- Opracowanie zasad przyznawania KUDOSÓW.
- Opracowanie komunikacji dla zespołu: dlaczego docenianie jest ważne i jak będziemy to robić w zespole.
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Szkolenia są interaktywne i wymagają dużego zaangażowania uczestników (do 80% czasu), co pozwala zastosować im poznaną wiedzę i narzędzia, już na zajęciach. W trakcie warsztatów trenerzy stosują zasadę PBL (Problem Based Learning) pozwalającą na twórczą pracę zespołową i poszukiwanie rozwiązań zdefiniowanych problemów. Praca oparta jest na podejściu Kolba do zdobywania wiedzy przez dorosłych, a większość programu warsztatów przebiega według następującej dynamiki: ćwiczenia otwierające na nowe nawyki (budujące świadomość), mini wykłady o zasadach, technikach, taktykach i narzędziach (wiedza), ćwiczenie nowych technik związanych z zarzadzaniem zespołem w strukturze rozproszonej (umiejętność).W trakcie szkolenia uczestnicy: dyskutują i komentują przedstawiane treści teoretyczne, symulują scenki menedżerskie, ćwiczą pożądane zachowania, udzielają sobie nawzajem konstruktywnej informacji zwrotnej oraz wypracowują dobre praktyki.
Wspieramy naszych Klientów w procesie rozwojowym, korzystając z takich narzędzi jak zadania wdrożeniowe, pigułki wiedzy, konsultacje trenerskie, IPD, narzędziownik, dostęp do platformy e-learning Certes, czy one pager.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |