Zdalne narzędzia do prowadzenia spotkań i współpracy w zespole
Cele szkolenia
Praca zdalna w obecnej sytuacji dla wielu z nas okazała się dużym wyzwaniem. Mamy tendencję do przekładania starych nawyków w komunikacji do nowej, w pełni zdalnej rzeczywistości. Jak więc w takiej sytuacji komunikować się, żeby utrzymać produktywność własną i zespołową?
Celem szkolenia „Zdalne narzędzia do prowadzenia spotkań i współpracy w zespole” jest wykształcenie umiejętności efektywnego prowadzenia komunikacji zdalnej, dzielenia się informacjami. współpracy, prowadzenia spotkań, komunikacji w trudnych sytuacjach w zespole – prowadzenia konstruktywnej dyskusji, przekonywania i angażowania swoich rozmówców. Uczestnicy poznają szereg narzędzi IT do pracy w zespole wirtualnym.
Korzyści dla uczestnika
- Poznanie narzędzi komunikacyjnych i budowania ducha zespołu w pracy zdalnej i hybrydowej
- Nauczenie się prowadzenia efektywnych spotkań online
- Przećwiczenie narzędzi IT do pracy wirtualnej
- Doskonalenie jakości komunikacji i współpracy
Korzyści dla organizacji
- Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych w formule zdalnej/ wirtualnej
- Wzmocnienie współpracy pomiędzy zespołami z różnych lokalizacji
- Wzmocnienie więzi pomiędzy pracownikami
- Wzrost efektywności pracy
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Wprowadzenie – podstawowe zasady spotkań zdalnych
- Prowadzenie spotkań – podstawowe zasady
- Które z zasad nabierają szczególnego znaczenia podczas wirtualnych spotkań i pracy zdalnej?
- Czasowy wymiar spotkania wirtualnego
- Przygotowanie do przeprowadzenia wirtualnego warsztatu lub spotkania zespołu pracującego zdalnie
- Definiowanie spotkania – techniczne przygotowanie i uruchomienie spotkania prowadzonego przy pomocy:
- zoom.us
- MS Teams
- Google Hangouts
- Prowadzenie spotkania
- Zasady jakich muszą przestrzegać uczestnicy i prowadzący spotkanie
- Pobudzanie do aktywnego uczestnictwa (ankiety, przerywniki, pytania)
- Aktywne korzystanie z chat’a
- Funkcjonalności zoom.us, MS Teams i Google Hangouts
- Jak skutecznie prezentować zdalnie?
- Wspólna praca zdalna
- Praca w mniejszych zespołach (MS Teams, zoom.us)
- Tworzenie i współpraca nad wspólnymi dokumentami (Office 365 i Google)
- Wspólne planowanie działań
- Gromadzenie wniosków ze spotkań online
- Metody i narzędzi digital, które umożliwiają przeprowadzenie warsztatów i prac projektowych z zespołem
- Monitorowanie pracy zespołów
- Efektywność vs. obecność
- Planowanie pracy
- Praca z tablicą Kanban (MS Planner, Jira)
- Działania wspierające efektywność zespołowej pracy zdalnej
- Wspólne śniadania, coffe break itp.
- Wartości spotkań podsumowujących
- Krótkie codzienne spotkania (daily)
- Tajniki Skypa (opcjonalnie)
- Wprowadzenie do aplikacji
- Wyszukiwanie i dodawanie kontaktów
- Ustawianie statusu
- Prowadzenie rozmowy tekstowej
- Połączenia głosowe i wideorozmowy
- Planowanie i prowadzenie konferencji
- Współdzielenie pulpitu i aplikacji
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Szkolenia są interaktywne i wymagają dużego zaangażowania uczestników (do 80% czasu), co pozwala zastosować im poznaną wiedzę i narzędzia, już na zajęciach. W trakcie warsztatów trenerzy stosują zasadę PBL (Problem Based Learning) pozwalającą na twórczą pracę zespołową i poszukiwanie rozwiązań zdefiniowanych problemów. W trakcie szkolenia uczestnicy: dyskutują i komentują przedstawiane treści teoretyczne, symulują sytuacje, ćwiczą pożądane zachowania, udzielają sobie nawzajem konstruktywnej informacji zwrotnej oraz wypracowują dobre praktyki. Pracujemy warsztatowo – uczestnicy poprzez gry, ćwiczenia, studia przypadków uczą się i wyciągają wnioski, samodzielnie poszukują rozwiązań i budują własny zbiór najważniejszych narzędzi, które będą przydatne w ich pracy zawodowej. Wszystkie studia przypadków i ćwiczenia dobrane są do specyfiki Firmy i do tego typu sytuacji, z jakim będą spotykać się w swojej pracy managerowie.
Wspieramy naszych Klientów w procesie rozwojowym, korzystając z takich narzędzi jak zadania wdrożeniowe, pigułki wiedzy, konsultacje trenerskie, IPD, narzędziownik, dostęp do platformy e-learning Certes, czy one pager.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |