Jedna wizja - wspólne cele
Warsztaty moderowane
Cele szkolenia
Warsztat moderowany oparty o model wykorzystujący metodologię team coachingu, jest jedną z najszybszych i najefektywniejszych metod rozwojowych – zarówno poszczególnych osób jak i całych organizacji.
Warsztaty pomagają:
- Uwolnić lub jeszcze bardziej rozwinąć potencjał tkwiący zarówno u poszczególnych osób jak i w całym zespole
- Określić drogę współpracy
- Odkryć zupełnie nowe i/lub najprostsze rozwiązania
Warsztat moderowany nie jest tym samym co biznesowe konsultacje, a Business Moderator nie jest po to, żeby mówić, jak należy prowadzić biznes.
Oferując nowe rozwiązania i nowe perspektywy Business Moderator pomoże odkryć inspirację i motywację do działania. Jego zadaniem jest słuchanie i zadawanie pytań otwartych, które będą pomagały eksplorować problem i wspólnie wypracowywać optymalne rozwiązanie. Poprzez pytania i odpowiednio dobrane techniki Business Moderator aktywizuje grupę do wymiany myśli i ujawniania stanowisk.
Korzyści dla Uczestnika
- Współtworzenie zespołu („one team”).
- Skuteczna komunikacja i wywieranie wpływu (budowanie relacji, korzystanie z różnorodności, docenianie mocnych stron).
- Skuteczność biznesowa w radzeniu sobie w trudnych sytuacjach.
- Rozwijanie postawy inicjatywy, myślenia innowacyjnego i kreatywności.
- Poszerzanie perspektywy w kreowaniu rozwiązań poprzez eksperymentowanie i wymianę wiedzy między działami i ludźmi.
- Kreowanie rozwiązań uwzględniających różne perspektywy, ponad interesami własnymi managera/zespołu/działu.
- Umiejętność inkluzji i współpracy z odpowiednimi interesariuszami/grupami interesariuszy.
- Zrozumienie roli i wpływu na zespołowość oraz osiągane wyniki własne i zespołu.
- Budowanie odporności psychicznej poprzez wzmacnianie więzi, uważność i empatię.
Korzyści dla organizacji
- Jednolita wizja i cele zespołu dla skierowania działań na wspólne cele organizacyjne.
- Rozwój potencjału pracowników zwiększający produktywność i efektywność.
- Kreowanie rozwiązań z różnych perspektyw, zwiększające elastyczność i integrację między działami.
- Włączanie i korelacja z interesariuszami, budujące pozytywne relacje z otoczeniem.
- Budowanie odporności psychicznej pracowników, redukujące absencje.
- Wskazywanie obszarów do doskonalenia w budowaniu relacji dla lepszej harmonii w zespole.
- Skuteczne podsumowanie szkoleń z ukierunkowaniem na działania dla szybkiej implementacji wiedzy.
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Sprawdzanie synergii pomiędzy przyjętymi dotychczas rozwiązaniami a odpowiedziami na pytania:
- Kim jesteśmy?
- Co robimy?
- Jaki jest nasz cel?
- Jakie korzyści i jakie zagrożenia płyną / mogą płynąć z dotychczas wypracowanych rozwiązań?
- Jak budować współpracę?
- Skąd się biorą nasze reakcje i zachowania?
- Różnorodność wartości, potrzeb, oczekiwań
- Różne sposoby komunikacji i motywacji do współpracy.
- Blokady utrudniające porozumienie na płaszczyźnie myśli i zachowań
- Jak znaleźć wspólny mianownik dla różnych osób?
- Co współpraca oznacza dla mnie jako pracownika?
- Co tracę?
- Co zyskuję?
- Na co się muszę otworzyć?
- Jakiego wsparcia potrzebuję? Od kogo?
- Z jakich swoich zasobów / mocnych stron mogę korzystać?
- Co współpraca oznacza dla mnie jako członka zespołu?
- Na czym polega moja odpowiedzialność względem zespołu?
- Jak mogę wspierać zespół?
- Czego inni mogą ode mnie potrzebować?
- Z kim kontaktuję się w pracy i kogo pomijam? (sieć komunikacji - z kim rozmawiamy, sieć władzy fachowej - do kogo zwracamy się o pomoc, sieć zaufania)
- Cel do osiągnięcia czy problem do rozwiązania?
- Generowanie pomysłów na rozwiązywanie problemów i osiąganie celów biznesowych
- Myślenie ukierunkowane na cel
- Sztuka zadawania nowych pytań - pobudzanie własnego potencjału umysłowego
- Konstruktywne rozwiązywanie problemów poprzez zadawanie dobrych pytań
- Budowanie nastawienia „Wszystko jest możliwe”
- Podsumowanie warsztatów
- Moduł służy podsumowaniu całego szkolenia.
- Podsumowanie będzie miało strukturę C5:
- Co zaczniemy rozbić?
- Co zakończymy robić?
- Czego będziemy robić mniej?
- Czego będziemy robić więcej?
- Co będziemy robić inaczej?
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Warsztaty prowadzone są w oparciu o metody analityczne i kreatywne oraz metodologię design thinking. Dyskusja ukierunkowana jest na znalezienie rozwiązań w odniesieniu do sytuacji firmy - zarówno w odniesieniu do obecnie realizowanych projektów, jak i z uwzględnieniem nowych potencjalnych działań.
Metody do wykorzystania podczas warsztatów:
- Burza mózgów
- Matryca celów
- Analiza 5 barier
- Analiza pomysłów pod kątem: zagrożenia, problemy, ryzyka, wyzwania, potrzeby informacyjne
- Weryfikacja pomysłów w zakresie: korzyści versus koszty
- Wybór najlepszych pomysłów
- Plan działania oparty o zasadę 5 c
- Prezentacja wybranych pomysłów językiem korzyści
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |