Yes, we can!
Radzenie sobie z presją
Cele szkolenia
Poznanie mechanizmu stresu i negatywnych emocji. Przejęcie odpowiedzialności za radzenie sobie z sytuacjami stresowymi. Proaktywność zamiast biernej bezradności. Lepszy kontakt członków zespołu, zbudowanie partnerskich relacji.
Korzyści dla uczestnika
W wyniku szkolenia, uczestnicy będą:
- Znali różne procedury antystresowe.
- Znali swój typ osobowości i indywidualną wrażliwość na stres.
- Ograniczać wpływ stresu w sytuacjach trudnych i wymagających zwiększonej mobilizacji.
- Lepiej radzić sobie z sobą samym, niezależnie od okoliczności
- Efektywniej i bardziej komfortowo reagowali na presje związane z odpowiedzialnością, czasem, relacjami z innymi ludźmi oraz ciągłymi zmianami i konfliktam
- Znali najważniejsze techniki asertywne wpierające relacje, radzenie sobie ze stresem i negocjacje.
- Potrafili bronić wyznaczonych przez siebie granic nie naruszając granic innych.
- Potrafili koncentrować się tylko na tym, na co mają wpływ nie tracąc energii na sprawy, na które wpływu nie mają.
- Odpowiedzialni za wewnątrz sterowność w budowaniu auto motywacji.
- Bardziej wierzyć i ufać sobie. Doceniać siebie,
- Doceniać innych. Szanować różność.
- Docierać do ludzi z ich perspektywy.
Korzyści dla organizacji
- Zwiększenie efektywności i produktywności zespołów
- Zwiększenie poczucia satysfakcji z pracy.
- Przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu.
- Wzrost poczucia „dobrostanu” u pracowników.
- Przekierowanie energii presji na działania.
- Poznanie metod radzenia sobie w trudnych sytuacjach
- Budowanie pozytywnych i długotrwałych relacji
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Presja stresu i negatywnych emocji.
- Test – na poziom stresu.
- Źródła stresu w pracy, stresujących sytuacji -lista konkretnych stresorów.
- Analiza naszych reakcji na te sytuacje (szanse i zagrożenia związane z naszym dotychczasowym podejściem).
- Zadaniowe podejście do tych sytuacji: ćwiczenie bank racjonalnych rozwiązań.
- Reakcja na stres typu spontanicznego: bodziec – reakcja. Ćwiczenia: analiza skutków takiej reakcji na indywidualnych przykładach.
- Reakcja na stres typu proaktywnego: bodziec – wybór – reakcja. Ćwiczenie: zastosowanie modelu B – W - R w indywidualnych przypadkach.
- Minimalizowanie niepotrzebnego napięcia (autodestrukcyjnego myślenia o trudnych sytuacjach).
- Na co mam wpływ a na co nie, czyli o oszczędzaniu siebie poprzez ograniczenie „narzekactwa” (nawet uzasadnionego).
- Presja siebie samego (toksyczne zachowania nawykowe):
- Nierealnych oczekiwań.
- Obszarów, których i tak nie jesteśmy władni zmienić.
- Stres pod lupą.
- Etapy reakcji stresowej. Reakcje streso pochodne.
- Własne zasoby organizmu.
- Stres wróg a stres przyjaciel.
- Typowe objawy stresu - jak szybko na nie reagować?
- W jaki sposób może wpływać na nasze myślenie i działanie?
-
- Jakie zmiany wywołuje stres w zachowaniach
- Ćwiczenie: skutki długofalowe nieradzenia sobie ze stresem
- Na poziomie psychologicznym i duchowym - napięcie skierowane do wewnątrz.
- Na poziomie społecznym – napięcie skierowane na zewnątrz.
- Na poziomie zdrowia somatycznego -napięcie stresowe przekształcone w chorobę
- Presja automotywacji a stres. Czyli o asertywności w stosunku do....samego siebie.
- Koło życia – czy jesteś autorem tego, co dzieje się w różnych aspektach swojego życia?
- W jaki sposób trudne sytuacje i napięcie obniżają naszą samoocenę.
- Przeformułowania sposobu myślenia o sobie samym.
- Poczucie pewności siebie a stres.
- Antystresowa komunikacja z sobą samym.
- Jak polubić siebie, żeby móc lubić innych – stres niskiej samooceny.
- Skutki niskiej samooceny. Automotywacja a stres
- Rola automotywacji w osiąganiu sukcesów
- Rola nastawienia na efekty działań i komfort życia.
- Dbałość o samoocenę – jako fundament do radzenia sobie z ocenami innych.
- Presja otoczenia - asertywność - trening wybranych technik
- Zachęta do asertywności i porzucenia pasywności lub Analiza długofalowych skutków.
- Różnice między postawą asertywną /bierną /agresywną
- Komunikaty werbalne i niewerbalne obrazujące zachowania agresywne/bierne/asertywne
- Skutki zachowania agresywnego/biernego/asertywnego na otoczenie, na innych, na mnie
- Trening asertywnego odmawiania.
- Techniki wspomagające asertywną odmowę.
- Trening z pogłębioną trudnością emocjonalną.
- Stawianie i obrona granic.
- Reagowanie na ocenę, negatywne emocje, uogólniona ocenę i krytykę oraz agresję.
- Technika panowania nad emocjami w konflikcie: metoda FUKO.
- Praktyczny trening w/w technik.
- Presja relacji – ludzie są różni.
- Ćwiczenie typologia ludzi (z naszej perspektywy – trudnych)
- Typologia – poznaj swój typ osobowości.
- Typologia osobowości. Metody komunikacji z poszczególnymi typami.
- Stworzenie metod (instrukcji) postępowania z trudnymi (innymi niż my) ludźmi.
- Wzorce rozmawiania, negocjowania z trudnymi ludźmi.
- Presja czasu i zmian i ich wpływ na stres.
- Zarządzanie priorytetami.
- Ćwiczenie: „List do Jacka”. Ćwiczenie opisujące nawał pracy (ogromna presja i stres w związku z tym).
- Techniki budowania priorytetów (ABC, TMI).
- Trening zastosowania technik.
- Umiejętność budowania celów (sobie i innym). Cel jako źródło eliminacji stresu.
- WARTO - metoda formułowania celów.
- Presja zmiany, presja emocji, presja decyzji
- Sztuka odpoczynku – kontrola stresu. Procedury antystresowe. Plan działania.
- Karta wsparcia
- "Sam dla siebie" - w jaki sposób mogę zadbać o
- swoje ciało - relaksacja
- swoją psychikę - myślenie pozytywne, autoafirmacja
- swój intelekt - kino, teatr, literatura
- swoją duchowość - przeżycia religijne
- swoją relację ze światem - asertywność
- Efektywna komunikacja i współpraca
- Techniki skutecznej komunikacji
- Warunki sprzyjające współpracy i zaufaniu
- Role zespołowe – jak z nich czerpać w zespole?
- Wartości – jak przekładają się na zachowania w codziennej pracy
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Metody szkolenia: gry indywidualne i zespołowe, analiza studiów przypadku, scenki przygotowane wcześniej i improwizowane, dyskusje moderowane, autorefleksja, sesje warsztatowe w parach/grupach, brainstormy grupowe z prezentacją wyników i ich omówieniem. Szkolenia są interaktywne i wymagają dużego zaangażowania uczestników (do 80% czasu), co pozwala zastosować im poznaną wiedzę i narzędzia, już na zajęciach. W trakcie warsztatów trenerzy stosują zasadę PBL (Problem Based Learning) pozwalającą na twórczą pracę zespołową i poszukiwanie rozwiązań zdefiniowanych problemów. Praca oparta jest na podejściu Kolba do zdobywania wiedzy przez dorosłych a większość programu warsztatów przebiega według następującej dynamiki: ćwiczenia otwierające na nowe nawyki (budujące świadomość), mini wykłady o zasadach, technikach, taktykach i narzędziach (wiedza), ćwiczenie nowych technik odnalezienia się w zmianie (umiejętność).
Wspieramy naszych Klientów w procesie rozwojowym, korzystając z takich narzędzi jak zadania wdrożeniowe, pigułki wiedzy, konsultacje trenerskie, IPD, narzędziownik, dostęp do platformy e-learning Certes, czy one pager.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |