Storytelling
Cele szkolenia
Umiejętność przekazywania najważniejszych informacji w wyznaczonym (często krótkim) czasie można sprowadzić do postulatu S. Jobsa – Less is More. To podejście jest punktem wyjścia metodologii Chunkingu, która dostarcza odpowiedzi na pytania:
- Jak prezentować w zwięzły sposób?
- Jak odnieść skuteczność przekazu, tzn. sprawić, aby Odbiorcy zapamiętali dokładnie te treści, na których zależy prowadzącym?
- Jak maksymalnie wykorzystać krótki odcinek czasu, aby przekazać najważniejsze treści oraz wpłynąć na Odbiorców?
- Jak (wykorzystując najlepsze praktyki z zakresu storytellingu) sprawić, aby główne treści wystąpienia na długo pozostały w pamięci odbiorców?
Chunking odwołuje się do badań, zgodnie z którymi każdy człowiek posiada pewne możliwości zapamiętywania informacji. Z psychologii poznawczej wiemy, że ta pojemność wynosi ok. 7+/-2 chunk’ów wiedzy (Chunk – z jęz. angielskiego kęs). Jeżeli podczas prezentacji przekażemy 50 informacji, to odbiorca zapamięta i tak maksymalnie 5-7 chunksów. Niekoniecznie tych dla nas najważniejszych. Dlatego ważne jestto, aby przygotowując
i prowadząc prezentację pamiętać o informacjach najważniejszych dla sukcesu wystąpienia i stosować techniki, które sprawią, że odbiorca zapamięta dokładnie to, na czym nam najbardziej zależy.
Korzyści dla uczestnika
- Uczestnicy dowiedzą się, że nawet bardzo perswazyjny przekaz nie musi być skuteczny – jeśli nie zostanie zapamiętany.
- Otrzymają techniki dzięki którym będą potrafili konstruować wypowiedź tak, aby odbiorca wiedział co jest w niej najważniejsze i żeby zapamiętał najistotniejsze, z punktu widzenia osoby prowadzącej prezentację, treści.
- Wzrost samoświadomości w zakresie swoich mocnych stron w odniesieniu do wystąpień publicznych.
- Umiejętność wyselekcjonowania najważniejszych treści do opracowywanej prezentacji.
- Wzrost umiejętności w zakresie „opakowania” w/w treści, tak aby zostały one 1:1 zapamiętane przez Odbiorców.
- Obniżenie destrukcyjnego stresu, wynikającego ze świadomości „zbyt krótkiego czasu na prezentowanie”.
Korzyści dla organizacji
- Nabycie umiejętności zwięzłego prezentowania, dzięki czemu Organizacja zyskuje cenny czas.
- Zwiększenie atrakcyjności oraz zapamiętywalności prezentowanych treści dzięki wykorzystaniu dobrych praktyk storytellingu.
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Storytelling – jak mówić, aby nas słuchano?
- Wprowadzenie do storytellingu; filary storytellingu wg S. Jobsa
- Jak konstruować historie, które „wciągają” odbiorców? Model budowania historii P-P-S
- Figury retoryczne w storytellingu: narracja, metafora, łańcuch, klamra.
- Jak „twarde” dane przełożyć na język wyobrażeń i storytelling?
- Jak zwiększyć szansę, na zapamiętanie komunikatów / treści wystąpienia przez odbiorców?
- Sztuka wystąpień publicznych – less is more.
- Dobre praktyki w zakresie wystąpień publicznych:
- Chunking – zwiększanie efektywności przekazu i wykorzystanie potencjału „zapamiętywalności” u odbiorców.
- Jak mózg odbiera informacje i ile informacji jest w stanie przetworzyć oraz zapamiętać?.
- Sztuka argumentacji i perswazji.
- Techniki komunikacyjne przydatne podczas wystąpień (psycholingwistyka, praca z pytaniami, reakcje na obiekcje ze strony odbiorców etc.)
- Jak skonstruować dobre wystąpienie w oparciu o: siatkę celów, wstęp, fazę środkową, zakończenie i podsumowanie.
- Świadome stosowanie efektów pamięciowych w chunkingu.
- Chunking – jak wykorzystać efekty pamięciowe i zwiększyć efektywność prezentacji?
- Naturalne tło.
- Pętla fonologiczna i jej pojemność
- Efekty pamięciowe (świeżość, inność, interferencja, partycypacja, pierwszeństwo, powtórzenia, synergia).
- Budowanie efektywności przekazu z wykorzystaniem efektów pamięciowych
- Utrzymywanie uwagi odbiorcy: jak sprawić, aby odbiorca prezentacji był zaangażowany podczas wystąpienia?
- Elevator pitch – czyli tzw. mowa w windzie.
- „Elevator pitch / speech” – masz 30 sekund, aby “sprzedać ideę”.
- Jak opracować kilkudziesięciosekundową prezentację osoby, firmy, projektu, usługi lub produktu?
- Struktura EP
- Opracowanie własnego EP
- Poligon doświadczalny – chunking.
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Metody szkolenia: gry indywidualne i zespołowe, analiza studiów przypadku, scenki przygotowane wcześniej i improwizowane, dyskusje moderowane, autorefleksja, sesje warsztatowe w parach/grupach, brainstormy grupowe z prezentacją wyników i ich omówieniem. Szkolenia są interaktywne i wymagają dużego zaangażowania uczestników (do 80% czasu), co pozwala zastosować im poznaną wiedzę i narzędzia, już na zajęciach. W trakcie warsztatów trenerzy stosują zasadę PBL (Problem Based Learning) pozwalającą na twórczą pracę zespołową i poszukiwanie rozwiązań zdefiniowanych problemów. Praca oparta jest na podejściu Kolba do zdobywania wiedzy przez dorosłych a większość programu warsztatów przebiega według następującej dynamiki: ćwiczenia otwierające na nowe nawyki (budujące świadomość), mini wykłady o zasadach, technikach, taktykach i narzędziach (wiedza), ćwiczenie nowych technik odnalezienia się w zmianie (umiejętność).
Wspieramy naszych Klientów w procesie rozwojowym, korzystając z takich narzędzi jak zadania wdrożeniowe, pigułki wiedzy, konsultacje trenerskie, IPD, narzędziownik, dostęp do platformy e-learning Certes, czy one pager.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |