Radzenie sobie ze stresem
Cele szkolenia
Poznaj sprawdzone rozwiązania i najskuteczniejsze sposoby, które pozwolą Ci poradzić sobie w obecnych czasach. Przekonaj się, że mimo stresu możesz działać niezwykle efektywnie, zachowując równowagę pomiędzy pracą, a życiem osobistym budując swoją siłę, i odporność psychiczną.
Korzyści dla uczestnika
- Poznanie mechanizmów odpowiedzialnych za powstawanie stresu.
- Analiza indywidualnych czynników wpływających na stres w trudnych sytuacjach w pracy.
- Poznanie i przećwiczenie praktycznych technik pozwalających na szybkie obniżenie poziomu stresu w trudnych sytuacjach.
- Analiza własnych przekonań podnoszących napięcie, weryfikacja ich zasadności oraz wypracowanie przekonań ułatwiających radzenie sobie w trudnych sytuacjach.
- Uświadomienie przyczyn i efektów długotrwałego stresu oraz sposobów jego zapobieganiu.
- Zwiększenie komfortu pracy, obniżenie napięcia oraz podniesienie efektywności dzięki wprowadzeniu w życie nowych praktyk.
- Poczucie spędzenia czasu na szkoleniu w sposób efektywny i w dobrej atmosferze.
Korzyści dla organizacji
- Zapoznanie uczestników z pojęciem stresu i stojących za nim mechanizmów – zwiększenie wiedzy.
- Przećwiczenie przez uczestników różnych podejść, metod i technik – zwiększenie kompetencji/umiejętności pracowników.
- Poprawa atmosfery.
- Zapobieganie wypaleniu zawodowemu.
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Czym jest stres – jego rodzaje, źródła i skutki
- Definicja i rodzaje stresu oraz poziomy jego natężenia na podstawie krzywej Yerkesa-Dodsona
- Rodzaje stresujących wydarzeń i ich indywidualna siła oddziaływania – skala Holmes-Rahe
- Główne źródła stresu
- Podstawowe grupy działań pozwalających obniżyć niekorzystny poziom stresu
- Typy osobowości a typy reakcji stresowej
- Analiza specyficznych sytuacji stresujących w pracy uczestników
- Praktyczne techniki radzenia sobie ze stresem
- Akceptacja sytuacji stresowej jako wstęp do radzenia sobie z nią i sposób obniżania napięcia
- Techniki oddechowe pozwalające opanować zdenerwowanie
- Ćwiczenia relaksacyjne Dennisona i Cooka
- Elementy treningu relaksacyjnego Jacobsona
- Wsparcie społeczne jako pośrednia metoda na obniżanie napięcia
- Czym jest stres – jego rodzaje, źródła i skutki
- Definicja i rodzaje stresu oraz poziomy jego natężenia na podstawie krzywej Yerkesa-Dodsona
- Rodzaje stresujących wydarzeń i ich indywidualna siła oddziaływania – skala Holmes-Rahe
- Główne źródła stresu
- Podstawowe grupy działań pozwalających obniżyć niekorzystny poziom stresu
- Typy osobowości a typy reakcji stresowej
- Analiza specyficznych sytuacji stresujących w pracy uczestników
- Rola przekonań w powstawaniu reakcji stresowej
- Czym są przekonania i jaki mają związek z powstawaniem stresu?
- Model ABCD Ellisa i jego wykorzystanie do weryfikacji własnych szkodliwych przekonań
- Powszechne przekonania podnoszące poziom napięcia
- Zasady zdrowego myślenia ułatwiające radzenie sobie z trudnymi sytuacjami
- Wypracowanie uniwersalnych przekonań ułatwiających utrzymanie spokoju w wymagających sytuacjach w rozmowach z Kierowcami i Klientami
- Klasyczne założenia stoicyzmu możliwe do wdrożenia w codzienne życie
- Zarządzanie sobą w czasie oraz własną energią w kontekście stresu
- Zarządzanie własnymi priorytetami a nadmierne napięcie - na podstawie matrycy Eisehhowera
- Kontrolowanie napływających zadań a stres – elementy metod GTD i ZTD
- 4 obszary energii, o które możemy zadbać, aby zwiększyć swoje zasoby wg Loehra and Schwartza
- Codzienne błędy i nieświadome praktyki, którymi podnosimy poziom stresu
- Wpracowanie indywidualnego planu działań mającego na celu zmniejszenie poziomu stresu w codziennej pracy uczestników.
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Metody szkolenia: gry indywidualne i zespołowe, analiza studiów przypadku, scenki przygotowane wcześniej i improwizowane, dyskusje moderowane, autorefleksja, sesje warsztatowe w parach/grupach, brainstormy grupowe z prezentacją wyników i ich omówieniem. Szkolenia są interaktywne i wymagają dużego zaangażowania uczestników (do 80% czasu), co pozwala zastosować im poznaną wiedzę i narzędzia, już na zajęciach. W trakcie warsztatów trenerzy stosują zasadę PBL (Problem Based Learning) pozwalającą na twórczą pracę zespołową i poszukiwanie rozwiązań zdefiniowanych problemów. Praca oparta jest na podejściu Kolba do zdobywania wiedzy przez dorosłych a większość programu warsztatów przebiega według następującej dynamiki: ćwiczenia otwierające na nowe nawyki (budujące świadomość), mini wykłady o zasadach, technikach, taktykach i narzędziach (wiedza), ćwiczenie nowych technik odnalezienia się w zmianie (umiejętność).
Wspieramy naszych Klientów w procesie rozwojowym, korzystając z takich narzędzi jak zadania wdrożeniowe, pigułki wiedzy, konsultacje trenerskie, IPD, narzędziownik, dostęp do platformy e-learning Certes, czy one pager.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |