Knowledge sharing
– dzielenie się wiedzą i umiejętnościami
Cele szkolenia
Wiedza i informacja to najcenniejszy zasób w organizacjach, zależny i związany w dużej mierze z kapitałem ludzkim. W trakcie szkolenia „Knowledge sharing – dzielenie się wiedzą” skupimy się na wsparciu wartości korporacyjnych poprzez gromadzenie (pozostawienie) kluczowej wiedzy w firmie (minimalizowanie utraty wiedzy) oraz przepływu wiedzy w firmie, który bezpośrednio wpływa na podwyższanie efektywności indywidualnej, a co za tym idzie na realizacje celów biznesowych firmy. Aby było to możliwe, kadra specjalistyczna powinna posiąść wiedzę i umiejętności związane z przekazywaniem informacji i kaskadowaniem wiedzy w odniesieniu do różnych poziomów gotowości jej przyjmowania przez innych pracowników. Wyposażymy uczestników w skuteczne formy i narzędzia do dzielenia się wiedzą.
Korzyści dla uczestnika
- Umiejętność zaprojektowania logicznego, klarownego i zrozumiałego wystąpienia
- Wiedza jak właściwie priorytetyzować treści do przekazania (dane liczbowe, informacje projektowe, informacje o planowanych działaniach itp.)
- Lepsze dopasowywanie prezentacji do odbiorców, poprzez umiejętność dostosowania poziomu i sposobu przekazu
- Wykorzystywanie elementów komunikacji niewerbalnej w celu wsparcia przekazu werbalnego i głównych tez prezentacji
- Zwiększona kontrola nad grupą, sobą i sytuacją prezentacyjną, utrzymywanie pewności siebie podczas całej prezentacji
- Efektywne prezentowanie w zdalnych kanałach komunikacji
Korzyści dla organizacji
- Minimalizacja utraty kluczowej wiedzy
- Poprawa efektywności indywidualnej
- Realizacja celów biznesowych
- Zwiększenie kompetencji personelu specjalistycznego
- Stworzenie kultury dzielenia się wiedzą
- Doskonalenie umiejętności przekazywania wiedzy
- Efektywne wykorzystanie różnych strategii przekazywania wiedzy
- Budowanie zaufania i relacji
- Zwiększenie elastyczności organizacji
- Podnoszenie kompetencji trenerów, mentorów i coachów: skuteczne wsparcie rozwoju pracowników
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Idea i metody dzielenia się wiedzą
- Idea procesu „kaskadowania wiedzy” – korzyści dla Organizacji, dla mnie i „ucznia”
- Możliwe metody dzielenia się wiedzą – szkolenie / instruktaż, mentoring, coaching, feedback
- Trener, Mentor, Coach – kim jest? Specyfika pracy – różnice.
- Uczenie dorosłych – style uczenia się, cykl Kolba
- Przeszkody w uczeniu się – sposoby ich przezwyciężania. Dobór najlepszej metody pracy
- Strategie przekazywania wiedzy
- Przywództwo sytuacyjne Herseya-Blancharda SLII – prezentacja modelu w odniesieniu do potrzeby pozyskiwania wiedzy w organizacji
- Indywidualny styl przekazywania wiedzy uczestnika – kwestionariusz
- Stworzenie mapy osób potrzebujących skaskadowania wiedzy i dookreślenie ich poziomu gotowości w celu doboru odpowiedniego stylu przekazywania wiedzy
- Koło kompetencji – narzędzie do planowania i tworzenia planu rozwoju ucznia
- Koło kompetencji – ćwiczenia w grupach
- Trening / instruktaż
- Instruktaż – cele/korzyści, etapy i przykłady procesu szkoleniowego
- Kompetencje trenera i umiejętności komunikacyjne
- 10-cio etapowy Proces Szkoleniowy (wg modelu Leslie Rae)
- Materiały i Pomoce: Flipchart, prezentacja, gadżety, instrukcje, multimedia
- Metody aktywizacji Uczestników szkoleń
- Moderowanie dynamiki grupowej
- Coaching i Mentoring
- Mentoring i coaching – cele/korzyści, etapy i przykłady procesu mentoringowego i coachingowego. Kompetencje mentora i coacha
- Mentoring jako pomoc w rozwoju umiejętności zawodowych przez bardziej doświadczonego pracownika
- Coaching – kiedy dla kogo i w jakiej formule
- Warunki niezbędne do odkrywania i rozwijania potencjału ucznia poprzez mentoring
- Model prowadzenia rozmowy coachingowej i mentoringowej – TGROW
- Wielogłowy mentor – ćwiczenie grupowe
- TGROW – ćwiczenia w grupach
- Udzielanie informacji zwrotnej
- Znaczenie informacji zwrotnej w zarządzaniu ludźmi – badania HBR i Gottmana
- Model 3xU – czego ludzie potrzebują najbardziej – budowanie zaufania i relacji
- Model feedbacku FUKO w odniesieniu do poziomu gotowości pracownika R1-R2-R3-R4
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Podczas warsztatu skoncentrujemy się na wskazaniu istotności przekazywania wiedzy i przekazaniu umiejętności jej przekazywania i kaskadowania w procesie instruktażu/szkolenia, mentoringu i coachingu. Uczestnicy poznają model Herseya-Blancharda w celu wykorzystania go do identyfikacji poziomu gotowości pracowników do pozyskiwania wiedzy na jeden z trzech wspomnianych sposobów. Uczestnicy będą mogli zweryfikować jaki jest ich indywidualny styl przekazywania wiedzy i rozpocząć proces zmian w bardziej efektywnym przekazywaniu wiedzy. Otrzymają kluczowe narzędzia do planowanie, kontroli, przeprowadzania i podsumowania procesu przekazywania wiedzy. W szkoleniu wykorzystane zostaną symulacje rozmów np. instruktażu, próbki szkoleń, ćwiczenia indywidualne i grupowe, testy, business case’y i dyskusje z uczestnikami.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |