SZKOLENIA OTWARTE
Agile – zwinne zarządzanie projektami
Cele szkolenia
Szkolenie otwarte „Agile – zwinne zarządzanie projektami” kompleksowo przygotowuje do korzystania z wiodących zwinnych metodyk. Podczas dwóch dni uczestnicy nauczą się efektywnie wykorzystać potencjał frameworku SCRUM oraz zapoznają się z metodyką AgilePM, która jest dedykowana do zarządzania procesami w przyrostowy sposób.
Najbliższe terminy
szkoleń:
04-05.12.2024 - online
Cena: 1 890 zł netto
Uzyskaj rabat dla swojej Organizacji:
5%
2 os.
10%
3 os.
15%
4 os.
Program szkolenia
- Podstawy adaptacyjnego zarządzania projektami
- Potrzeby zmiany w założeniach zarządzania projektami
- Procesy projektu adaptacyjnego
- Kiedy opłaca się zarządzać adaptacyjnie w kontekście relacji Klient–Dostawca?
- AgilePM a Waterfall – porównanie zwinnego podejścia do tradycyjnego modelu zarządzania projektami
- Fundamenty adaptacyjnych wartości
- Różne podejścia typu AGILE – zalety, wady, szanse i ryzyka
- Framework Scrum
- Lean IT
- Kanban (proces i metodyka)
- Extreme Programming (XP)
- Continuous Integration (CI)
- Feature-Driven Development (FDD)
- Crystal Clear
- AgilePM (Agile Project Management) i DSDM (Dynamic Systems Development Method)
- SAFe (Scaled Agile Framework)
- AUP (Agile Unified Process)
- OpenUP (Open Unified Process)
- PMI-ACP
- AGILE z perspektywy DSDM i AgilePM
- Ramy AgilePM i DSDM – na jakie ograniczenia natrafiamy w podejściu tradycyjnym i zwinnym
- Przegląd agile'owych pryncypiów
- Role i odpowiedzialności:
- struktura ról i zakresy ich odpowiedzialności
- role poziomu projektu
- role zespołu realizacyjnego
- role wspierające
- Procesy oraz produkty w AgilePM i DSDM
- Integracja zwinnych podejść z metodyką PRINCE2
- Agile'owa optyka w realizacji projektów
- Innowacyjność wytwarzanych produktów
- Produktowa zdolność adaptacyjna
- Skrócenie harmonogramów wytwarzania
- Adaptacyjność procesów i członków zespołu
- Reakcje na zmiany
- Współpraca z Klientem – wytyczne w zwinnym modelu zarządzania projektami
- Główne założenia AGILE
- Planowanie i weryfikacja (kontrola)
- Tworzenie w perspektywie zapewniania zgodności z formalnymi wymogami
- Progresywne redukowanie ryzyk
- Zwiększanie szansy na osiągnięcie wcześniejszych korzyści
- Adaptacyjne zarządzanie projektem – model
- Zasady i praktyki
- Strukturalne ramy procesu adaptacyjnego
- Faza I: Tworzenie wizji
- Faza II: Planowanie adaptacyjne
- Faza III: Eksploracja
- Faza IV: Adaptacja
- Faza V: Zamknięcie projektu
- Adaptacyjne praktyki
- Product owner – jaka jest rola właściciela produktu w progresywnych organizacjach?
- Rola product ownera w kształtowaniu marketingowej strategii
- Zarządzanie produktami w kontekście zarządzania projektami – eliminowanie rozmywania odpowiedzialności
- Kooperacja z organizacyjnym otoczeniem – zarządzanie macierzowe jako bezwzględna konieczność w osiąganiu przewagi konkurencyjnej
- Współpraca z deweloperskim zespołem i SCRUM masterem – implementacja systemu wczesnego ostrzegania i korygowania błędów w produktach
- Kompetencje kierownika produktu – podstawy konstruktywnej krytyki
- Planistyczne umiejętności menedżera produktu
- Czym jest planowanie produktu?
- Procesy planowania produktu marketingowego
- Praktyczne zarządzanie wartościami
- Ocenianie portfela produktów i analiza perspektywicznych pomysłów na projekt wdrożenia produktu
- Strategiczne planowanie produktu – realność zobowiązań i balansowanie ograniczeń
- Podejmowanie decyzji – wytyczne, odpowiedzialność i efektywność w realizowaniu planu
- FRAMEWORK SCRUM – odpowiedzialność product ownera w procesie rozwijania produktu
- Podstawy metodyki SCRUM
- Macierz obowiązków – model RACI
- Iteracyjny proces tworzenia produktu
- Przebieg projektu wg SCRUM
- Techniki estymacji
- Zdarzenia w SCRUM
- Kontrola i raportowanie
- Znaczenie definicji "ukończenia" i "gotowości"
- Zarządzanie priorytetami wymagań – jak zarządzać rejestrem produktów?
- Potrzeby i wymagania Klientów jako krytyczny warunek sukcesu
- Proces budowania wartości dla Klientów – stymulowanie wzrostu przychodów dzięki dostarczanym produktom
- Zasady wytwarzania wartości dla Klientów – ewolucja koncepcji 4P
- Scenariusze zarządzania wartością za pomocą dbania o wartości dla klientów
- Instrumenty do tworzenia wartości dla Klienta oraz metody ich mierzenia
- Model procesu innowacji wartości w oparciu o rozwiązywanie problemów Klientów
- Proces ewaluacji rentowności obecnych i przyszłych Klientów
- Tworzenie zespołów w duchu SCRUM.
- Główne czynniki sukcesu dla scrumowych zespołów
- Jak budować zaufanie w zespołach adaptacyjnych
- Wyzwania skalowania – jak zadbać o pożądaną „grę” zespołową
- Centryczna struktura organizacyjna
- Samodyscyplina w zespole
- Motywowanie i ocenianie członków projektowego zespołu
- Zestaw praktycznych wskazówek dla product ownera – konstruktywne reakcje i postawy
- Metody i narzędzia do biznesowej analizy produktu
- Jak planować komunikację w analizie produktowej
- Metody zarządzania rentownością wdrażanych rozwiązań
- Przygotowywanie procesu zarządzania wymaganiami i adaptacyjnego cyklu wytwórczego
- Proces zarządzania konfiguracjami i zmianami
- Produkty biznesowej analizy
- Wymagania biznesowe
- Lista interesariuszy projektu
- Założenia i ograniczenia
- Przegląd technik analizy biznesowej
- Tworzenie persony
- Prototypowanie
- Model Mentalny
- Mapa Customer Journey
- CATWOE
- Diagramy przepływu danych
- 5Why
- Dekompozycja funkcjonalna
- Wywiady
- Technika MoSCoW
- Analiza MOST
- Analiza PESTLE
- Analiza ryzyka
- Analiza SWOT
- Warsztaty wymagań
- Scenariusze i przypadki użycia
- Historyjki użytkownika
- Test widny
- Wdrażanie produkcyjne
- Akceptacja dla końcowego produktu projektu – analiza realizacji jakościowych wymagań
- Analizowanie interesariuszy i dystrybuowanie informacji o nowym produkcie do grupy docelowej
- Potwierdzenie gotowości organizacji do komercyjnego świadczenia produktu
- Sprawdzanie planu przeglądu korzyści w predefiniowanych interwałach czasowych
- Raportowanie stanu rzeczywistego i formułowanie wniosków ze zdobytego doświadczenia dla kolejnych produktów
- Zarządzanie ryzykiem – pryncypia
- Cel zarządzania ryzykiem i istota tego działania
- Organizacyjne założenia dla zarządzania ryzykiem na poziomie projektu, programu i portfela infrastrukturalnych inicjatyw
- Kategoryzowanie ryzyka i jego konsekwencji w kontekście celów projektu
- Monitorowanie ryzyka i odpowiednie podejście do interpretowania skuteczności podjętych działań – ryzyko inherentne, rezydualne i wtórne
- Korzystanie ze standardów w zarządzaniu ryzykiem
- Międzynarodowe standardy zarządzania ryzykiem i możliwość ich wykorzystania w konkretnej organizacji
- Planowanie efektywnego zarządzania ryzykiem
- Rozpoznawanie ryzyka
- Jakościowa i ilościowa analiza ryzyka
- Planowanie reakcji na ryzyko
- Kontrolowanie ryzyka
- Narzędzia i metody zintegrowanego zarzadzania ryzykiem w AGILE
- Planowanie zarządzania ryzykiem
- Rozpoznawanie ryzyka i prowadzenie rejestru ryzyka
- Realizowanie jakościowej i ilościowej analizy ryzyka
- Przewidywanie reakcji na ryzyko
- Aktualizacja dokumentacji projektu
- Weryfikacja i modyfikowanie planu zarządzania projektem
- Kontrola ryzyka
- Metody i narzędzia
- Wprowadzanie zmian w dokumentacji projektu
- Aktualizowanie aktywów organizacyjnych procesów
- Wprowadzenie zmian w planie zarządzania projektem
- Formułowanie wniosków o wprowadzenie zmian
- Techniki i narzędzia do identyfikacji analizy ryzyka
- Przegląd technik i narzędzi do analizy ryzyka – ćwiczenia praktyczne
- Metoda Delficka
- Metody priorytetyzacji i wizualizacji ryzyka
- Metoda Crawforda
- Metoda 5W
- Drzewa produktów
- Drzewa decyzyjne
- Technika RBS
- Analizowanie przyczyn i skutków możliwych błędów (FMEA)
- Zapobieganie problemom – analiza przyczyn i skutków FMEA (Failure Mode and Effect Analysis)
- Definicja FMEA – jak praktycznie wykorzystać potencjał narzędzi do diagnozy niepożądanych sytuacji w procesach i efektywnie eliminować jakościowe wady dzięki obserwacji
- Rodzaje analiz FMEA
- Stosowanie analizy FMEA w przypadku złożonych problemów
- Przegląd korzyści wynikających z analizy FMEA
- Analiza ryzyka i dotkliwości jego wystąpienia (RPN – Risk Priority Number)
- Ocena wystąpienia ryzyka
- Ocena dotkliwości ryzyka
- Metody przygotowania analizy FMEA
- Dostosowanie danych wejściowych
- Określanie wad oraz ich przyczyn i skutków
- Projektowanie działań doskonalących
- Formularz i metryki w ustandaryzowanej analizie FMEA
- Przygotowanie analizy FMEA przez uczestników szkolenia (dla wybranego procesu)
- Skuteczne zarządzanie jakością w projekcie
- Jak definiuje się jakość? – główne definicje i terminy
- Jakość a mierzenie efektywności w zarządzaniu projektami
- Zarządzanie jakością w projekcie – przegląd najlepszych praktyk i rozwiązań
- Systemowe myślenie – ewolucyjne podejście do jakości w kontekście zarządzania projektami
- Planowanie jakości – materiały wejściowe, metody i narzędzia
- Interesariusze i Klienci – siła wymagań a możliwości realizacyjne
- Efekty planowania jakości – jak zbilansować nasze możliwości
- Zapewnianie jakości – warsztat symulacyjny
- Określanie działań dla zapewniania jakości
- Przeglądy i audyty jakości – case study
- Ścieżka jakości a ścieżka krytyczna – jak poruszać się w piramidzie ograniczeń?
- Kontrola zmian w kontekście zapewniania jakości – kształtowanie jakości dzięki dochodzeniu do doskonałości rozwiązania
- Analiza pułapek i trudnych sytuacji - ćwiczenia praktyczne
Praktyczne informacje
o szkoleniu
- 2 dni szkoleniowe (2 x 7 h)
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet)
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Instrukcja logowania i pomoc naszego helpdesku
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Pigułki wiedzy i inne materiały dodatkowe
- Zadania poszkoleniowe
- E-mentoring z trenerem do 60 dni
po zakończeniu szkolenia - Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf oraz certyfikat online