Szkolenie kierowane jest do osób, które chcą zapoznać się z metodami przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracy. Uczestnicy zdobędą wiedzę z zakresu regulacji prawnych i badań psychologicznych. Szkolenie opieramy na autorskich programach i interdyscyplinarnym doświadczeniu wykwalifikowanych Trenerów. Oferujemy również specjalnie przygotowane materiały, do których Uczestnicy będą mogli sięgnąć również po szkoleniu, by rozpoznawać zachowania kwalifikujące się jako mobbing.
Aktualnie nie prowadzimy zapisów na szkolenia otwarte, ale chętnie przygotujemy dla Ciebie spersonalizowane szkolenie zamknięte - dopasowane do potrzeb Twojego zespołu.
Wypełnij krótki formularz, a odezwiemy się z propozycją terminu i programu.
Niepożądane zjawiska w organizacji: dyskryminacja, molestowanie seksualne etc.
Powstawanie mobbingu – przyczyny i uwarunkowania
Skąd bierze się mobbing i inne niepożądane zachowania?
Działanie triady stereotypy-uprzedzenia-dyskryminacja
Konfliktu i stres w zarządzaniu – jak wpływają na powstawanie mobbingu?
Metody zapobiegania dyskryminacji i mobbingowi – efektywne rozwiązywanie konfliktów
Sposoby identyfikowania dyskryminacji i mobbingu
Formy dyskryminacji: bezpośrednia, pośrednia, molestowanie, zachęcanie do dyskryminacji
Pięć rodzajów dyskryminacji: płacowa, przez asocjację, przez asumpcję, działania odwetowe i wielokrotna
Pięć składowych elementów mobbingu: działania/zachowania, stosunek zachowań/działań do pracownika, uporczywość i długotrwałość, nękanie lub zastraszanie, wywoływanie skutków lub dążenie do ich wywołania
Jakie są obowiązki pracodawcy, przełożonych, działów personalnych i pracowników?
Jak uniknać dyskryminacji i mobbingu podczas planowanie pracy zespołów?
Jakich zachowań należy unikać? – perspektywa pracownika i przełożonego
Metody sprzeciwu wobec nieakceptowanych zachowań
Zachowania asertywne
Analizowanie wymagających sytuacji w kontakcie z pracownikiem
Wyznaczanie i rozliczanie zadań
Dyscyplinowanie – jak uniknąć nieświadomych zachowań mobbingowych?
Na jakie sygnały zawsze trzeba reagować w kontakcie przełożony–pracownik i pracownik–pracownik
Praktyczne informacje o szkoleniu
2 dni szkoleniowe (2 x 7 h)
Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet)
Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
Instrukcja logowania i pomoc naszego helpdesku
W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
Pigułki wiedzy i inne materiały dodatkowe
Zadania poszkoleniowe
E-mentoring z trenerem do 60 dni po zakończeniu szkolenia
Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf oraz certyfikat online