SZKOLENIA OTWARTE
Mobbing
Cele szkolenia
Szkolenie kierowane jest do osób, które chcą zapoznać się z metodami przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracy. Uczestnicy zdobędą wiedzę z zakresu regulacji prawnych i badań psychologicznych. Szkolenie opieramy na autorskich programach i interdyscyplinarnym doświadczeniu wykwalifikowanych Trenerów. Oferujemy również specjalnie przygotowane materiały, do których Uczestnicy będą mogli sięgnąć również po szkoleniu, by rozpoznawać zachowania kwalifikujące się jako mobbing.
Najbliższe terminy
szkoleń:
02-03.12.2024 - Warszawa
Cena: 1 790 zł netto
Uzyskaj rabat dla swojej Organizacji:
5%
2 os.
10%
3 os.
15%
4 os.
Program szkolenia
- Mobbing i inne niepożądane zjawiska
- Czym jest mobbing? – definicje
- Niepożądane zjawiska w organizacji: dyskryminacja, molestowanie seksualne etc.
- Powstawanie mobbingu – przyczyny i uwarunkowania
- Skąd bierze się mobbing i inne niepożądane zachowania?
- Działanie triady stereotypy-uprzedzenia-dyskryminacja
- Konfliktu i stres w zarządzaniu – jak wpływają na powstawanie mobbingu?
- Metody zapobiegania dyskryminacji i mobbingowi – efektywne rozwiązywanie konfliktów
- Sposoby identyfikowania dyskryminacji i mobbingu
- Formy dyskryminacji: bezpośrednia, pośrednia, molestowanie, zachęcanie do dyskryminacji
- Pięć rodzajów dyskryminacji: płacowa, przez asocjację, przez asumpcję, działania odwetowe i wielokrotna
- Pięć składowych elementów mobbingu: działania/zachowania, stosunek zachowań/działań do pracownika, uporczywość i długotrwałość, nękanie lub zastraszanie, wywoływanie skutków lub dążenie do ich wywołania
- Jakie są obowiązki pracodawcy, przełożonych, działów personalnych i pracowników?
- Jak uniknać dyskryminacji i mobbingu podczas planowanie pracy zespołów?
- Jakich zachowań należy unikać? – perspektywa pracownika i przełożonego
- Metody sprzeciwu wobec nieakceptowanych zachowań
- Zachowania asertywne
- Analizowanie wymagających sytuacji w kontakcie z pracownikiem
- Wyznaczanie i rozliczanie zadań
- Dyscyplinowanie – jak uniknąć nieświadomych zachowań mobbingowych?
- Na jakie sygnały zawsze trzeba reagować w kontakcie przełożony–pracownik i pracownik–pracownik
Praktyczne informacje
o szkoleniu
- 2 dni szkoleniowe (2 x 7 h)
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet)
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Instrukcja logowania i pomoc naszego helpdesku
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Pigułki wiedzy i inne materiały dodatkowe
- Zadania poszkoleniowe
- E-mentoring z trenerem do 60 dni
po zakończeniu szkolenia - Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf oraz certyfikat online