STREFA WIEDZY


Publikacje



Jak skutecznie dbać o ekonomię uwagi?

 

W dobie nadprodukcji treści coraz trudniej dotrzeć do naprawdę wartościowych informacji. W oparciu o trendy, zidentyfikowane przez nasz interdyscyplinarny zespół, staramy się dostarczać sycące i lekkostrawne porcje wiedzy, by ułatwić naszym odbiorcom bilansowanie medialnej diety.


17 stycznia, 2022

Zarządzanie różnorodnością – sezon zima/wiosna 2022

Zarządzanie różnorodnością to proces wszechstronnego kształtowania środowiska pracy, umożliwiającego każdemu pracownikowi pełne wykorzystanie swojego potencjału w osiąganiu celów organizacji - R. Roosevelt Thomas

Przywołane stwierdzenie doskonale obrazuje ideę zarządzania różnorodnością. Rolą i misją każdej świadomej instytucji powinno być dzisiaj opracowanie...

12 stycznia, 2022

Raport „Diversity & Inclusion at Work”

Wyzwanie, jakie stoi obecnie przed wieloma Organizacjami, można często sprowadzić do pytania „co zrobić, aby różnorodność łączyła ludzi, a nie ich dzieliła?” Różnorodność definiuje się dzisiaj jako naczelną wartość współczesnego społeczeństwa. Fundamentalne znaczenie ma także wielokulturowość oraz wszechstronnie promowana tzw. polityka równego traktowania w duchu podejścia „diversity & incluson”.
4 listopada, 2021

Zarządzanie projektami – jak robić to efektywnie?

Zarządzanie projektem to cały proces, podczas którego osoba kierująca ma zaplanować i kontrolować wszelkie działania prowadzące do zakończenia procesu w wyznaczonych kosztach i w określonym terminie. Wizja projektu musi być spójna, zrozumiana przez zespół, który ma odpowiednie narzędzia, wiedzę i zasoby na jego realizację.
29 października, 2021

Trudna sztuka obsługi klienta. Co jest kluczowe?

Czy wiesz o tym, że prawie 70% klientów wskazało poziom obsługi klienta jako czynnik decydujący o tym, czy wybiorą konkretny produkt lub usługę? Możesz perfekcyjnie znać produkt i branżę w której działasz. Sprzedawać produkty/usługi w doskonałej cenie. Ba! Możesz mieć wsparcie świetnych marketingowców...
25 października, 2021

Różnorodność jest siłą

Kierunki zmian, ale także szybkość z jaką następują, stanowią największe wyzwanie organizacji i kierujących nimi managerów. Umiejętność właściwego odnalezienia się w zmiennym i zróżnicowanym środowisku to dla wielu z nas osobiste wyzwanie, ponieważ w różny sposób adaptujemy się do zmiany. Miarą sukcesu jednego z najistotniejszych obecnie obszarów rozwoju biznesu, diversity & inclusion, jest umiejętność dostosowania się, a kluczowy jego element stanowi czynnik ludzki.
8 października, 2021

Wizjoner czy strateg? Kompetencje osobowościowe menedżera w finansach

Jakie kompetencje osobowościowe składają się na obraz wizjonera? Bardzo często wizjonerami określamy ludzi, którzy są twórcami śmiałych planów i idei dotyczących przyszłości. Strategami natomiast osoby, które potrafią zaplanować i przeprowadzić nawet […]
8 października, 2021

Profesjonalna kadra zarządzająca. Jak stworzyć zespół, który zapewni efektywną pracę firmy?

Efektywną pracę w firmie zapewniają ludzie, którzy mają świadomość tego, co wpływa na efektywność pracy. Co więcej - mają wiedzę, konkretne umiejętności i narzędzia oraz motywację by z nich korzystać. Efektywne zespoły budują natomiast Ci, którzy dostrzegają potrzebę pracy w co najmniej trzech obszarach: celów, zespołu, poszczególnych uczestników zespołu. W tych obszarach mają również rozwinięte własne kompetencje osobiste i zawodowe.
7 października, 2021

Menedżerowie w czasie kryzysu wywołanego COVID-19

Jakie kompetencje są kluczowe z perspektywy zarządzania zespołami rozproszonymi? Zmienność współczesnego świata wymusza na pracownikach umiejętność szybkiego dostosowania się do zmieniających się warunków. Menedżerowie dodatkowo stawiani są wobec wyzwań jakie niesie […]
7 października, 2021

Wyedukowany manager, czyli kto?

„Ludzie podążają za mną, ze względu na to kim jestem i co sobą reprezentuję” - to według autora 5-stopniowego modelu przywództwa J. Maxwella, najwyższy poziom. Ludzie nie idą za mną, bo muszą. Nie dlatego, że chcą, bo za kimś trzeba. Nie dlatego, że osiągam wyniki lub ich rozwijam. Chcą pójść za mną dlatego, że mam określone wartości, którym hołduję, kompetencje społeczne, umiejętności przywódcze, szanuję i ufam ludziom, razem z nimi buduję zespoły, prowadzę z nimi dialog, słucham.

Produkty, które mogą Cię zainteresować: