Savoir vivre w kontakcie
z osobą z niepełnosprawnością
Cele szkolenia
Szkolenie "Savoir vivre w kontakcie z osobą z niepełnosprawnością" ma na celu podniesienie świadomości uczestników na temat różnych rodzajów niepełnosprawności, zarówno widocznych, jak i niewidocznych, oraz rozwijanie umiejętności efektywnej komunikacji i współpracy z osobami z niepełnosprawnościami. Program skupia się na empatii, zrozumieniu codziennych wyzwań, jakie stają przed osobami z niepełnosprawnością, oraz wypracowywaniu metod eliminacji barier, które mogą utrudniać pełne uczestnictwo w życiu społecznym i zawodowym.
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Niepełnosprawność – Co to jest?
- Cele:
- Wprowadzenie w temat niepełnosprawności
- Uświadomienie Uczestnikom istnienia różnych rodzajów niepełnosprawności - tych które widać i tych które są niewidoczne.
- Zakres:
- Podstawowe definicje
- Omówienie modelu medycznego i interakcyjnego
- Mapa wsparcia osób z niepełnosprawnościami
- Cele:
- Symulacje różnych rodzajów niepełnosprawności?
- Cele:
- Zaangażowanie uczestników w realne doświadczenie niepełnosprawności
- Kształtowanie postawy otwartości i tolerancji na różnego rodzaju niepełnosprawności
- Rozbudzenie empatii i w konsekwencji poprawa współpracy zespołowej
- Cele:
-
- Zakres:
- Przy użyciu symulatorów rożnych rodzajów niepełnosprawności Uczestnicy szkolenia będą mieli możliwość poczuć i doświadczyć, jak czują się osoby niewidome, z innymi dysfunkcjami wzroku, osoby głuche, na wózkach, osoby z doświadczeniem kryzysu psychicznego, z zaburzeniami sensorycznymi, z niepełnosprawnością intelektualną itp.
- Podczas zajęć Uczestnicy będą mogli wykonać najzwyklejsze codzienne czynności w symulatorach np.: przyszycie guzika, rozwiązanie krzyżówki, wysłanie smsa, pokonanie progów itp.
- W podsumowaniu zostaną omówione napotkane bariery, trudności i towarzyszące temu emocje.
- Zakres:
- Bariery jakie napotykają osoby z niepełnosprawnościami
- Cele:
- Identyfikacja konkretnych barier jakie napotykają lub mogą napotkać pracownicy z niepełnosprawnością w miejscu pracy
- Wypracowanie metod eliminacji barier
- Rozbudzenie kreatywności Uczestników szkolenia
- Zakres:
- Praca warsztatowa związane z uświadomieniem sobie barier, jakie napotykają osoby z niepełnosprawnościami wraz z możliwościami całkowitego bądź częściowego usunięcia tych barier.
- Pomysły rozwiązań w momencie braku możliwości eliminacji danej bariery.
- Cele:
- Funkcjonalne i społeczne następstwa niepełnosprawności
- Cele:
- Uświadomienie Uczestnikom szkolenia, że często sama niepełnosprawność nie jest jedynym ograniczeniem/ problemem osób z niepełnosprawnościami
- Rozwój świadomości i empatii Uczestników szkolenia wobec osób z niepełnosprawnościami
- Zakres:
- Omówienie funkcjonalnych i społecznych następstw niepełnosprawności
- Realia życia i funkcjonowania osób z niepełnosprawnością
- Konsekwencje wykluczenia społecznego
- Cele:
- Doświadczenie sytuacji wykluczenia i wykluczania
- Cele:
- Zaangażowanie Uczestników w realne doświadczenie wykluczenia
- Kształtowanie postawy otwartości, tolerancji
- Zwiększenie empatii
- Zakres:
- Ćwiczenia polegające na wczuciu się w sytuację bycia wykluczanym i dyskryminowanym
- Omówienie towarzyszących ćwiczeniom emocji, trudności oraz barier
- Analiza najważniejszych pojęć (uprzedzenia, stereotypy, dyskryminacja)
- Cele:
- Problem starzenia się społeczeństwa. Czyli na co musimy być gotowi?
- Cele:
- Wzrost empatii wobec osób starszych
- Budowanie postawy wyrozumiałości i życzliwości wobec osób starszych
- Zwiększenie efektywnej współpracy wobec osób starszych
- Zakres:
- Problem starzenia się w Polsce i na świecie
- Trudności zdrowotne i behawioralne osób starszych
- Zasady współpracy z osobami starszymi
- Cele:
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Metody dopasowujemy do potrzeb zebranych od Uczestników, Przełożonych
i HR. Bardzo często są dokonujemy odsłuchy rozmów prowadzone w ramach analizy potrzeb szkoleniowych. Najczęstsze metody szkoleniowe to: scenki diagnostyczne, scenki treningowe, symulowanie trudnych rozmów, ćwiczenia w podgrupach, prezentacje różnych modeli, testy. Program przeznaczony jest dla praktyków biznesu, koncentruje się na efektywnych modelach, technikach i dobrych wzorcach sprawdzonych w różnych organizacjach i popartych przykładami. Szkolenie pomyślane jest jako interaktywny warsztat, gdzie udział uczestników szkolenia sięga 80% czasu. Program przebiega według następującej dynamiki: mini wykłady o zasadach, modelach, technikach
i narzędziach (wiedza), oraz ćwiczenie nowych technik radzenia sobie
z obiekcjami oraz zapobiegania takim sytuacjom (umiejętność).
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |