Przeciwdziałanie zjawiskom
mobbingu w miejscu pracy
Cele szkolenia
Szkolenie "Przeciwdziałanie zjawiskom mobbingu w miejscu pracy" ma na celu identyfikację, zrozumienie i zapobieganie zjawiskom mobbingu w środowisku zawodowym. Uczestnicy zdobywają wiedzę na temat charakterystyki mobbingu oraz jego wpływu na pracowników i organizację. Poprzez analizę studium przypadku, uczestnicy uczą się rozpoznawania sytuacji, które mogą prowadzić do mobbingu oraz poznają różne perspektywy zaangażowanych stron. Szkolenie skupia się także na praktycznych działaniach i narzędziach zapobiegających mobbingowi, m. in zarządzanie konfliktami, komunikacja w zespole oraz zasady kultury pracy. Dodatkowo, uczestnicy poznają procedury antymobbingowe i działania wspierające, aby stworzyć zdrowe i bezpieczne środowisko pracy dla wszystkich pracowników.
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Moje doświadczenia
- Co temat mobbingu wywołuje we mnie?
- Jakie emocje pobudza?
- Kiedy i gdzie spotkałem/łam się ze zjawiskiem mobbingu?
- Zjawisko mobbingu
- Odczarowanie zjawiska i nazwanie stojącego za nim mechanizmu
- Zebranie najważniejszych spostrzeżeń grupy na temat mobbingu w pracy
- 45 cech mobbingu wg Heinza Leymana
- Warunki sprzyjające rodzeniu się zjawiska
- Konflikt jako źródło mobbingu
- Mechanizm rozwoju zjawiska – od konfliktu do wykluczenia
- Identyfikowanie zjawiska mobbingu
- Mobber – cechy charakterystyczne osób dopuszczających się mobbingu
- Ofiara – cechy charakteryzujące osoby będące ofiarami mobbingu
- Zachowania wskazujące na istnienie zjawiska
- Jak się czuje osoba w roli obserwator/świadka, ofiary/mobbera?
- Co nie jest mobbingiem? Identyfikacja zachowań managerskich
- Działania praktyczne zapobiegające zjawisku
- Identyfikacja najważniejszych narzędzi:
- z zakresu codziennego zarządzania
- komunikacja w zespole
- zasady dotyczące kultury pracy
- praktyka działania, na co zwrócić uwagę; co wprowadzić w życie; jak być wrażliwym obserwatorem
- Reagowanie na mobbing
- Z punktu widzenia przełożonego
- Z punktu widzenia obserwatora
- Z punktu widzenia ofiary
- Reagowanie na różne zachowania osoby przejawiającej tendencje do bycia mobberem
- Działania wspierające i interwencyjne
- Przeciwdziałanie dyskryminacji i molestowaniu seksualnemu w miejscu pracy.
- Procedura antymobbingowa – zakres, stosowanie.
- Komisje antymobbingowe – zasady działania
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Metody dopasowujemy do potrzeb zebranych od Uczestników, Przełożonych
i HR. Bardzo często są dokonujemy odsłuchy rozmów prowadzone w ramach analizy potrzeb szkoleniowych. Najczęstsze metody szkoleniowe to: scenki diagnostyczne, scenki treningowe, symulowanie trudnych rozmów, ćwiczenia w podgrupach, prezentacje różnych modeli, testy. Program przeznaczony jest dla praktyków biznesu, koncentruje się na efektywnych modelach, technikach i dobrych wzorcach sprawdzonych w różnych organizacjach i popartych przykładami. Szkolenie pomyślane jest jako interaktywny warsztat, gdzie udział uczestników szkolenia sięga 80% czasu. Program przebiega według następującej dynamiki: mini wykłady o zasadach, modelach, technikach
i narzędziach (wiedza), oraz ćwiczenie nowych technik radzenia sobie
z obiekcjami oraz zapobiegania takim sytuacjom (umiejętność).
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |