Komunikacja inkluzywna
– jak budować kulturę włączającą na co dzień
Cele szkolenia
Głównym celem szkolenia jest przybliżenie problematyki stosowania języka inkluzywnego w szerokopojętej komunikacji. Szkolenie obejmuje zarówno zagadnienia teoretyczne związane z dyskryminacją, równym traktowaniem, różnorodnością, jak i praktyczny wymiar języka włączającego, sprowadzający się
do propozycji posługiwania się formami inkluzywnymi w mowie i piśmie.
W trakcie szkolenia wykorzystane zostaną co najmniej następujące metody dydaktyczne: prezentacja
z praktycznymi przykładami, dyskusja, trening nowych umiejętności w formie udziału w ćwiczeniach praktycznych. To określenie nowego osobistego wzorca lidera, a co za tym idzie odpowiedź na pytanie
o źródła wewnętrznego przywództwa. To także focus na rozwój inteligencji emocjonalnej
i odporności psychicznej, ponieważ rzeczywistość zmienia się w szybkim, ale i nieuregulowanym tempie. Kiedy otoczenie staje się volatility, wówczas asertywność, akceptacja, adaptacja, aktywność i afiliacja pozwalają na odnalezienie się w świecie, w którym czerpanie z doświadczenia jest niewystarczające, ponieważ przeszłość nie jest już predyktorem przyszłości. Kluczowe staje dokładne określenie tego,
co nas definiuje jako jednostki i tego, co tworzy DNA organizacji.
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Język inkluzywny.
- Czym jest i jak wprowadzić go do komunikacji;
- Jakie zalety ma włączanie w komunikację grup mniejszościowych;
- Czy komunikacja inkluzywna regulowana jest prawnie;
- Program diversity w Twojej firmie – jak wpływa na pracowników.
- Inkluzywność w praktyce.
- Jakie formy komunikacji stosować mając na uwadze osoby LGBT+, seniorów, osoby z niepełnosprawnością czy kobiety w komunikacji wewnętrznej;
- Jak rozmawiać z pracownikami o włączaniu w komunikację;
- Płeć i etniczność – jak mówić, by nie urazić rozmówcy,
- Feminatywy i inne formy włączające;
- Jak mówić i pisać o osobach LGBT+.
- Komunikacja ekskluzywna i inkluzywna,
- Kształtowanie umiejętności komunikowania się inkluzywnego,
- Straightsplaining, mansplaining, wiktymizacja, piramida nienawiści Gordona Allporta– co to takiego?
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Metody dopasowujemy do potrzeb zebranych od Uczestników, Przełożonych
i HR. Bardzo często są dokonujemy odsłuchy rozmów prowadzone w ramach analizy potrzeb szkoleniowych. Najczęstsze metody szkoleniowe to: scenki diagnostyczne, scenki treningowe, symulowanie trudnych rozmów, ćwiczenia w podgrupach, prezentacje różnych modeli, testy. Program przeznaczony jest dla praktyków biznesu, koncentruje się na efektywnych modelach, technikach i dobrych wzorcach sprawdzonych w różnych organizacjach i popartych przykładami. Szkolenie pomyślane jest jako interaktywny warsztat, gdzie udział uczestników szkolenia sięga 80% czasu. Program przebiega według następującej dynamiki: mini wykłady o zasadach, modelach, technikach
i narzędziach (wiedza), oraz ćwiczenie nowych technik radzenia sobie
z obiekcjami oraz zapobiegania takim sytuacjom (umiejętność).
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |