Komunikacja i współpraca
w zespole różnorodnym
Cele szkolenia
W różnorodności siła. To slogan, który w ostatnich latach odmieniany był przez wszystkie przypadki.
Czy nadal jest w nim sporo prawdy?
Każdy z nas jest inny, a rozmawianie z każdym w ten sam sposób to marnowanie potencjału. Skuteczne zespoły to grupy, które rozumieją, że każdy jest świetny w innym obszarze, a naszym wspólnym celem jest wykrzesać z tej różnorodności maksimum potencjału.
Jak otworzyć się na różnorodność? Jak szyć na miarę komunikację, zarządzanie, motywację?
Tym właśnie zajmiemy się podczas tego szkolenia.
Korzyści dla Uczestnika
- Dowie się czym jest różnorodność i jakie korzyści dzięki różnorodności osiągają Organizacje.
- Dowie się jak zapobiegać dyskryminacji w miejscu pracy.
- Pozna skuteczne sposoby budowania zaangażowania w różnorodnych zespołach.
- Pozna zasady komunikacji i współpracy w zespole różnorodnym.
Korzyści dla Organizacji
- Budowanie kultury organizacyjnej opartej na potędze różnorodnych zespołów.
- Zwiększenie przewagi konkurencyjnej firmy poprzez nowoczesne podejście do tematu dostępności na gruncie różnorodności
- Możliwość kreowania wizerunku Organizacji jako nowoczesnej i otwartej na różnorodność Marki.
- Uzyskanie efektu synergii różnorodnych zespołów – optymalizacja pracy, maksymalizacja zysków.
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Różnorodność i tolerancja
- Obszary różnorodności
- Wartości, talenty vs stereotypy i uprzedzenia
- Szufladkowanie, czyli dlaczego zakładanie jest z założenia błędne
- Docenianie i komplementy, czyli dlaczego chcemy, a nie korzystamy z najskuteczniejszych filarów skutecznej komunikacji i współpracy
- Różnorodność – dobre praktyki rynkowe, przykłady
- Typologia osobowości a skuteczna komunikacja i współpraca
- Typologa osobowości C.G. Junga
- Test osobowości – spojrzenie w swój potencjał w 4 kolorach
- Postawy i funkcje racjonalne, czyli skąd to się w ogóle wzięło
- Rozpoznawanie typu osobowości rozmówcy
- Mocne strony i obszary do rozwoju poszczególnych typów osobowości
- Jak rozmawiać z daną energią dominującą?
- Typ antagonistyczny, czyli z kim komunikuje nam się najtrudniej i jak sobie z tym poradzić
- Kolorowe zespoły, czyli jak wydobyć potencjał z różnorodności?
- Rozdzielanie i delegowanie zadań – jak to robić skutecznie?
- Siła w różnorodności dzięki wielopokoleniowym zespołom.
- Zarządzanie zespołami o zróżnicowanej strukturze wiekowej – odniesienie do badań i danych statystycznych.
- Jak pracownicy generacji BB i X postrzegaj pracowników generacji Y i Z? Przyczyny określonych sposobów postrzegania, stereotypy, przykłady potencjalnych dyskryminacji.
- Jak pracownicy generacji Y i Z postrzegają pracowników generacji BB i X? Przyczyny określonych sposobów postrzegania, stereotypy, przykłady potencjalnych
- Idea różnorodności – jak zdefiniować różnorodność i jakie korzyści przynosi różnorodność?
- Definicje różnorodności oraz sposoby ich interpretacji.
- Różnorodny zespół – czyli jaki? Charakterystyka ze względu na kryteria m.in. wieku, płci, narodowości etc.
- Korzyści i atuty różnorodnych i wielopokoleniowych zespołów.
- Jak sprawić, by różnorodność łączyła a nie dzieliła?
- Model pracy zdalnej i hybrydowej w zespole wielopokoleniowym. Kultura pracy zdalnej w multigeneracyjnych zespołach wielopokoleniowych.
- Wiodące założenia pracy zdalnej.
- Zaplanowanie i zaprojektowanie kultury pracy w trybie hybrydowym.
- Tryb zadaniowy vs tryb czasowy vs uwzględniający specyfikę stanowisk. Jak pogodzić zwolenników każdej opcji bez dyskryminacji?
- Na co zwrócić uwagę tworząc kulturę pracy zdalnej i hybrydowej w różnorodnym zespole?
- Rola komunikacji w pracy zdalnej i hybrydowej.
- Dostępność na gruncie różnorodności. Potencjalne przestrzenie dyskryminacji na gruncie stosowania i wdrażania narzędzi służbowych.
- Nowoczesne techniki szkoleń i zarządzania rozwojem.
- Nowoczesne technologie pracy.
- Elastyczne formy zatrudnienia.
- Sposoby optymalizacji czasu pracy
- Wykorzystywanie aplikacji, platform, komunikatorów.
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Uczestnicy dowiedzą się czym jest dyskryminacja, jak wielu płaszczyzn dotyka, w jaki sposób do dyskryminacji odnosi się prawo pracy oraz jakie są krótko i długoterminowe konsekwencje dyskryminacji na różnych polach.
Uczestnicy dowiedzą się także co Organizacja może zyskać dzięki różnorodności. Różnorodne zespoły charakteryzuje bowiem bardzo szeroki punkt widzenia, wieloaspektowe podejście. Kolejnym etapem jest odpowiedź na pytanie, w jaki sposób kreować kulturę zaangażowania i współodpowiedzialności w różnorodnych zespołach, tak aby dzięki potędze synergii wiedziały na jakich zasadach „mogą więcej”.
W tym kontekście Uczestnicy poznają także zalety pracy zdalnej i hybrydowej w ujęciu różnorodności, dowiedzą się jak nie faworyzować określonych grup, w jaki sposób zapobiegać konfliktom wynikającym z różnorodnego definiowania trybów pracy niestacjonarnej.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |