Komunikacja i współpraca
międzygeneracyjna
Cele szkolenia
Szkolenie "Komunikacja i współpraca międzygeneracyjna" skupia się na zrozumieniu i przezwyciężeniu barier komunikacyjnych oraz stereotypów między różnymi pokoleniami pracowników. Współczesny rynek pracy stawia przed organizacjami wyzwania związanymi z różnorodnością wiekową w zespołach, gdzie coraz większy odsetek pracowników to przedstawiciele pokoleń Y i Z. Szkolenie ma na celu rozwinięcie umiejętności efektywnej współpracy i komunikacji między pokoleniami, aby wydobyć pełen potencjał tkwiący w tej różnorodności
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Wpływ stereotypów na komunikację między pokoleniami
- Na ten sam na świat patrzy pokolenie B X Y Z: świat jest ten sam – obrazy różne. Każdy broni swojego obrazu i nie akceptuje innych. Oto skutki różnicy pokoleń.
- Jakie są różnice w postrzeganiu? Skąd zaczerpnęliśmy swoje wizje i informacje? Na ile są one precyzyjne?
- Podsumowanie i ocena: o stereotypach i o tym, jak wpływają one na poglądy i opinie ludzi. W jaki sposób stereotypy są przyswajane na podstawie obrazów, które pokazywane są w mediach, a także tych zaczerpniętych z własnego doświadczenia.
- Przełamywanie stereotypów na temat funkcjonowania i pracy różnych grup wiekowych
- Czy mamy podobne wyobrażenie o tym, jak wygląda typowy przedstawiciel pokoleń?
- Uświadomienie uczestnikom, że myśląc o „innych” pokoleniach kierujemy się głównie stereotypami i wynikających z nich emocjami.
- Wpływ stereotypów międzypokoleniowego postrzegania na zarządzanie.
- Wpływ stereotypów na budowanie relacji z pracownikami innych pokoleń.
- Na ile stereotypy nie pozwalają dostrzec potencjału tkwiącego w pracownikach nowych pokoleń.
- Wpływ stereotypów na hermetyczność starszych pokoleń.
- Uświadomienie uczestnikom, że już samo spojrzenie z innej perspektywy daje dostęp do innych, nowych zasobów.
- Przesterowanie myślenia w trakcie szkolenia z emocjonalnego na rzeczowe.
- Nauka twórczego spojrzenia na zjawisko różnic pokoleniowych.
- Uświadomienie nieodwracalności tego procesu
- Uświadomienie, że jedyne co można zmienić w temacie różnic pokoleniowych, to zmiana swojego nastawienia.
- Uświadomienie sobie, że spojrzenie narzędziowe na różnice pokoleniowe pozwoli maksymalnie wykorzystać szanse z nich płynące i zabezpieczyć się przed zagrożeniami
- Czy transfer wiedzy jest możliwy? Jak czerpać od siebie (synergia międzypokoleniowa).
- Czy transfer wiedzy jest możliwy? Jak czerpać os siebie (synergia międzypokoleniowa).
- Wyzwania wszystkich członków zespołu.
- Kto z kim chce współpracować i dlaczego?
- Mocne strony i słabe „nowych pokoleń”
- Analiza aktualnej struktury pokoleniowej w firmie – określenie jej mocnych i słabych stron.
- Uświadomienie Uczestnikom, co wynika z takiej struktury wiekowej.
- Określenie szans i wygenerowanie pomysłów, jak je wykorzystać.
- Określenie zagrożeń i wygenerowanie pomysłów, jak im zapobiegać.
- Wydobywanie potencjału i siły z różnorodności zespołów wielopokoleniowych.
- Idea intermentoringu – omówienie i sprawdzenie, w jaki sposób może być wdrożona w zespołach Uczestników.
- Wzbudzanie proaktywnej postawy do dzielenia się wiedzą.
- Konieczność zmiany w sposobie współpracy w kontekście zmiany pokoleniowej.
- Jak budować autorytet u najmłodszych pokoleń? A jak u najstarszych?
- Identyfikacja kluczowych czynników, dzięki którym możemy realnie zwiększyć autorytet.
- Narzędziownia
- Motywowanie „nowych pokoleń”
- Jak się komunikować między pokoleniami?
- „Fun :)” Klucz do nowych generacji: miejsce pracy = fun!
- „Work life balans” Klucz do generacji XYZ: work – life balance.
- „Współdecydowanie” Klucz do nowych generacji: możliwość współdecydowania
- „Change”. Eksperci stawiają u podstaw definicji nowych pokoleń słowo change – czyli zmiana, stan, który najbardziej lubią, gdyż ciągłe eksperymentowanie umożliwia im rozwój oraz dostarcza wielu wrażeń.”
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Metody dopasowujemy do potrzeb zebranych od Uczestników, Przełożonych
i HR. Bardzo często są dokonujemy odsłuchy rozmów prowadzone w ramach analizy potrzeb szkoleniowych. Najczęstsze metody szkoleniowe to: scenki diagnostyczne, scenki treningowe, symulowanie trudnych rozmów, ćwiczenia w podgrupach, prezentacje różnych modeli, testy. Program przeznaczony jest dla praktyków biznesu, koncentruje się na efektywnych modelach, technikach i dobrych wzorcach sprawdzonych w różnych organizacjach i popartych przykładami. Szkolenie pomyślane jest jako interaktywny warsztat, gdzie udział uczestników szkolenia sięga 80% czasu. Program przebiega według następującej dynamiki: mini wykłady o zasadach, modelach, technikach
i narzędziach (wiedza), oraz ćwiczenie nowych technik radzenia sobie
z obiekcjami oraz zapobiegania takim sytuacjom (umiejętność).
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |