Dostępność cyfrowa
Cele szkolenia
Dostępność cyfrowa jest równie istotna jak dostępność fizyczna w dzisiejszym społeczeństwie, które coraz bardziej opiera się na technologii i cyfrowych rozwiązaniach. W erze internetu i szybkiego dostępu do informacji, ważne jest, aby wszyscy mieli równe szanse i możliwości korzystania z zasobów cyfrowych.
Szkolenie skupia się na przeciwdziałaniu najczęstszym problemom z dostępnością, jakie można napotkać w cyfrowym środowisku. Uczestnicy poznają również etapy wdrażania dostępności, zaczynając
od projektowania, poprzez tworzenie interfejsu użytkownika, aż do testowania i badań.
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Wprowadzenie do idei dostępności
- Grupy odbiorców dostępności
- Osoby z niepełnosprawnościami
- Niewidomi
- Słabowidzący
- Niesłyszący
- Osoby z dysleksją
- Osoby z niepełnosprawnością ruchową
- Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
- Seniorzy
- Obcokrajowcy
- Osoby z niskim wykształceniem
- Każdy
- Czym jest dostępność?
- Najczęściej spotykane problemy z dostępnością
- Etapy wdrażania dostępności
- Dostępność, jako element projektowania
- Dostępność, jako element UX
- Dostępność, jako element Development Centre
- Dostępność, jako element procesu testowania
- Dostępność, jako element badań
- Prawo a dostępność
- Międzynarodowe wytyczne dostępności WCAG – informacje ogólne
- Przepisy polskiego prawa
- Projektowanie uniwersalne
- Deklaracja dostępności
- Jak zamówić a następnie odebrać dostępny serwis internetowy i aplikację mobilną oraz inne usługi dostępnościowe – zagadnienia teoretyczne
- Tworzenie dostępnych cyfrowo dokumentów w pakiecie biurowym MS Office – zagadnienia teoretyczne
i ćwiczenia praktyczne:- Tytuł dokumentu
- Nagłówki i style
- Listy
- Czcionki, justowanie, interlinia
- Kontrola bękartów i wdów, sieroty
- Tabele
- Opisy alternatywne
- Język, kontrast, wyróżnianie tekstu – propozycja, aby dopisać
- Wykresy
- Dokumenty PDF
- Tworzenie dostępnych cyfrowo treści w systemie CMS – zagadnienia teoretyczne i ćwiczenia praktyczne:
- Tworzenie struktury strony
- Budowa architektury informacji serwisu
- Struktura redakcyjna headera strony
- Struktura redakcyjna menu i podmenu serwisu
- Struktura stopki
- Tworzenie dostępnych treści w CMS
- Nagłówki
- Listy
- Tabele
- Linki
- Opisy alternatywne
- Wykresy
- Tworzenie cyfrowo dostępnych multimediów
- Osadzanie materiałów multimedialnych na stronie zagadnienia teoretyczne
- Tworzenie audiodeskrypcji dla niewidomych i napisów rozszerzonych dla niesłyszących – zagadnienia teoretyczne i ćwiczenia praktyczne
- Technologie asystujące:
- Prezentacja technologii asystującej w tym czytnika ekranu i programów powiększających w środowisku Windows, IOS, Android.
- Omówienie wszystkich kryteriów sukcesu WCAG i samodzielne przeprowadzenie audytu podstawowego
- Badanie serwisu na poziomie podstawowym za pomocą listy kontrolnej WCAG.
-
- Mini audyt strony internetowej na poziomie podstawowym
- Narzędzia do automatycznego badania stron internetowych,
- Narzędzia wspomagające ręczne badanie przez audytora,
- Audyt dostępności na podstawie wskazanego serwisu, nad jakim pracują uczestnicy szkoleń.
- Tworzenie tekstów według zasad prostego języka
- Podstawowe zasady tworzenia tekstów według zasad prostego języka.
- Omówienie narzędzi do badania mglistości tekstu.
- Poprawa tekstów pod kątem czytelności przez uczestników szkolenia – ćwiczenia praktyczne.
- Tworzenie wymaganych ustawą tekstów łatwych do czytania dla osób z niepełnosprawnością intelektualną ETR - zagadnienia teoretyczne i ćwiczenia praktyczne.
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Metody dopasowujemy do potrzeb zebranych od Uczestników, Przełożonych
i HR. Bardzo często są dokonujemy odsłuchy rozmów prowadzone w ramach analizy potrzeb szkoleniowych. Najczęstsze metody szkoleniowe to: scenki diagnostyczne, scenki treningowe, symulowanie trudnych rozmów, ćwiczenia w podgrupach, prezentacje różnych modeli, testy. Program przeznaczony jest dla praktyków biznesu, koncentruje się na efektywnych modelach, technikach i dobrych wzorcach sprawdzonych w różnych organizacjach i popartych przykładami. Szkolenie pomyślane jest jako interaktywny warsztat, gdzie udział uczestników szkolenia sięga 80% czasu. Program przebiega według następującej dynamiki: mini wykłady o zasadach, modelach, technikach
i narzędziach (wiedza), oraz ćwiczenie nowych technik radzenia sobie
z obiekcjami oraz zapobiegania takim sytuacjom (umiejętność).
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |