Diversity & Inclusion
Zarządzanie różnorodnością i budowanie środowiska włączającego
Opis szkolenia
Polityka różnorodności to podejście firmy do tworzenia środowiska pracy, w którym pracownicy, niezależnie od różnic pomiędzy nimi, mają szansę na pełne wykorzystanie swojego potencjału. Polityka różnorodności to zatem coś więcej niż przeciwdziałanie dyskryminacji. To celowe działanie firmy na rzecz wykorzystania różnorodnych punktów widzenia, doświadczeń, pomysłów.
Strategia biznesowa skierowana na świadome wykorzystanie zróżnicowanego potencjału wszystkich osób w przedsiębiorstwie, służy osiągnięciu konkretnych i wymiernych efektów poprzez stworzenie środowiska pracy, w którym zatrudniona osoba czuje się szanowana i doceniona i ma szansę wykorzystać swoje indywidualne możliwości do realizacji misji firmy.
Zarządzanie różnorodnością to prowadzenie biznesu w sposób maksymalizujący pozytywny wpływ na rozwój firmy przy jednoczesnej minimalizacji negatywnego wpływu na ludzi i otoczenie. Odnosi się do codziennej praktyki interakcji pomiędzy przedsiębiorstwem, a jego bezpośrednimi interesariuszami, czyli pracownikami, jak również czerpie z wartości, w oparciu o które firma pragnie funkcjonować.
Budując politykę różnorodności i kultury włączającej, należy zapewnić możliwość podjęcia przez organizację szeregu działań w takich obszarach jak: rekrutacja, rozwój zawodowy, wynagrodzenia, godzenie życia zawodowego z rodzinnym. Przede wszystkim ważne jest jednak oddziaływanie na kulturę organizacyjną.
Cele warsztatu
Warsztat ma celu wyposażenie uczestników wiedzę niezbędną do realizacji celów biznesowych wraz z możliwością wykorzystania pełnego potencjału organizacji poprzez budowę polityki różnorodność i kulturę włączającą.
Realizacja programu warsztatów pozwoli na:
- Poznanie filarów D&I – zarzadzania różnorodnością i budowania kultury włączającej.
- Wzmocnienie w uczestnikach potrzeby działania w oparciu o założenia polityki różnorodność i włączającej kultury organizacyjnej.
- Zrozumienie własnej roli w zarzadzaniu różnorodnością z elementem budowania poczucia przynależności i zaufania, które umożliwiają pozyskiwanie i utrzymanie najlepszych pracowników.
- Rozwój umiejętności przywódczych/ zarządczych pozwalających na zapewnienie równości szans poprzez budowanie szacunku i poczucia sprawiedliwości oraz docenianie indywidualności każdego pracownika przy jednoczesnym budowaniu synergii w zespole.
- Wskazanie kierunków doskonalenia własnych zachowań w budowaniu kultury włączającej.
- Otwarcie na osoby ze szczególnymi potrzebami, w tym osoby z niepełnosprawnością.
Korzyści dla Uczestnika
Po szkoleniu uczestnicy zdobędą wiedzę pozwalającą na:
- Określenie zakresu wpływu zarządzania różnorodnością i realizacji kultury włączającej na kluczowe obszary zarządzania pracownikami.
- Budowanie współpracy w zespołach różnorodnych.
- Stworzyć plan rozwoju kompetencji w zakresie różnorodności i kultury włączającej.
- Dostosowanie procesów do wymagań nowej kultury organizacyjnej.
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Różnorodność i kultura włączająca
- Obszary różnorodności, D&I - wprowadzenie
- Filary organizacji włączającej: włączenie, wzmocnienie, widoczność, współpraca.
- Kształtowanie różnorodności i kultury włączającej
- Umiejscowienie różnorodności i kultury włączającej w strukturze
- Komunikacja nt. różnorodności i kultury włączającej
- Diagnoza i monitoring poziomów różnorodności i inkluzji - poziom zachowań negatywnych, włączających, poczucia satysfakcji, przynależności i zaufania
- Kompetencje w obszarze różnorodności i kultury włączającej
- Przywództwo włączające.
- Które kompetencje w zakresie różnorodności i kultury włączającej należy rozwijać?
- Rozwój kompetencji w zakresie różnorodności i kultury włączającej.
- Jak kształtować kompetencje wspierające D&I?
- Zarządzanie konfliktem wynikającym z różnorodności.
- Jak być liderką lub liderem różnorodności i kultury włączającej.
- Kształtowania postawy otwartości i akceptacji różnic
- Wartości i przekonania pracowników warunkujące zachowania w organizacji.
- Przekonania powstrzymujące wprowadzenie działań.
- Przekonania mobilizujące i motywujące do zachowań dyskryminacyjnych w organizacji.
- Demaskowanie przekonań, które przeszkadzają w skutecznym działaniu w ramach kultury włączającej
- Rozpoznanie zachowań dyskryminacyjnych i wykluczeniowych.
- Sposoby przezwyciężania uprzedzeń i stereotypów.
- Reagowanie na mikrouprzedzenia i dyskryminację.
- Posługiwanie się włączającym językiem.
- Budowanie współpracy w zespołach różnorodnych w organizacji
- Jak wzajemnie się uzupełniać w biznesie i stworzyć atmosferę efektywnej współpracy?
- Koło różnorodności, czyli z czego wynikają różnice (wymiar kulturowy, organizacyjny, zewnętrzny, wewnętrzny).
- Skuteczne wyznaczanie celów i zadań z uwzględnieniem różnorodności.
- Jak odróżnić etykietowanie utrudniające wzajemne zrozumienie i dialog vs. przydatny skrót myślowy?
- Dzielenie się wiedzą i lepsza wydajność dzięki połączeniu kompetencji.
- Mix pokoleń – jak go wykorzystać w pracy?
- Przekrojowe praktyki różnorodności i kultury włączającej jako podstawa tworzenia przywództwa inkluzyjnego
- Różnorodność i kultura włączająca w rekrutacji.
- Różnorodność i kultura włączająca w zatrudnieniu.
- Różnorodność i kultura włączająca w onboardingu.
- Różnorodność i kultura włączająca w rozwoju (awans zawodowy i podnoszenie kwalifikacji).
- Różnorodność i kultura włączająca a ocenia i monitoring postępów i egzekwowaniu zadań.
- Różnorodność i kultura włączająca a retencja osób pracujących.
- Różnorodność i kultura włączająca a offboarding.
- Dostosowanie procesów do wymagań nowej kultury organizacyjnej
- Na ile obecna struktura organizacyjna, procesy i systemy są gotowe na wdrożenie zarządzania różnorodnością i kulturę włączającą?
- Co i jak możemy ulepszyć?
- Jak uzyskać koncentrację na ciągłych, nawet drobnych usprawnieniach w myśl zasady: nie skupiaj się na wielkich udoskonaleniach, po prostu postaraj się dzisiaj robić to, co robisz, trochę lepiej niż wczoraj, a jutro trochę lepiej niż dzisiaj.
- Budowa struktury organizacyjnej z jasnym podziałem władzy i odpowiedzialności za wdrożenie i przestrzeganie zasad różnorodności i kultury inkluzyjnej.
- Wdrażanie różnorodności i kultury inkluzyjnej
- Budowa struktury organizacyjnej z jasnym podziałem władzy i odpowiedzialności za wdrożenie i przestrzeganie zasad różnorodności i kultury inkluzyjnej.
- Diagnoza i monitoring poziomów różnorodności i inkluzji w pomiarach zachowań negatywnych, włączających oraz skalach poczucia satysfakcji, przynależności i zaufania.
- Systemy motywacyjne (w tym system ocen okresowych) wspierające osiągnięcie wysokiego poziomu wdrożenia głównych wartości oraz realizacji zasad polityki różnorodności i kultury inkluzyjnej.
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Metody dopasowujemy do potrzeb zebranych od Uczestników, Przełożonych
i HR. Bardzo często są dokonujemy odsłuchy rozmów prowadzone w ramach analizy potrzeb szkoleniowych. Najczęstsze metody szkoleniowe to: scenki diagnostyczne, scenki treningowe, symulowanie trudnych rozmów, ćwiczenia w podgrupach, prezentacje różnych modeli, testy. Program przeznaczony jest dla praktyków biznesu, koncentruje się na efektywnych modelach, technikach i dobrych wzorcach sprawdzonych w różnych organizacjach i popartych przykładami. Szkolenie pomyślane jest jako interaktywny warsztat, gdzie udział uczestników szkolenia sięga 80% czasu. Program przebiega według następującej dynamiki: mini wykłady o zasadach, modelach, technikach
i narzędziach (wiedza), oraz ćwiczenie nowych technik radzenia sobie
z obiekcjami oraz zapobiegania takim sytuacjom (umiejętność).
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |