DOFINANSOWANIA
Projekt pt. Akademia Kompetencji w Gminie Sieraków
Cel:
Podniesienie wiedzy i kompetencji kluczowych 163 uczniów (85 dziewcząt, 78 chłopców) z 2 szkół podległych Gminie Sieraków poprzez realizację zajęć edukacyjnych rozwijających kompetencje kluczowe - porozumiewania się w j angielskim, matematyczne, przyrodnicze, specjalistyczne dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z wykorzystaniem różnorodnych metod i form prowadzenia zajęć oraz podniesienie kompetencji 22 nauczycieli (21 kobiety,1 mężczyzna) z tych szkół w zakresie stosowania metod sprzyjających kształtowaniu i rozwijaniu u uczniów kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy.
Grupa docelowa:
- IV LO w Chełmie
- Uczniowie IV LO- 180 UP ( 126K i 54M (64 % ogólnej liczby U IV LO, która wynosi 283 osoby)
- Nauczyciele uczący w IV LO – 19 osób
Główne działania:
- badanie kompetencji,
- szkolenia doskonalące dla nauczycieli w zakresie stosowania metod sprzyjających kształtowaniu i rozwijaniu u uczniów kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy w tym opartego na metodzie eksperymentu i indywidualnego podejścia do ucznia,
- studia podyplomowe dla nauczyciela,
- zajęcia wyrównawcze dla uczniów z matematyki, j. angielskiego, zajęcia rozwijające i dla uczniów zdolnych - koła z matematyki, j. angielskiego, przyrody,
- utworzenie laboratorium przyrodniczego w szkołach,
- udział w pokazach z eksperymentu przyrodniczego
Okres realizacji projektu:
- od: 01.03.2017 r.
- do: 29.02.2020 r.
Całkowita wartość projektu:
- 519 522, 88 PLN
Efekty projektu:
- Doposażenie szkoły w pomoce dydaktyczne i sprzęt niezbędny do prowadzenia zajęć w tym laboratoria przyrodnicze oraz dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Utworzenie laboratoriów przyrodniczych
- Wprowadzenie do zajęć metody projektowej, aktywizującej ,komunikacyjnej, grupowej, badawczej
- Poprawa wyników w nauce i na sprawdzianach, uczestnictwo i wyniki na konkursach
- Podniesienie kompetencji nauczycieli w zakresie metod pracy TOC tym kompetencji matematycznych i przyrodniczych w zakresie prowadzenia zajęć
Wskaźniki:
- Liczba uczniów, którzy nabyli kompetencje kluczowe po opuszczeniu Programu: 163
- Liczba nauczycieli, którzy uzyskali kwalifikacje lub nabyli kompetencje po opuszczeniu Programu: 22
- Liczba szkół, w których pracownie przedmiotowe wykorzystują doposażenie do prowadzenia zajęć edukacyjnych: 2