Out of the box 
– innowacyjne podejścia i metody twórczego myślenia
Cele szkolenia
Celem szkolenia jest rozwinięcie umiejętności kreatywnego myślenia poprzez zrozumienie psychologicznych podstaw oraz technik wspierających twórczość. Uczestnicy nauczą się identyfikować i przełamywać bariery ograniczające innowacyjne myślenie oraz poznają metody efektywnego generowania pomysłów i wdrażania innowacji. Program ma na celu także rozwinięcie umiejętności motywowania i inspirowania innych do dzielenia się wiedzą, a także praktyczne zastosowanie technik kreatywnego myślenia w realnych sytuacjach. Uczestnicy dowiedzą się, jak zmieniać perspektywę i wykorzystywać różne narzędzia do stymulowania innowacyjności w swoich zespołach.
Najbliższe terminy
szkoleń:
03-04.11.2025 - Warszawa
01-02.12.2025 - online
Cena: 1 690 zł netto
Uzyskaj rabat dla swojej Organizacji:
5%
2 os.
10%
3 os.
15%
4 os.
Program szkolenia
- Rozbudzanie kreatywności: wyzwalacze i hamulce
 
- Jak osobowość i postawa wpływają na kreatywność oraz jak nasze indywidualne cechy kształtują zdolności twórcze?
 - Identyfikacja czynników, które mogą ograniczać kreatywne myślenie oraz sposoby ich przezwyciężania
 - Techniki redukcji samokontroli i autooceny, które mogą blokować innowacyjne myślenie
 - Analiza czynników, które mogą zabić kreatywne pomysły jeszcze przed ich realizacją
 
- Psychologiczne podstawy kreatywności
 
- Kluczowe teorie dotyczące psychologii twórczości i ich wpływ na nasze myślenie
 - Etapy procesu twórczego - od inspiracji po realizację projektu
 - Zasady rozwijania twórczego spojrzenia i zwiększania elastyczności myślenia
 - Model reakcji Ach!, Acha! i Haha! oraz ich rola w procesie twórczym
 - Metody twórcze, w tym technika Walta Disneya i myślowe kapelusze de Bono
 - Bariery komunikacyjne - jak unikać przeszkód w efektywnej wymianie pomysłów?
 
- Umysłowe operacje twórcze
 
- Techniki abstrahowania, czyli jak oddzielać kluczowe idee od szczegółów?
 - Dedukcja jako narzędzie wykorzystywania logicznego myślenia w procesie twórczym
 - Indukcja - jak łączyć różne obserwacje, aby stworzyć nowe idee?
 - Techniki skojarzeń do generowania innowacyjnych rozwiązań
 - Transformacje istniejących pomysłów i tworzenie czegoś nowego
 - Wykorzystanie analogii i metafor do rozwiązywania problemów
 
- Heurystyki i techniki generowania pomysłów
 
- Burza mózgów jako klasyczna metoda generowania pomysłów
 - Technika 66, czyli intensywne sesje pomysłów w grupach
 - Technika 635, polegająca na systematycznym pisaniu pomysłów w grupie
 - Technika RE, która wykorzystuje przypadkowe wejścia do generowania nowych idei
 - Technika PO, stymulująca myślenie poprzez prowokację
 
- Proces wprowadzania innowacji
 
- Kluczowe etapy od pomysłu do prototypu - jak realizować innowacyjne projekty?
 - Narzędzie Diagram Ishikawy do analizy przyczyn i skutków w procesie innowacji
 - Technika 6W, czyli analiza „Kto?”, „Co?”, „Gdzie?”, „Kiedy?”, „Dlaczego?” i „W jaki sposób?”
 - Ćwiczenia grupowe związane z zastosowaniem metod analizy i kreatywnego rozwiązywania problemów
 - Analiza rzeczywistych przykładów innowacji w organizacjach
 
- Inspiracja i motywacja w procesie innowacji
 
- Jakie są poziomy motywacji w kontekście innowacji i jak je skutecznie wykorzystać?
 - Strategie motywacyjne - jak przekładać poziomy motywacji na konkretne działania?
 - Jak rozwijać umiejętności i postawy sprzyjające innowacyjności?
 - Wspieranie kultury wymiany pomysłów i doświadczeń w zespole
 - Rozróżnianie usprawniania, kreatywności i innowacyjności oraz ich wpływ na rozwój organizacji
 - Socjometria jako narzędzie oceny gotowości zespołu do działania twórczego i innowacyjnego
 - Analiza SWOT indywidualna w kontekście pokonywania barier w twórczości
 - Techniki wspierające kreatywne myślenie i rozgrzewające mózg przed działaniem
 
- Kwestionowanie i zmiana perspektywy
 
- Techniki myślenia krytycznego i zadawania pytań „dlaczego?” i „dlaczego nie?”
 - Jak wyjść poza ustalone normy i znaleźć innowacyjne rozwiązania?
 - Technika „Słoń” jako sposób na poznanie sytuacji z innej perspektywy
 
- Cykl Deminga i generowanie pomysłów
 
- Jak planować, realizować, sprawdzać i działać w procesie innowacji według Cyklu Deminga (PDCA)?
 - Narzędzia i techniki do generowania pomysłów, które uwalniają kreatywność i innowacyjność
 
Praktyczne informacje
o szkoleniu
- 2 dni szkoleniowe (2 x 7 h)
 - Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet)
 - Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
 - Instrukcja logowania i pomoc naszego helpdesku
 - W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
 - Pigułki wiedzy i inne materiały dodatkowe
 - Zadania poszkoleniowe
 - E-mentoring z trenerem do 60 dni
po zakończeniu szkolenia - Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf oraz certyfikat online
 
