Motywowanie
i budowanie zaangażowania
Cele szkolenia
Celem otwartego szkolenia „Motywowanie i budowanie zaangażowania” jest uświadomienie Uczestnikom, że efektywna współpraca to jeden z głównych czynników wpływających na osiąganie konkurencyjnej przewagi. Kiedy myślimy o pomaganiu innym w osiąganiu motywacji, pełnego zaangażowania i zawodowego spełnienia, nie ma nic bardziej istotnego niż praca zespołowa. Jest tak dlatego, że ludzie, którzy darzą się zaufaniem, angażują się wzajemnie, otwarcie się komunikują i biorą odpowiedzialność nie tylko za swoje wyniki, ale również za wyniki zespołu, będą osiągać lepsze rezultaty i mieć silniejsze poczucie sukcesu.
Najbliższe terminy
szkoleń:
22-23.10.2025 - online
13-14.11.2025 - online
04-05.12.2025 - Warszawa
Cena: 1 590 zł netto
Uzyskaj rabat dla swojej Organizacji:
5%
2 os.
10%
3 os.
15%
4 os.
Program szkolenia
- Motywacja a zaangażowanie
 
- Główne różnice między zaangażowaniem a motywacją
 - Wpływ zaangażowania pracownika w działanie na rzecz organizacji (politykę personalną, politykę rozwoju organizacji oraz produktywność przedsiębiorstwa)
 - Podstawy teorii zaangażowania pracownika (wg W.B. Schaufeli i wsp.)
 - Relacja między dobrym samopoczuciem pracownika a jego zaangażowaniem – Badania Gallupa
 - Typologia pracowników ze względu na ich zaangażowanie w pracę – pracownicy zaangażowani, niezaangażowani i kontestujący
 - „Barometr Zaangażowania” – wyniki badań nad zaangażowaniem polskich pracowników
 - Pomiar zaangażowania pracowników
 
- Jak analizować zespół?
 
- „Pięć dysfunkcji pracy zespołowej” Patricka Lencioniego – teoria zwiększania motywacji i zaangażowania pracowników
 - Ocena pięciu dysfunkcji pracy zespołowej we własnym zespole/zespołach
 - Skuteczność pracy zespołowej i osiąganych rezultatów a zaangażowanie pracowników
 
- Pierwsza dysfunkcja – budowanie zaufania
 
- Jak budować zaufanie w zespole
 - Zwiększenie poziomu zaufania dzięki unikaniu robienia fałszywych założeń przy interpretowaniu zachowań i intencji innych
 - Czym jest profilowanie behawioralne? (poznanie indywidualnych cech osobowości i podniesienie świadomości o różnicach osobowościowych oraz wynikających z nich różnych stylach i strategiach zachowań)
 - Lepsze porozumienie w zespole – Instrukcja obsług danego stylu behawioralnego
 
- Druga dysfunkcja – strach przed konfliktem
 
- Ćwiczenie diagnozujące błędy komunikacyjne we współpracy z innymi, ich wpływ na zaangażowanie i osiągane rezultaty pracy (gra szkoleniowa)
 - Doświadczenie konfliktu – porozumienie mimo sprzecznych interesów
 - Strategie zachowań i komunikacji podczas konfliktu – użyteczne i nieużyteczne strategie
 - Techniki określania profilu konfliktu – poglądów na konflikt a także jego potencjalne implikacje
 - Jak wpływać na otwarte wyrażanie swoich opinii w zespole?
 - Kiedy następuje zmiana konfliktu z konstruktywnego na destrukcyjny i dlaczego się tak dzieje?
 - Pozorna zgoda i błędy popełniane przez zespoły i ich wpływ na budowanie zaangażowana
 - Jak godzić się z brakiem konsensusu
 
- Trzecia dysfunkcja – brak zaangażowania
 
- Kluczowe czynniki zaangażowania pracowników
 - Kreowanie zaangażowania pracowników
 - Komunikacja w zespole prowadząca do zaangażowania
 - Unikanie przypuszczeń i dwuznaczności w komunikacji zespołu
 - Zaangażowanie nie oznacza konsensusu
 - Integracja wokół wspólnego celu
 
- Czwarta dysfunkcja – unikanie odpowiedzialności
 
- Kreowanie kultury wzajemnej odpowiedzialności w zespole
 - Kształtowanie postawy odwagi i szczerości w relacjach zespołu
 - Siła informacji zwrotnej
 - Struktura udzielania feedbacku
 - Wzajemna odpowiedzialność – każdy członek zespołu wie, co robią inni
 - Monitorowanie postępów w realizacji celów
 - Odkrywanie deficytowych obszarów, nim staną się problematyczne
 
- Piąta dysfunkcja – brak przywiązywania wagi do rezultatów
 
- Rezultat, jako najwyższa miara zaangażowania pracowników
 - Koncentracja na rezultatach
 - Opracowanie mierników sukcesu
 - Eliminowanie subiektywizmu
 - Czynniki rozpraszające – indywidualizm i brak koncentracji na wynikach – jak temu zapobiegać
 
- Szósta dysfunkcja – praca zdalna i hybrydowa
 
- Utrudnienia i ograniczenia pracy zdalnej i hybrydowej z zespołem
 - Praca zdalna a praca hybrydowa – różnice, korzyści, wady oraz zasady stosowania, by nie wykluczać pracowników
 - Zasady komunikacji zdalnej – blaski i cienie telefonu, aplikacji do video rozmów
 
- Narzędzia w pracy zdalnej wspierające efektywne zarządzanie komunikacją na odległość – narzędzia do pracy zespołowej, prowadzenia spotkań, przekazywania zadań, itp.
 - Efektywne spotkania z zespołem – przydatne techniki i schematy
 - Jak dbać o atmosferę podczas pracy zdalnej – praktyczne przykłady
 
Praktyczne informacje
o szkoleniu
- 2 dni szkoleniowe (2 x 7 h)
 - Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet)
 - Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
 - Instrukcja logowania i pomoc naszego helpdesku
 - W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
 - Pigułki wiedzy i inne materiały dodatkowe
 - Zadania poszkoleniowe
 - E-mentoring z trenerem do 60 dni
po zakończeniu szkolenia - Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf oraz certyfikat online
 
