SZKOLENIA OTWARTE
Motywowanie
i budowanie zaangażowania
Cele szkolenia
Celem otwartego szkolenia „Motywowanie i budowanie zaangażowania” jest uświadomienie Uczestnikom, że efektywna współpraca to jeden z głównych czynników wpływających na osiąganie konkurencyjnej przewagi. Kiedy myślimy o pomaganiu innym w osiąganiu motywacji, pełnego zaangażowania i zawodowego spełnienia, nie ma nic bardziej istotnego niż praca zespołowa. Jest tak dlatego, że ludzie, którzy darzą się zaufaniem, angażują się wzajemnie, otwarcie się komunikują i biorą odpowiedzialność nie tylko za swoje wyniki, ale również za wyniki zespołu, będą osiągać lepsze rezultaty i mieć silniejsze poczucie sukcesu.
Najbliższe terminy
szkoleń:
19-20.12.2024 - online
Cena: 1 590 zł netto
Uzyskaj rabat dla swojej Organizacji:
5%
2 os.
10%
3 os.
15%
4 os.
Program szkolenia
- Motywacja a zaangażowanie
- Główne różnice między zaangażowaniem a motywacją
- Wpływ zaangażowania pracownika w działanie na rzecz organizacji (politykę personalną, politykę rozwoju organizacji oraz produktywność przedsiębiorstwa)
- Podstawy teorii zaangażowania pracownika (wg W.B. Schaufeli i wsp.)
- Relacja między dobrym samopoczuciem pracownika a jego zaangażowaniem – Badania Gallupa
- Typologia pracowników ze względu na ich zaangażowanie w pracę – pracownicy zaangażowani, niezaangażowani i kontestujący
- „Barometr Zaangażowania” – wyniki badań nad zaangażowaniem polskich pracowników
- Pomiar zaangażowania pracowników
- Jak analizować zespół?
- „Pięć dysfunkcji pracy zespołowej” Patricka Lencioniego – teoria zwiększania motywacji i zaangażowania pracowników
- Ocena pięciu dysfunkcji pracy zespołowej we własnym zespole/zespołach
- Skuteczność pracy zespołowej i osiąganych rezultatów a zaangażowanie pracowników
- Pierwsza dysfunkcja – budowanie zaufania
- Jak budować zaufanie w zespole
- Zwiększenie poziomu zaufania dzięki unikaniu robienia fałszywych założeń przy interpretowaniu zachowań i intencji innych
- Czym jest profilowanie behawioralne? (poznanie indywidualnych cech osobowości i podniesienie świadomości o różnicach osobowościowych oraz wynikających z nich różnych stylach i strategiach zachowań)
- Lepsze porozumienie w zespole – Instrukcja obsług danego stylu behawioralnego
- Druga dysfunkcja – strach przed konfliktem
- Ćwiczenie diagnozujące błędy komunikacyjne we współpracy z innymi, ich wpływ na zaangażowanie i osiągane rezultaty pracy (gra szkoleniowa)
- Doświadczenie konfliktu – porozumienie mimo sprzecznych interesów
- Strategie zachowań i komunikacji podczas konfliktu – użyteczne i nieużyteczne strategie
- Techniki określania profilu konfliktu – poglądów na konflikt a także jego potencjalne implikacje
- Jak wpływać na otwarte wyrażanie swoich opinii w zespole?
- Kiedy następuje zmiana konfliktu z konstruktywnego na destrukcyjny i dlaczego się tak dzieje?
- Pozorna zgoda i błędy popełniane przez zespoły i ich wpływ na budowanie zaangażowana
- Jak godzić się z brakiem konsensusu
- Trzecia dysfunkcja – brak zaangażowania
- Kluczowe czynniki zaangażowania pracowników
- Kreowanie zaangażowania pracowników
- Komunikacja w zespole prowadząca do zaangażowania
- Unikanie przypuszczeń i dwuznaczności w komunikacji zespołu
- Zaangażowanie nie oznacza konsensusu
- Integracja wokół wspólnego celu
- Czwarta dysfunkcja – unikanie odpowiedzialności
- Kreowanie kultury wzajemnej odpowiedzialności w zespole
- Kształtowanie postawy odwagi i szczerości w relacjach zespołu
- Siła informacji zwrotnej
- Struktura udzielania feedbacku
- Wzajemna odpowiedzialność – każdy członek zespołu wie, co robią inni
- Monitorowanie postępów w realizacji celów
- Odkrywanie deficytowych obszarów, nim staną się problematyczne
- Piąta dysfunkcja – brak przywiązywania wagi do rezultatów
- Rezultat, jako najwyższa miara zaangażowania pracowników
- Koncentracja na rezultatach
- Opracowanie mierników sukcesu
- Eliminowanie subiektywizmu
- Czynniki rozpraszające – indywidualizm i brak koncentracji na wynikach – jak temu zapobiegać
- Szósta dysfunkcja – praca zdalna i hybrydowa
- Utrudnienia i ograniczenia pracy zdalnej i hybrydowej z zespołem
- Praca zdalna a praca hybrydowa – różnice, korzyści, wady oraz zasady stosowania, by nie wykluczać pracowników
- Zasady komunikacji zdalnej – blaski i cienie telefonu, aplikacji do video rozmów
- Narzędzia w pracy zdalnej wspierające efektywne zarządzanie komunikacją na odległość – narzędzia do pracy zespołowej, prowadzenia spotkań, przekazywania zadań, itp.
- Efektywne spotkania z zespołem – przydatne techniki i schematy
- Jak dbać o atmosferę podczas pracy zdalnej – praktyczne przykłady
Praktyczne informacje
o szkoleniu
- 2 dni szkoleniowe (2 x 7 h)
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet)
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Instrukcja logowania i pomoc naszego helpdesku
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Pigułki wiedzy i inne materiały dodatkowe
- Zadania poszkoleniowe
- E-mentoring z trenerem do 60 dni
po zakończeniu szkolenia - Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf oraz certyfikat online