Mobbing i nierówne traktowanie w pracy
Cele szkolenia
Szkolenie „Mobbing i nierówne traktowanie w pracy” jest skierowane do wszystkich, którzy chcieliby zapoznać się z zagadnieniem mobbingu i dyskryminacji w miejscu pracy. Warsztat oparty będzie zarówno na aspekcie prawnym jak i psychologicznym. Podczas szkolenia Uczestnicy otrzymają konkretną widzę i materiały, dzięki którym będą w stanie rozpoznać zachowania wskazujące na mobbing.
Korzyści dla uczestnika
- Umiejętność odróżniania zachowania o charakterze mobbingowym od dyskryminacji
- Umiejętność adekwatnego zareagowania na zachowania wrogie, wobec nich samych, jak i także innych osób
- Uświadomienie, w jakim stopniu dyskryminacja oraz mobbing wpływają na efektywność zespołu oraz jakość pracy zespołu
- Praktyczne używanie asertywnych technik do postawienia granic wobec zachowań dyskryminujących i mobbingowych
- Zrozumienie swoich własnych zachowań / reakcji i ich wpływu na innych
Korzyści dla organizacji
- Budowanie marki profesjonalnego Pracodawcy i Partnera biznesowego
- Zapobieganie niepożądanych zachowań w środowisku pracy
- Wyższy poziom zaangażowania pracowników
- Niższa fluktuacja pracowników
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Znaczenie mobbingu i innych niepożądanych zjawisk w organizacji
- Definicje mobbingu
- Zjawiska naganne w organizacji: dyskryminacja, molestowanie seksualne i inne
- Przyczyny i uwarunkowania powstawania mobbingu
- Źródła dyskryminacji, mobbingu i innych zachowań
- Triada stereotypy-uprzedzenia-dyskryminacja
- Znaczenie konfliktu i stresu w zarządzaniu, oraz ich wpływ na powstawanie mobbingu
- Rozwiązywanie konfliktów jako metoda zapobiegania dyskryminacji i mobbingowi
- Identyfikowanie dyskryminacji i mobbingu
- Form dyskryminacji: dyskryminacja bezpośrednia, dyskryminacja pośrednia, molestowanie, molestowanie seksualne, zachęcanie do dyskryminacji
- 5 rodzajów dyskryminacji: dyskryminacja płacowa, dyskryminacja wielokrotna, dyskryminacja przez asocjację, dyskryminacja przez asumpcję, działania odwetowe
- 5 elementów składowych mobbingu: działania lub zachowania, stosunek zachowań lub działań do pracownika, uporczywość i długotrwałość, nękanie lub zastraszanie, wywołanie skutków lub cel ich wywołania
- Obowiązki pracowników, przełożonych, działów personalnych i pracodawcy
- Jak planować pracę zespołów, aby uniknąć dyskryminacji i mobbingu?
- Jakich zachowań unikać? – perspektywa pracownika i przełożonego
- Jak sprzeciwić się wobec nieakceptowanych zachowań?
- Elementy zachowań asertywnych
- Analiza trudnych sytuacji w kontakcie z pracownikiem
- Wyznaczanie zadań, rozliczanie z zadań, dyscyplinowanie – jak uniknąć nieświadomych zachowań mobbingowych?
- Sygnały, na które zawsze trzeba reagować w kontakcie przełożony – pracownik i pracownik – pracownik.
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Program przeznaczony jest dla HR, menedżerów, prawników i wszystkich osób zainteresowanych mobbingiem i nierównym traktowaniem, procedurami antymobingowymi czy polityką CSR. Koncentruje się na efektywnych wzorcach sprawdzonych w różnych organizacjach i popartych przykładami. Szkolenie pomyślane jest jako interaktywny warsztat, gdzie udział uczestników szkolenia sięga 80% czasu. Program szkolenia oparty jest na przepisach oraz analizie studium przypadku pochodzącego z organizacji, dla której prowadzimy szkolenie lub wyniesione z praktyk Trenerskich. Uczestnicy mogą pracować więc w oparciu o prawdziwe dane i informacje dotyczące ich organizacji. To pozwala poznać i zrozumieć problem oraz przećwiczyć rekomendowane procedury i zachowania w odniesieniu do konkretnej sytuacji. Podczas szkolenia zostaje też wypracowany zbiór dobrych praktyk.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |