Autoprezentacja - kreowanie wizerunku własnego
Cele szkolenia
Celem szkolenia „Autoprezentacja - kreowanie wizerunku własnego” jest zdobycie wiedzy na temat kreowania profesjonalnego wizerunku lidera. Uświadomienie roli zaufania i autorytetu, jako kluczowego czynnika wpływania na skuteczne przekonywanie ludzi do swoich pomysłów, celów czy inicjatyw. Budowa autorytetu - prezentacji o sobie, w oparciu o działania w kilku obszarach: relacje z podwładnymi, wiarygodność, kompetencje, inspiracje oraz trudne sytuacje menedżerskie. Identyfikacja kluczowych czynników, dzięki którym możemy realnie zwiększyć autorytet. Poznanie poziomów komunikacji i uzyskanie świadomości, na których poziomach należy wywierać wpływ na innych, tak by być efektywnym w swoich działaniach. Nauczenie się sposobów komunikowania perswazyjnych argumentów oraz prowadzenia prezentacji i profesjonalnych wystąpień.
Korzyści dla uczestnika
- Zdefiniowanie czynników budujących autorytet i wpływających na wizerunek
- Wiedza dotycząca roli menedżera w budowaniu wizerunku firmy
- Świadomość własnych mocne strony, które wpływają na postrzeganie przez innych
- Zastanowienie się nad działaniami, które budują wizerunek na co dzień i ich przećwiczenie
- Uświadomienie sobie jak ważna w kształtowaniu wizerunku jest informacja zwrotna na temat własnych działań i reakcji
Korzyści dla organizacji
- Poprawa wizerunku firmy w oczach Klientów i Pracowników
- Wzbudzenie motywacji, zaangażowania i satysfakcji z pracy
- Doskonalenie komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej
- Wzrost efektywności prowadzonych spotkań biznesowych
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Budowanie wizerunku – podstawy
- Moja firma i jej misja – mocne strony, strategia, dlaczego jestem z niej dumny?
- Kim jestem? Moja rola – budowanie swojego wizerunku
- Rodzaje autorytetów – przykłady
- Co buduje pozytywny wizerunek i autorytet?
- Rola wizerunku i postrzegania Lidera, menedżera, kierownika
- Zasady dobrych wystąpień
- Pierwsze wrażenie – jak o to zadbać?
- Krótkie zasady przygotowania wystąpienia/wizerunku: moja rola i cel, odbiorcy, przygotowanie, realizacja
- Sztuka komunikacji niewerbalnej w wystąpieniach
- Wystąpienia w różnych sytuacjach do różnych grup osób – casy – przygotowanie, wypracowanie kluczowych elementów, argumentów
- Warsztat praktyczny wystąpień przygotowanych przez Uczestników
- Wywieranie wpływu. Perswazyjna komunikacja
- Dostosowanie języka i formy przekazu do odbiorcy/ grupy
- Stosowanie języka korzyści dopasowanego do odbiorców
- Kolejność i struktura elementów wypowiedzi - zasada 3P
- Jak tworzyć perswazyjny komunikat?
- Posługiwanie się ukrytymi poziomami komunikacji - jak to, czego nie widać i nie słychać wpływa na słuchacza
- Gra symulacyjne – wywieranie wpływu
- Etykieta w biznesie
- Powitanie, tytułowanie, wyrażenia zakazane
- PRECEDENCJA – kwestia pierwszeństwa
- Zasady prowadzenia spotkań biznesowych
- Poczta elektroniczna – zasady eleganckiego pisania wiadomości
- Rozmowy telefoniczne – zasady prowadzenia rozmów
- Podstawowe kanony profesjonalnego stroju
- Przyjęcia oficjalne – przyjęcia na stojąco i siedząco
- Spotkania towarzyskie – zasady zachowywania się
- Wizerunek a postawa asertywna
- Asertywna komunikacja niewerbalna (głos, mowa ciała)
- Asertywna postawa w budowaniu relacji: komunikat JA, techniki asertywnej komunikacji
- Asertywne wyrażanie opinii, potrzeb i uczuć
- Konstruktywna krytyka i asertywna odmowa
- Asertywna postawa w trudnych sytuacjach - radzenie sobie z agresją
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Uczestnicy pracują warsztatowo – poprzez gry, ćwiczenia, studia przypadków uczą się i wyciągają wnioski, samodzielnie poszukują rozwiązań i budują własny zbiór najważniejszych narzędzi, które będą przydatne w ich pracy zawodowej. Wszystkie studia przypadków i ćwiczenia dobrane są do specyfiki danej organizacji i do tego typu sytuacji, z jakim mogą spotykać się w swojej pracy Uczestnicy. Metody: ćwiczenia oparte na przygotowanych przed szkoleniem materiałach, fabularne gry szkoleniowe, filmy, facylitacja i dyskusja moderowane jako narzędzia omówienia jednostek tematycznych i ćwiczeń, feedback trenerski i feedback partnerski jako techniki organizacji wniosków, narzędzia pozwalające na dokonanie autodiagnozy Uczestników w zakresie posiadanego poziomu kompetencji / predyspozycji.
Wspieramy naszych Klientów w procesie rozwojowym, korzystając z takich narzędzi jak zadania wdrożeniowe, pigułki wiedzy, konsultacje trenerskie, IPD, narzędziownik, dostęp do platformy e-learning Certes, czy one pager.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |