Łukasz Dąbrowski

Innowator,
Coach
Wiedza i kompetencje
Trener, konsultant z ponad 20-letnim doświadczeniem zawodowym w zarządzaniu projektami, szkoleniami oraz rozwojem organizacji. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej (ekonomia), Uniwersytetu SWPS (psychologia) oraz Norwegian School of Marketing (dyplom z międzynarodowego marketingu). Jego doświadczenie obejmuje projektowanie i zarządzanie kompleksowymi procesami rozwojowymi w organizacjach, jak również prowadzenie szkoleń dla liderów i zespołów. Ukończył szereg certyfikowanych kursów, w tym Academy TMI (Time Manager, Teamship, Personal Quality), Blue Ocean Strategy (INSEAD), Power2Empower (Yale), Extended DISC®, Smile Urbo™, Przywództwo SLII Experience™ i Service Design Thinking (Socjomania).
Specjalizacja
Specjalizuje się w takich obszarach jak wystąpienia publiczne, innowacje, podejmowanie decyzji przez liderów, zarządzanie zmianą, projektowanie programów L&D oraz procesów rozwoju organizacji. Jego obszary szkoleniowe obejmują sztukę prezentacji, prezentacje strategiczne, kreatywne myślenie, design thinking, przywództwo, power to empower oraz zarządzanie zespołami i projektami. Dodatkowo, jest autorem książki „Tajniki wystąpień publicznych” oraz współautorem „Zespoły po polsku”, dzięki czemu wnosi cenny wkład w rozwój wiedzy z zakresu wystąpień publicznych i pracy zespołowej.
Doświadczenie i osiągnięcia
Zrealizował ponad 2000 dni szkoleniowych, prowadząc projekty dla organizacji non-profit (np. AIESEC) oraz współpracując z takimi firmami jak TMI w Polsce, oraz w międzynarodowych lokalizacjach takich jak Francja, Niemcy, Kenia, Meksyk, Portugalia, Szwajcaria i USA. Jego kariera obejmuje m.in.:
- Koncepcję Creative Lab w USA i Meksyku, której celem było wdrożenie innowacyjnych rozwiązań edukacyjnych.
- Wdrożenie kultury współpracy w ponad 60 zespołach backoffice klienta, co przyczyniło się do poprawy efektywności współpracy wewnętrznej.
- Zarządzanie ponad 100 projektami L&D w regionie Europy Środkowej.
Wdrożenie wartości wspierających strategię w ponad 300 zespołach, wspierając organizacje w realizacji ich celów strategicznych. - Moderowanie procesów tworzenia nowych produktów z wykorzystaniem podejścia Blue Ocean Strategy.
- Adaptację szkoleń takich jak Sztuka prezentacji, Strategiczne prezentacje, Power2Empower i Przywództwo SLII Experience™ na wersje interaktywne online, umożliwiając efektywne przekazywanie wiedzy w trybie zdalnym.
W latach 2009-2010 pracował jako trener freelancer w Meksyku, a w latach 2011–2024 pełnił rolę senior partneraw jednej z polskich firm szkoleniowych. W latach 1997–2004 był członkiem zarządu oraz trenerem w TMI Poland, a swoje pierwsze doświadczenia zdobywał w firmach takich jak McCann Erickson w Kenii (1996–1997) oraz Mars Inc. w latach 1993–1994, gdzie pracował w dziale marketingu dla marek M&M’s, Snickers i Uncle Ben’s.
Szkolił, doradzał m.in. dla:
Firm i instytucji z takich branż jak: farmaceutyczna, FMCG, motoryzacyjna, przemysłowa, telekomunikacyjna, finansowa oraz organizacje non-profit i urzędy państwowe. Jego klienci to m.in. AstraZeneca, BGK, BNP Paribas, Ciklum, GE, Hogan Lovells, MBL, Merck, Mettler Toledo, Motorola, Nestlé, Noratel, Red Bull, Schindler Polskai wiele innych.