Rozwój pracowników w oparciu o metodę 70/20/10
Cele szkolenia
Szkolenie ma na celu przedstawienie uczestnikom efektywnego modelu rozwoju kompetencji zawodowych, który opiera się na trzech kluczowych filarach: doświadczeniach, interakcjach z innymi oraz formalnej edukacji. Metoda 70/20/10, uznawana za jeden z najskuteczniejszych modeli kształcenia, zakłada, że 70% wiedzy i umiejętności zdobywamy poprzez praktyczne doświadczenia, 20% poprzez naukę od innych, a tylko 10% poprzez tradycyjne formy edukacji. Poprzez praktyczne ćwiczenia, studia przypadków i dyskusje grupowe, uczestnicy dowiedzą się, jak tworzyć środowisko sprzyjające nauce i rozwojowi. Celem szkolenia jest nie tylko zrozumienie teoretycznych założeń metody 70/20/10, ale przede wszystkim praktyczne zastosowanie jej w codziennej pracy, co przełoży się na zwiększoną efektywność i zaangażowanie pracowników.
Najbliższe terminy
szkoleń:
18-19.11.2024 - online
Cena: 1 690 zł netto
Uzyskaj rabat dla swojej Organizacji:
5%
2 os.
10%
3 os.
15%
4 os.
Program szkolenia
- Rozwój pracowników – czym jest i jakie są metody
- Definicja kompetencji, ścieżek rozwoju i talentu
- Korzyści dla pracownika, menadżera i organizacji z ciągłego rozwoju
- Rola menedżera w procesach rozwojowych
- Wachlarz metod i narzędzi rozwojowych
- Z czego najczęściej korzystają na menadżerowie?
- Najpopularniejsze programy rozwoju w organizacjach: Akademia menedżera/ lidera, Program mentoringowy/ Peer to Peer Coaching, Program Talentów i Sukcesji i TTT
- Metody grupowe rozwoju pracowników
- Szkolenia (otwarte, zamknięte, bezpośrednie, online)
- Kursy, Webinaria – różne formy
- Trening umiejętności, praktyczny trening, instruktaż
- Warsztaty - rodzaje, facylitacje
- Coaching zespołowy/ action learning,
- Gry symulacyjne/ symulacje biznesowe
- Wykłady inspiracyjne
- Lunch&Learn/ Coffe Talk
- E-learning/ grupy i fora dyskusyjne
- Cykliczne spotkania/ odprawy/ feedback zespołowy
- Metody indywidualne rozwoju pracowników
- Praca z Indywidualnym Planem Rozwoju pracownika
- Feedback pozytywny i negatywny od przełożonego
- Peer to Peer feedback/ Floor coaching
- Coaching / mentoring (w roli Mentee i Mentora)
- Trening on-the job/ job shadowing/ superwizje
- Narzędzia diagnostyczno-rozwojowe
- Udział w konferencji, seminarium branżowe/ studia
- Udział w ciekawych projektach
- Nowy zakres zadań/ rotacje stanowiskowe
- Blended learning, e- learning, bazy wiedzy online
- Czytanie literatury, artykułów
- Oglądanie filmów/ webinarów inspiracyjnych
- Arkusze/ check-listy, schematy działania/ instrukcje
- Wprowadzenie do Metody 70/20/10
- Definicja i Podstawy Metody 70/20/10
- Studia przypadków firm, które skutecznie wdrożyły metodę 70/20/10
- Korzyści płynące z zastosowania metody 70/20/10 w organizacjach
- 70%: Nauka przez doświadczenia zawodowe
- 20%: Nauka od innych (mentoring, coaching, feedback)
- 10%: Tradycyjna edukacja (szkolenia, kursy, studia)
- Implementacja Metody 70/20/10 w Organizacji
- Metody diagnozowania potrzeb szkoleniowych w oparciu o model 70/20/10
- Tworzenie Indywidualnych Planów Rozwoju
- Integracja nauki z codziennymi zadaniami - sposoby włączenia nauki z doświadczeń do codziennych obowiązków
- Praktyczne narzędzia i techniki wspierające naukę przez doświadczenie
- Rola Mentoringu i Coachingu (20%)
- Budowanie efektywnych relacji mentorskich
- Jak wybierać mentorów i mentees?
- Techniki budowania zaufania i skutecznej komunikacji
- Znaczenie konstruktywnego feedbacku w procesie nauki
- Techniki udzielania i przyjmowania feedbacku
- Jak rozwijać programy coachingowe w organizacji
- Narzędzia i techniki wspierające coaching
- Skuteczna Edukacja Formalna (10%)
- Umiejętny dobór metod rozwojowych
- Planowanie i organizacja szkoleń
- Optymalizacja procesu szkoleń wew. i zewnętrznych
- Metody mierzenia skuteczności edukacji formalnej
- Techniki przenoszenia wiedzy zdobytej podczas szkoleń na praktyczne zastosowanie
- Ewaluacja i ciągłe doskonalenie
- Jak regularnie oceniać postępy pracowników
- Narzędzia i techniki ewaluacji skuteczności metody 70/20/10
- Adaptacja i dostosowywanie planów rozwoju
- Promowanie kultury ciągłego doskonalenia w organizacji
- Jak inspirować pracowników do samodzielnego rozwoju
Praktyczne informacje
o szkoleniu
- 2 dni szkoleniowe (2 x 7 h)
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet)
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Instrukcja logowania i pomoc naszego helpdesku
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Pigułki wiedzy i inne materiały dodatkowe
- Zadania poszkoleniowe
- E-mentoring z trenerem do 60 dni
po zakończeniu szkolenia - Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf oraz certyfikat online