Ja w zmianie
Inni ze mną w zmianie
Cele szkolenia
Gdy wieją wichry zmian, jedni budują mury, inni wiatraki (przysł. chińskie)
Zmiana, niezależnie od tego, jakiej płaszczyzny funkcjonowania organizacji dotyczy, to trudny proces, wymagający skupienia się nie tylko na samym wydarzeniu, jakim jest, ale także na zmianach w zmianie. Dlaczego?
Z uwagi na różnorodność i wielość postaw, motywacji, wiedzy, cech, kierunków itd. zmiana jest bardzo wymagającym procesem. Zdarza się, że osoby zarządzające nie zawsze pamiętają o stopniu skomplikowania zjawiska. Przygotowanie do zmiany jest osią działania, a nie tylko jej przeprowadzenie. Ważne, by pamiętać, że najistotniejsza jest transformacja, a ta wymaga odejścia od swoich schematów.
O czym będziemy mówić?
- Zapoznanie się z psychologicznymi aspektami zjawiska zmiany
- Identyfikacji obszaru emocji i zachowań w zmianie
- Sprawdzenie z czym muszę się pożegnać, co mogę wziąć ze sobą, a co zmienić
- Narzędzia komunikacyjne wspierające innych w zmianie
- Aspekty radzenia sobie w trudnych sytuacjach związanych ze zmianami
Korzyści dla uczestnika
- Uczestnicy zrozumieją proces zmian zarówno z perspektywy uczestnika procesu jak i Managera wdrażającego zmianę.
- Utrwalą zmianę postrzegania sytuacji (od poczucia zagrożenia do osobistego rozwoju).
- Zdobędą umiejętności planowania i skutecznego wdrażania zmiany.
- Zdobędą kluczową wiedzę na temat psychologicznego aspektu zmiany.
- Nauczą się rozpoznawać i radzić sobie z oporem
Korzyści dla organizacji
- Poprawa adaptacyjności organizacji
- Efektywniejsze zarządzanie zmianą
- Wzrost zaangażowania pracowników
- Rozwój umiejętności interpersonalnych
- Skuteczne zarządzanie oporem
- Zwiększenie efektywności komunikacji w procesie zmiany
- Wzmocnienie kultury organizacyjnej
- Redukcja strat wynikających z oporu i braku akceptacji zmian
- Zwiększenie efektywności działań w trudnych sytuacjach
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Mój potencjał do zmian
- Bycie w zmianie jest dla mnie jak … moja perspektywa zmiany
- Zmiany w moim życiu – łatwe, trudne – doświadczanie zmian
- Moje zasoby – co mnie wspiera w zmianie, co mnie blokuje w zmianie
- Zmiany w zmianie
- Autodiagnostyka – Moja otwartość na zmiany
- Co zmienia się w zmianie? Proces zmiany
- Jak rozumiem wprowadzoną zmianę?
- Język korzyści w zmianie
- Od żałoby do nowego początku
- Model zmiany wg. W. Bridges’a
- Zmiana to wydarzenie – transformacja do proces
- Każda zmiana zaczyna się od zakończenia
- Przejście przez rzekę z jednego brzegu na drugi – moja własna droga
- Cząstka przeszłości jak pamiątka z wakacji
- Postawa, emocje, zachowania w zmianie
- Czynniki sprzyjające otwartości na zmiany
- ZOEZ – emocje, słowa i działania
- Rola lidera w ZOEZ
- Koło wpływu i koło troski – po co się zamartwiam
- Opór jest naturalny
- Przyczyny oporu – poszukiwanie źródeł
- Co mnie zatrzymuje? Skaner pytań
- Plan działania – zacznij od pierwszego kroku
- Znajdź swoją drogę
- Wsparcie, zrozumienie, empatia
- 4 zasady Dialogu – nowa droga w zmianie
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Znaczna część warsztatów poświęcona jest na praktyczne ćwiczenia umożliwiające udoskonalenie określonych umiejętności z obszaru poruszanej tematyki. Charakter ćwiczeń jest zbieżny z formułą warsztatów. Ćwiczenia są intensywne, koncentrują się na konkretnej umiejętności lub zestawie umiejętności. Zastosowane jest tutaj podejście mastery learning. Ta forma ćwiczenia polega na doskonaleniu konkretnego zestawu umiejętności potrzebnych do wykonania jakiegoś konkretnego zadania. Aby osiągnąć zakładany wynik tego zadania, niezbędne jest opanowanie zestawu wszystkich umiejętności potrzebnych do jego realizacji.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |