Komunikacja i współpraca w zespole wielopokoleniowym
Cele szkolenia
Leniwi, roszczeniowi, krnąbrni - tak często patrzy się na przedstawicieli młodego pokolenia. Sztywni, apodyktyczni, zamknięci na nowości - takie zarzuty wędrują w drugą stronę. Czy rzeczywiście różnimy się od siebie tak bardzo? Jak znaleźć wspólny język i zrozumienie? Czy da się współpracować efektywnie przez wiele lat w zespole wielopokoleniowym? Jak nim skutecznie zarządzać? Jakie są grupy millenialsów i jak do nich docierać? Jak motywować i budować lojalność? Na te pytania odpowiemy sobie na warsztacie. Głównym celem szkolenia jest tworzenie synergii w zespołach multigeneracyjnych.
Korzyści dla uczestnika
- Zrozumienie funkcjonowania różnych pokoleń
- Umiejętność dopasowania stylu komunikacji do pokolenia
- Korzystanie z siły różnorodności, zasobów różnych pokoleń
- Wymiana wiedzy, doświadczenia i umiejętności pomiędzy pokoleniami
Korzyści dla organizacji
- Wzrost synergii w zespołach multigeneracyjnych
- Poprawa efektywności poprzez czerpania różnorodnych zespołów
- Lepsze zrozumienie różnic komunikacyjnych i dopasowanie komunikatu do odbiorcy
- Wzmocnienie współpracy w zespole
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Różnice międzypokoleniowe – źródła i konsekwencje
- Skąd to całe „zamieszanie”, czyli geneza tematu
- Pokolenia Y i Z a starsze generacje – czym się różnią i dlaczego?
- Wpływ nowoczesnych technologii na różnice międzypokoleniowe
- Milenialsi – jak z nimi rozmawiać?
- Język młodych – slang czy forma komunikacji?
- Życie online – ważniejsze niż „w realu”?
- Potrzeby i motywatory milenialsów
- Rozwiązywanie problemów
- Najczęściej popełniane błędy i jak ich unikać
- Typy milenialsów
- Ziomki, czyli chwytający dzień
- Domisie, czyli najdojrzalsi
- Lajfhakerzy, czyli sprytni i pragmatyczni
- Regrety, czyli życiowo doświadczeni
- Hipsterzy, czyli będzie dobrze
- Porównanie pokoleń Y oraz Z
- Podobieństwa i różnice między pokoleniami
- Motywowanie i budowanie lojalności
- Podejście do biznesu, przekonania
- Komunikacja szyta na miarę, czyli jak dany komunikat dostosować do generacji odbiorców?
- Milenialsi – jak nimi zarządzać?
- Potencjał przedstawicieli pokolenia Y i Z
- Reguły i zasady – jak podchodzą do nich milenialsi
- Milenialsi a konflikty
- Wypalenie zawodowe, lojalność i utrzymanie pracownika
- Przepaść międzypokoleniowa a relacja szef – pracownik
- Y w roli szefa – jak zarządzają milenialsi?
- Młody szef – szansa czy zagrożenie?
- Trendy – kreowanie i naśladowanie; rola trendów w biznesie
- Stosunek milenialsów do budowania firmy
- Zarządzanie pracownikami z poprzednich pokoleń
- Zarządzanie przez Internet – przyszłość czy fanaberia?
- Jak wykorzystać Internet w zarządzaniu?
- Zarządzanie turkusowe – czy może istnieć firma bez szefa?
- X, Y, Z, Alfa… czyli co nas czeka w przyszłości
- Kolejne generacje – badania i prognozy
- Rola i znaczenie nowych pokoleń na rynku pracy i w biznesie
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Metody szkolenia: gry indywidualne i zespołowe, analiza studiów przypadku, scenki przygotowane wcześniej i improwizowane, dyskusje moderowane, autorefleksja, sesje warsztatowe w parach/grupach, brainstormy grupowe z prezentacją wyników i ich omówieniem. Szkolenia są interaktywne i wymagają dużego zaangażowania uczestników (do 80% czasu), co pozwala zastosować im poznaną wiedzę i narzędzia, już na zajęciach. W trakcie warsztatów trenerzy stosują zasadę PBL (Problem Based Learning) pozwalającą na twórczą pracę zespołową i poszukiwanie rozwiązań zdefiniowanych problemów. Praca oparta jest na podejściu Kolba do zdobywania wiedzy przez dorosłych a większość programu warsztatów przebiega według następującej dynamiki: ćwiczenia otwierające na nowe nawyki (budujące świadomość), mini wykłady o zasadach, technikach, taktykach i narzędziach (wiedza), ćwiczenie nowych technik odnalezienia się w zmianie (umiejętność).
Wspieramy naszych Klientów w procesie rozwojowym, korzystając z takich narzędzi jak zadania wdrożeniowe, pigułki wiedzy, konsultacje trenerskie, IPD, narzędziownik, dostęp do platformy e-learning Certes, czy one pager.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |