Budowanie relacji
i efektywność w sprzedaży
Cele szkolenia
Szkolenie skupia się na rozwijaniu umiejętności handlowych i budowaniu relacji z klientami w kontekście sprzedaży. Obejmuje zarządzanie wynikami handlowymi, analizę rynku, procesy współpracy z klientami, psychologię relacji oraz techniki przekonywania oparte na storytellingu. Uczestnicy zdobędą umiejętności w zarządzaniu lejkiem sprzedaży, planowaniu efektywności handlowej, analizie klientów przed wizytą oraz negocjacjach.
Korzyści dla uczestnika
- Wzmocnienie efektywności handlowej poprzez rozwój kompetencji handlowych na etapie sprzedaży i budowania relacji z klientem.
- Wzmocnienie umiejętności zarządzania portfelem klientów na terenie każdego KAM, planowania sprzedaży, zarządzania szansami handlowymi.
- Wyposażenie uczestników warsztatów szkoleniowych w wiedzę dotyczącą działania mechanizmów psychologicznych w relacjach z klientami oraz sposobami wykorzystania działania tych mechanizmów do wzmacniania relacji oraz skuteczności prowadzonych szans handlowych.
- Wypracowanie technik i trening skutecznego prospectingu oraz otwierania i kontraktowania relacji handlowych z potencjalnymi lub aktualnymi klientami.
- Przepracowanie i praktyczny trening technik prezentacji handlowej, wzmacniającej przekaz w zakresie wysokiej jakości produktów i usług.
Korzyści dla organizacji
- Wzmocnienie efektywności dosprzedaży produktów i usług, nauka praktycznej analizy organizacji klienta w układzie rozszerzonym.
- Wypracowanie kluczowych zasad savoir vivre, także w kontekście spotkań handlowych on-line.
- Wzmocnienie pewności siebie u mniej doświadczonych uczestników warsztatów szkoleniowych.
- „Otwarcie głów” uczestników warsztatów szkoleniowych na wypracowanie i praktyczne zastosowanie w realiach rynkowych, nowych technik współpracy z klientami.
- Praca nad proaktywnością uczestników warsztatów szkoleniowych.
- Wypracowanie zasad współpracy z Regionalnymi Specjalistami Wsparcia Sprzedaży.
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Zarządzanie własnym wynikiem handlowym
- Planowanie działań handlowych
- Konwersja handlowa
- Budowanie lejka sprzedaży w wyznaczonym obszarze rynku
- Aktywne zarządzanie lejkiem
- Zarządzanie własnym lejkiem sprzedażowym w dłuższej perspektywie czasowej
- Warsztat - Auto-analiza KPI
- Rutyny analityczne w pracy KAM/ handlowca
- Planowanie efektywności handlowej vs. czas.
- Prospecting w pracy handlowca
- Bieżąca analiza rynku
- Aktywne używanie systemu CRM
- Ocena potencjału klienta
- Co muszę wiedzieć?, co warto wiedzieć?, co mógłbym wiedzieć? – analiza klienta przed wizytą
- Projektowanie celów handlowych u klienta - cele kluczowe, cele awaryjne
- Warsztat – wypracowanie matrycy przygotowania do wizyty handlowej
- Proces współpracy z klientem, wartości zakupowe
- Proces sprzedaży – kluczowe kroki – nowy klient
- Proces sprzedaży – kluczowe kroki – aktualny klient
- Waga decyzyjna klienta – paradygmat w procesach handlowych B2B
- Warsztat - cztery perspektywy zakupowe - wypracowanie potencjalnych wartości zakupowych (biznesowych) klientów, dla branży:
- perspektywa celów biznesowych
- perspektywa finansów
- perspektywa procesu współpracy
- perspektywa ryzyka i bezpieczeństwa
- Ważne elementy psychologii relacji
- Jak przekonywać bez przekonywania zgodnie z ideą storytellingu?
- Ważne elementy psychologii w relacji handlowej
- Negatywna projekcja oraz sposoby minimalizowania projekcji
- Dwie kluczowe reguły wpływu społecznego w pracy KAM
- Reguła wzajemności i reguła zaangażowania i konsekwencji
- Technika kontraktowania w praktyce handlowej
- Teoria osobowości klienta vs. budowanie relacji
- Budowanie relacji w pierwszej fazie kontaktu z nowym klientem
- Techniki wzmacniania relacji z aktualnymi klientami
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Szkolenia są interaktywne i wymagają dużego zaangażowania uczestników (do 80% czasu), co pozwala zastosować im poznaną wiedzę i narzędzia, już na zajęciach. W trakcie warsztatów trenerzy stosują zasadę PBL (Problem Based Learning) pozwalającą na twórczą pracę zespołową i poszukiwanie rozwiązań zdefiniowanych problemów. W trakcie szkolenia uczestnicy: dyskutują i komentują przedstawiane treści teoretyczne, symulują scenki menedżerskie, ćwiczą pożądane zachowania, udzielają sobie nawzajem konstruktywnej informacji zwrotnej oraz wypracowują dobre praktyki. Pracujemy warsztatowo – uczestnicy poprzez gry, ćwiczenia, studia przypadków uczą się i wyciągają wnioski, samodzielnie poszukują rozwiązań i budują własny zbiór najważniejszych narzędzi, które będą przydatne w ich pracy zawodowej. Wszystkie studia przypadków i ćwiczenia dobrane są do specyfiki Firmy i do tego typu sytuacji, z jakim będą spotykać się w swojej pracy managerowie.
Wspieramy naszych Klientów w procesie rozwojowym, korzystając z takich narzędzi jak zadania wdrożeniowe, pigułki wiedzy, konsultacje trenerskie, IPD, narzędziownik, dostęp do platformy e-learning Certes, czy one pager.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |