To szczególne szkolenie "Narzędzia matematyczne w biznesie" stanowi niezwykłą propozycję dla każdego przedstawiciela handlowego i kierownika działu sprzedaży, pragnących działać jak przedsiębiorcy. Program umożliwia uczestnikom świadome zarządzanie ofertą handlową, wykorzystując kalkulatory do precyzyjnego obliczania propozycji cenowej oraz elastycznie operując rabatami i promocjami w celu zachowania opłacalności. Uczestnicy zdobywają również umiejętność szybkiego analizowania warunków i skutecznej obrony swoich propozycji cenowych. Szkolenie rozwija także kompetencje negocjacyjne przy zawieraniu kontraktów handlowych, zwłaszcza tych o długofalowym charakterze, takich jak roczne, dostosowane do konkretnych sytuacji biznesowych i potrzeb klienta.
Aktualnie nie prowadzimy zapisów na szkolenia otwarte, ale chętnie przygotujemy dla Ciebie spersonalizowane szkolenie zamknięte - dopasowane do potrzeb Twojego zespołu.
Wypełnij krótki formularz, a odezwiemy się z propozycją terminu i programu.
Formy współpracy z klientami oraz typy umów handlowych
Główne rodzaje kosztów wpływających na rentowność współpracy
Struktura warunków handlowych w zależności od typu działalności klienta
Różnice w rodzajach cen – detalicznej, cennikowej, hurtowej, promocyjnej, netto
Narzut, marża, zysk, kontrybucja – ich różnice i jak skutecznie komunikować się na ten temat z klientem?
Procentowa marża czy ilość marży – która jest ważniejsza?
Elementy ceny wpływające na ostateczną marżę: rodzaje rabatów, kosztów współpracy oraz ich konfiguracja
Proces kształtowania ceny od ceny wyjściowej do ceny 4 x netto
Różne typy rabatów i metody ich obliczania – procentowe, wartościowe, progowe, liniowe, od nadwyżki i inne
Naliczanie rabatów w sposób kaskadowy lub sumaryczny, frontowy lub potransakcyjny – wpływ na zysk współpracy
Typy bonusów i inwestycji – uzależnione od obrotu lub niezależne
Inwestycje pozaumowne i ich wpływ na rentowność współpracy
Dodatkowe postanowienia, np. kary – aspekty do uwzględnienia podczas negocjacji w celu minimalizacji negatywnego wpływu na wyniki finansowe kontrahenta
Czym są warunki handlowe?
Modele warunków handlowych – zalety dla przedsiębiorstwa, korzyści dla klienta
Warunki wyznaczane "od dołu" i "od góry" – potencjalne pułapki
Zarządzanie warunkami klientów
Kierowanie warunkami klientów
Konsolidacja warunków na poszczególnych klientach – dlaczego ta wiedza jest kluczowa dla firmy?
Strategie zarządzania warunkami dla grupy klientów
Obliczanie:
Średnich warunków dla grupy klientów i ich praktyczne wykorzystanie
Marż na poszczególnych projektach, promocjach, czy grupach produktów
Dodatkowy wolumen sprzedaży potrzebny do pokrycia dodatkowego rabatu promocyjnego
Rentowności – ilość sprzedaży wymagana do osiągnięcia progu rentowności.
Podstawowe aspekty finansowe w relacjach handlowych
Źródła zysku klienta, czego będzie negocjował i dlaczego?
Kluczowe argumenty finansowe w negocjacjach z klientem
Czy termin płatności jest bezkosztowy?
Taktyki skracania terminu płatności i poprawiania wskaźnika DSO – istotne elementy umów
Negocjacje kontraktów i modyfikacja warunków handlowych
Jak efektywnie przygotować tzw. negocjacje roczne?
Praktyczne informacje o szkoleniu
2 dni szkoleniowe (2 x 7 h)
Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet)
Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
Instrukcja logowania i pomoc naszego helpdesku
W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
Pigułki wiedzy i inne materiały dodatkowe
Zadania poszkoleniowe
E-mentoring z trenerem do 60 dni po zakończeniu szkolenia
Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf oraz certyfikat online