Język inkluzyjny
– Czyli jak budować włączające środowisko?
Cele szkolenia
Praca w zespołach różnorodnych dla wielu osób jest dużym wyzwaniem. Mamy tendencję do przekładania starych nawyków komunikacyjnych, do nowej – zdecydowanie bardziej zróżnicowanej rzeczywistości.
A to język kształtuje naszą rzeczywistość i pozwala opisać nasze myśli. Za jego pośrednictwem możemy komunikować się z drugą osobą.
Dzięki językowi można dostrzegać różnorodność i włączać każdą osobę w komunikację. Eliminuje on również istniejące stereotypy i uprzedzenia. Ważne jest, by zauważyć wagę języka i świadomie go używać, budując kulturę wzajemnego szacunku i poczucia równości. „Zauważanie” w języku grup dotąd w nim nieobecnych jest jednym z najpopularniejszych narzędzi służących zmianie społecznej
i przeciwdziałaniu uprzedzeniom.
Dzięki szkoleniu dowiesz się:
- Jak inkluzyjnie rozmawiać w pracy?
- Czy nie popełnia się faux pas mówiąc to, co się mówi?
- Jak kształtować swoje zachowania i postawy wobec różnych osób w pracy?
- Jak rozpoznawać pozornie poprawne komunikaty, lecz w gruncie rzeczy dyskryminujące?
- Na przykładach dowiedzą się, co jest nie tak ze sformułowaniami, które są w częstym użyciu i czym je zastąpić.
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Różnorodność i inkluzywność w firmie - jak o nie dbać?
- Czym jest różnorodność, równość, włączenie?
- Wymiary różnorodności:
- osobowość,
- tożsamość pierwotna, wtórna, organizacyjna i kulturowa.
- Czym jest inkluzywność i jak objawia się w biznesie?
- Znaczenie wymiarów różnorodności dla budowania relacji inkluzyjnych w organizacji.
- Jakie są zalety budowania inkluzywnego środowiska pracy?
- Język inkluzywny, czyli jaki?
- Jak możemy zdefiniować język inkluzywny?
- Jakie są korzyści z języka inkluzywnego dla biznesu?
- Szerszy kontekst – kultura inkluzywna w organizacji i jej wpływ
- Jak mówić inkluzywnie i nikogo nie wykluczać?
- Czy podejmowanie "męskich decyzji" się opłaca?
- Czym jest seksizm w języku?
- O niebinarności, rolach przypisanych do płci, feminatywach i o tym jak wybory językowe kształtują rzeczywistość dookoła nas.
- Czy do osoby, poruszającej się na wózku, można powiedzieć, żeby podeszła?
- Jak nie wykluczać w komunikacji lesbijek i gejów?
- Jak mówić o kolorze skóry, żeby wyrazić szacunek?
- Jak przepraszać, by skutecznie przeprosić?
- Jak redagować komunikaty w pracy, żeby nikogo nie wykluczyć.
- Moje bariery i osobiste przekonania dotyczące różnic - zidentyfikowanie barier wobec równości i różnorodności
- Rozpoznanie komunikatów dyskryminacyjnych.
- Zrozumienie zależności pomiędzy stereotypami, uprzedzeniami i dyskryminacją w komunikacji.
- Uświadomienie znaczenia osobistych przekonań́ oraz ich wpływu na innych.
- Uświadomienie wpływu komunikatów dyskryminacyjnych na innych.
- Kształtowania komunikacji otwartości i akceptacji różnic.
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Metody dopasowujemy do potrzeb zebranych od Uczestników, Przełożonych
i HR. Bardzo często są dokonujemy odsłuchy rozmów prowadzone w ramach analizy potrzeb szkoleniowych. Najczęstsze metody szkoleniowe to: scenki diagnostyczne, scenki treningowe, symulowanie trudnych rozmów, ćwiczenia w podgrupach, prezentacje różnych modeli, testy. Program przeznaczony jest dla praktyków biznesu, koncentruje się na efektywnych modelach, technikach i dobrych wzorcach sprawdzonych w różnych organizacjach i popartych przykładami. Szkolenie pomyślane jest jako interaktywny warsztat, gdzie udział uczestników szkolenia sięga 80% czasu. Program przebiega według następującej dynamiki: mini wykłady o zasadach, modelach, technikach
i narzędziach (wiedza), oraz ćwiczenie nowych technik radzenia sobie
z obiekcjami oraz zapobiegania takim sytuacjom (umiejętność).
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |