Jestem Mistrzem/ Kierownikiem w zakładzie
Cele szkolenia
Osoby zarządzające w zakładach często nie do końca czują swoją rolę, bywają sytuacje, gdzie mistrz
lub kierownik zmiany jest zobowiązany do bacznego pilnowania wyników produkcyjnych, natomiast
w przypadku podstawowych działań zarządzania jego rola sprowadza się do przekazywania decyzji wyższego kierownictwa. Niektórzy z mistrzów lub kierowników zmiany mogą mieć poczucie, że mają ograniczony wpływ na decyzyjność w przypadku swojej zmiany, linii lub gniazda produkcyjnego. Szkolenie, ma za zadanie rozpoczęcie pracy na postawach brygadzistów, kierowników, mistrzów. Uświadomienie roli jaką pełnią w organizacji jako brygadzista, kierownik, mistrz, pozwala na maksymalne wykorzystanie stanowiska w celu realizacji zadań i spełniania oczekiwań jakie stawia firma oraz odpowiedzi na potrzeby pracowników. Taka świadomość wśród brygadzistów, kierowników, mistrzów pozwala na budowanie współodpowiedzialności za kondycję firmy i jej pozycję na rynku.
Korzyści dla zakładu i pracowników
- Zwiększenie odpowiedzialności na liniowych stanowiskach
- Zwiększenie świadomości na liniowych stanowiskach
- Zwiększenie decyzyjności na liniowych stanowiskach
- Uświadomienie swojej roli w organizacji
- Branie odpowiedzialności za funkcjonowanie zespołu produkcyjnego
- Praca na wartościach zakładu i dbałość o utrzymanie załogi
- Zmiana nastawienia do roli kadry liniowej
- Budowanie poczucia bezpieczeństwa w zarzadzaniu liniowym
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Rola i odpowiedzialność mistrza i kierownika zmiany w zakładzie
- Przekładanie wartości zakładu produkcyjnego na codzienną pracę (Karta Wartości)
- Główne zadania mistrza i kierownika w zależności od poziomu zarządzania
- Koncentracja na rezultatach działań
- Myślenie jak przedsiębiorca – poszerzanie perspektywy
- Reprezentowanie zespołu/działu oraz firmy na zewnątrz
- Współpraca z innymi osobami zarządzającymi np. dział kontroli, dział planowania, dział utrzymania ruchu, dział sprzedaży w realizacji solidarnych celów
- Jak widzę swoją rolę jako brygadzista, kierownik, mistrz w zakładzie produkcyjnym?
- Za co jestem rozliczany – czego oczekuje ode mnie pracodawca
- Za co odpowiadam – czego oczekują ode mnie podwładni
- Uczestnicy przedstawią graficzne – jak ze swojej perspektywy widzą rolę brygadzisty, kierownika, mistrza
- Diagnoza na poziomie świadomości jak różne może być podejście brygadzistów, kierowników, mistrzów do roli osób zarządzających produkcją i ludźmi
- Wzmocnienie poczucia odpowiedzialności brygadzistów, kierowników, mistrzów za własne postawy i zachowania, które są przykładem dla pracowników, w myśl zasady, że słowa uczą, a przykłady inspirują i pociągają za sobą innych.
- Droga do przywództwa w zakładzie
- Budowanie swojego autorytetu mistrza/ kierownika zmiany (szczególnie w sytuacjach kiedy awans jest z wewnątrz zespołu)
- Tworzenie swojej wiarygodności i wizerunku osoby godnej zaufania
- Mistrz/ kierownik jako chodzący przykład dla pracowników
- Kierowanie własnym rozwojem i doskonaleniem
- Motywowanie siebie samego
- Podejmowanie odpowiedzialnych decyzji, które mają wpływ na zwiększenie wydajności załogi oraz poprawę bezpieczeństwa w zakładzie
- Praca ze zmianowością, czyli jak realizować plany na poszczególnych zmianach
- Efektywność osobista i biznesowa mistrza/ kierownika
- Gospodarowanie swoim czasem i energią – jak realizować plany produkcji i jednocześnie radzić sobie z „papierologią” i zarzadzaniem ludźmi
- Radzenie sobie z presją i stresem np. jak jakość nie akceptuje produktu do wysyłki
- Proaktywność w planowaniu – myślenie perspektywiczne – czy możemy wpływać na realizację produkcji
- Podejmowanie inicjatywy i akceptacja niezbędnego ryzyka
- Określanie celów dla zespołu w zgodzie z celami produkcji
- Praca w zgodzie z priorytetami
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Metody dopasowujemy do potrzeb zebranych od Uczestników, Przełożonych
i HR. Bardzo często są dokonujemy odsłuchy rozmów prowadzone w ramach analizy potrzeb szkoleniowych. Najczęstsze metody szkoleniowe to: scenki diagnostyczne, scenki treningowe, symulowanie trudnych rozmów, ćwiczenia w podgrupach, prezentacje różnych modeli, testy. Program przeznaczony jest dla praktyków biznesu, koncentruje się na efektywnych modelach, technikach i dobrych wzorcach sprawdzonych w różnych organizacjach i popartych przykładami. Szkolenie pomyślane jest jako interaktywny warsztat, gdzie udział uczestników szkolenia sięga 80% czasu. Program przebiega według następującej dynamiki: mini wykłady o zasadach, modelach, technikach
i narzędziach (wiedza), oraz ćwiczenie nowych technik radzenia sobie
z obiekcjami oraz zapobiegania takim sytuacjom (umiejętność).
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |