SZKOLENIA OTWARTE – ONLINE
Zarządzanie
stresem
Cele szkolenia
- Zrozumienie mechanizmów stresu oraz jego wpływu na organizm i psychikę
- Nabycie umiejętności proaktywnego radzenia sobie ze stresem
- Redukcja skłonności do narzekania, dramatyzowania oraz uzależniania się od nierealnych oczekiwań
- Opracowanie indywidualnych strategii redukcji stresu i planu działań prewencyjnych
- Nauka zarządzania presją czasu, relacji i własnych oczekiwań
- Przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu poprzez odpowiednie techniki zarządzania stresem
Najbliższe terminy
szkoleń online:
26-27.11.2024 - Warszawa
12-13.12.2024 - online
Cena: 1 690 zł netto
Uzyskaj rabat dla swojej Organizacji:
5%
2 os.
10%
3 os.
15%
4 os.
Program szkolenia
- Mechanizmy presji i stresu
- Test na poziom stresu: Ocena indywidualnego poziomu stresu
- Źródła stresu w pracy: Analiza stresorów oraz tworzenie listy bez emocjonalnych zniekształceń
- Analiza reakcji na stres: Szanse i zagrożenia wynikające z dotychczasowego podejścia
- Zadaniowe podejście do stresu: Ćwiczenia nad opracowaniem banku racjonalnych rozwiązań
- Spontaniczne reakcje na stres: Model "Bodziec – Reakcja" oraz analiza skutków takich reakcji na przykładach
- Proaktywne zarządzanie stresem
- Model B-W-R (Bodziec – Wybór – Reakcja): Praktyczne zastosowanie modelu w indywidualnych przypadkach
- Minimalizowanie napięcia: Analiza autodestrukcyjnego myślenia oraz ograniczenie narzekania
- Presja własnych oczekiwań: Praca nad ograniczeniem toksycznych zachowań, takich jak dramatyzowanie i nierealne oczekiwania
- Stres pod lupą: Etapy reakcji stresowej, zasoby organizmu, stres jako wróg i przyjaciel
- Objawy stresu: Szybka reakcja na typowe symptomy oraz analiza długofalowych skutków nieradzenia sobie ze stresem na poziomach: psychicznym, społecznym i zdrowotnym
- Asertywność i automotywacja
- Koło życia: Ocena wpływu na różne aspekty życia
- Samoocena a stres: Jak trudne sytuacje wpływają na naszą samoocenę oraz jak ją wzmacniać
- Komunikacja antystresowa z samym sobą: Techniki podnoszenia pewności siebie i lubienia siebie
- Automotywacja: Rola w osiąganiu sukcesów i radzeniu sobie ze stresem
- Samoocena i odpowiedzialność: Zrozumienie roli własnego nastawienia i dbania o samoocenę
- Asertywność w relacjach
- Postawa asertywna: Analiza skutków pasywności, agresji i asertywności
- Komunikaty werbalne i niewerbalne: Rozpoznawanie i praktyka asertywnych zachowań
- Asertywna odmowa: Techniki wspierające asertywność w pracy i w relacjach
- Stawianie granic: Trening technik obrony granic i wprowadzenia konsekwencji
- Zarządzanie presją czasu i zmianami
- Typologia ludzi: Rozpoznawanie typów osobowości oraz techniki komunikacji z trudnymi osobami
- Metody radzenia sobie z trudnymi ludźmi: Tworzenie skutecznych strategii na bazie typologii osobowości
- Wypalenie zawodowe
- Zarządzanie priorytetami: Techniki ABC i TMI, oraz praktyka ich zastosowania
- Budowanie celów: Techniki formułowania celów (WARTO) jako narzędzie do eliminacji stresu
- Presja zmian i decyzji: Radzenie sobie z emocjami i presją wynikającą z konieczności podejmowania decyzji
- Profilaktyka wypalenia zawodowego
- Etapy i fazy wypalenia zawodowego: Sygnały ostrzegawcze oraz czynniki determinujące wypalenie
- Zarządzanie wypaleniem: Twórcze podejście do poszczególnych faz wypalenia, rozpoznawanie sygnałów ostrzegawczych
- Konsekwencje wypalenia: Skutki dla jednostki, organizacji i społeczeństwa
- Sztuka odpoczynku i kontrola stresu
- Diagnoza przyczyn wypalenia: Wpływ monologu wewnętrznego na samoocenę i motywację
- Zmiana nawyków: Przygotowanie indywidualnego planu działań prewencyjnych
- Środki zaradcze: Praca nad własnymi zasobami i potencjałem, radzenie sobie z zagrożeniami wypalenia zawodowego
- Indywidualny plan działania: Opracowanie efektywnych nawyków przeciwdziałających wypaleniu
- Procedury antystresowe: Techniki relaksacyjne, pozytywne myślenie, autoafirmacja
- Dbaj o siebie: Tworzenie karty wsparcia oraz planowanie działań w zakresie dbania o ciało, psychikę, intelekt, duchowość i relacje ze światem
Praktyczne informacje
o szkoleniu
- 2 dni szkoleniowe (2 x 7 h)
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet)
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Instrukcja logowania i pomoc naszego helpdesku
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Pigułki wiedzy i inne materiały dodatkowe
- Zadania poszkoleniowe
- E-mentoring z trenerem do 60 dni
po zakończeniu szkolenia - Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf oraz certyfikat online