Wywieranie wpływu
Cele szkolenia
Głównym celem szkolenia otwartego „Wywieranie wpływu podczas biznesowych negocjacji” jest nauczenie Uczestników technik perswazyjnych, w szczególności poprzez trening skutecznej argumentacji. Warsztat pozwoli nabyć biegłość w obszarze efektywnego przekonywania do swoich racji oraz zdobywania poparcia dla własnych celów i pomysłów.
Oprócz ćwiczeń z posługiwania się poszczególnymi technikami, istotna jest także znajomość psychologicznych mechanizmów w kontakcie z Klientem. Wiedza o istocie schematów myślowych i emocji, które mają wpływ na podejmowanie decyzji, ułatwia przekonywanie do swoich racji. Uczestnicy dowiedzą się również jak „obronić” się przed próbą manipulacji oraz jak rozpoznać sytuację, w której rozmówca zamierza użyć mechanizmów perswazyjnych.
Najbliższe terminy
szkoleń:
12-13.12.2024 - online
Cena: 1 690 zł netto
Uzyskaj rabat dla swojej Organizacji:
5%
2 os.
10%
3 os.
15%
4 os.
Program szkolenia
- Wywieranie wpływu – wprowadzenie
- Definicja wywierania wpływu
- Przekonywanie ≠ narzucanie
- Emocje w procesie wywierania wpływu
- Czy procesy perswazyjne odbywają się bardziej w płaszczyźnie racjonalnej, czy emocjonalnej?
- Perswazyjna argumentacja
- Psycholingwistyka oparta na perswazji
- Lingwistyczne programatory – zbiór słów i zwrotów, które wywołują porządane reakcje
- Metody kontrolowania przebiegu rozmowy
- Techniki tzw. "pozornej zgody"
- Język korzyści (model C-Z-K)
- Język emocji (praca z metaforą)
- Portfolio reguł wywierania wpływu społecznego – 8. Praw perswazji
- Reguła sympatii
- Reguła wzajemności
- Reguła zaangażowania
- Reguła kontrastu
- Społeczny dowód słuszności
- Reguła niedostępności
- Reguła precyzji w danych
- Reguła autorytetu
- Mechanizmy wpływania na ludzi
- Zasady funkcjonowania umysłu i sposoby trwałego oddziaływania na umysł Odbiorcy
- Filtry percepcyjne i metaprogramy w obszarze neurolingwistycznego programowania
- Potrzeby psychologiczne – jak wykorzystujemy je w przekonywaniu i zdobywaniu zaangażowania
- Wywieranie wpływu w procesie negocjacyjnym: przekonywanie do swojego stanowiska, używanie odpowiednich komunikatów (sugestywnych dla odbiorców o konkretnych potrzebach psychologicznych) w celu osiągnięcia własnych celów perswazyjnych
- Potrzeby psychologiczne a potrzeby merytoryczne
- Potrzeby psychologiczne
- Potrzeba zysku
- Potrzeba prestiżu
- Potrzeba wygody
- Potrzeba bezpieczeństwa
- Kontrolowanie własnych emocji w procesie perswazyjnym
- Zjawisko tzw. samospełniającej się przepowiedni
- Rola emocji oraz zarządzanie emocjami w procesie wywierania wpływu
- Rozpoznawanie intencji drugiej strony / partnera np. negocjacyjnego
- Umiejętność przyjmowania zdystansowanej pozycji negocjacyjnej
- Narzędzia storytellingowe w procesie wywierania wpływu
- Czym jest storytelling i jak działa na Odbiorców?
- Jak przekonywać bez przekonywania zgodnie z ideą storytellingu?
- Jak „sprzedawać” pomysły, idee i rozwiązania, które zadziałają na emocje Odbiorcy?
- Figury retoryczne w storytellingu – metafora, narracja, łańcuch
- Model P-P-S, czyli budowanie historii wraz z dozowaniem napięcia i konkretną puentą dla Odbiorcy
- Obrona przed manipulacją i socjotechnikami
- Jak wykrywać manipulację i jak jej zapobiegać?
- Jak rozpoznawać próby nacisku nie wprost?
- Jak stawiać granice i asertywnie bronić się przez próbami nacisku i wywierania wpływu?
Praktyczne informacje
o szkoleniu
- 2 dni szkoleniowe (2 x 7 h)
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet)
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Instrukcja logowania i pomoc naszego helpdesku
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Pigułki wiedzy i inne materiały dodatkowe
- Zadania poszkoleniowe
- E-mentoring z trenerem do 60 dni
po zakończeniu szkolenia - Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf oraz certyfikat online