Prezentujemy nową linię szkoleń Leadership Navigator®
14 listopada, 2022Dzieci pracowników CERTES i FWZR wzięły udział w przygotowaniu świątecznych ozdób
12 grudnia, 2022Jakie obszary tematyczne poruszane są na szkoleniach menedżerskich?
Najlepszy produkt, czy wysoka kapitalizacja firmy nie przyniosą sukcesu, jeśli wśród pracowników zabraknie zaangażowania. Szczególnie ważną rolę do odegrania ma kadra zarządzająca, która nadaje ton pracy zespołu, motywuje, wyznacza cele.
Aby sprostać temu odpowiedzialnemu zadaniu, menedżerowie powinni regularnie podnosić swoje kompetencje. Szkolenia kadry zarządzającej to inwestycja w przyszłość firmy.
Jakie obszary tematyczne poruszane są na szkoleniach menedżerskich?
Szkolenia menedżerskie, organizowane przez Certes są przeznaczone dla kadry menedżerskiej różnego szczebla. Służą pogłębianiu wiedzy i umiejętności w zakresie rozwijania kluczowych kompetencji menedżerskich, takich jak budowanie wizerunku lidera, style przywództwa, narzędzia do zarządzania zespołami.
Prowadzimy szkolenia z autoprezentacji. Uczymy, w jaki sposób menedżer może motywować i wspierać budowę relacji w zespole, a także skutecznie delegować obowiązki.
Pomagamy menedżerom w zmieniającej się rzeczywistości biznesowej. Duży nacisk kładziemy na wyzwania, jakie niesie za sobą zdalny i hybrydowy tryb pracy. Choć na dobre weszły do środowiska pracy już ponad dwa lata temu, wciąż sprawiają menedżerom wiele trudności.
Uczymy ich, w jaki sposób zarządzać zespołami na odległość, skutecznie komunikować się ze współpracownikami, których niekiedy nie widzą całymi miesiącami oraz prowadzić owocne spotkania online.
Dlaczego warto dokształcać kadrę menedżerską?
Najwyższą wartością w każdej organizacji są ludzie. Zgrany i zmotywowany zespół potrafi osiągać najbardziej ambitne cele. Dobre chęci nie zawsze wystarczą. Każdy zespół potrzebuje lidera, który odpowiada za podział zadań, realizację projektów oraz nadzoruje ich przebieg.
Nieustannie zmieniają się warunki, w jakich funkcjonują firmy. Najlepszym przykładem jest pandemia, która z dnia na dzień zmieniła warunki pracy w tysiącach polskich przedsiębiorstw, niezależnie od ich wielkości i branży. Strategie, które sprawdziły się kilka lat temu, dziś mogą być niewystarczające.
Dlatego też firmy powinny nieustannie podnosić kwalifikacje zawodowe i umiejętności menadżerów po to,aby potrafili reagować w każdych, nawet najbardziej niesprzyjających okolicznościach.
Nie da się przewidzieć wszystkich trudności, które w przyszłości napotka firma i poszczególne zespoły, ale można przygotować liderów do reagowania w warunkach kryzysu i nauczyć ich szybkiego, a jednocześnie skutecznego podejmowania decyzji oraz zarządzania ludźmi, nawet w niesprzyjających okolicznościach.
Szkolenia dają nową perspektywę. Pozwalają inaczej spojrzeć na codzienne sytuacje, ale też przyswoić mechanizmy, które mogą przydać się w zupełnie nowych, nieprzewidzianych okolicznościach.
Szkolenia rozwijają skrzydła, na czym korzysta przeszkolony menadżer, ale przede wszystkim jego zespół i cała organizacja.
Wzmocnienie relacji i zaangażowania pracowników
Dzięki udziałowi w naszych szkoleniach, dowiesz się, w jaki sposób budować partnerskie relacje z członkami swojego zespołu i wspierać ich w osiąganiu wyznaczonych celów.
Stań się dla swoich współpracowników coachem, który służy radą, ale też dba o realizację celów organizacji i wysokie standardy pracy. Bądź mentorem, z którym Twoi pracownicy omawiają wątpliwości i dzielą się troskami związanymi z pracą.
Coachingowy styl zarządzania to nie jest pusty frazes. Można w ten sposób zarządzać zespołem, ale wymaga to od menadżera zaakceptowania faktu, że pracownicy są różni, kierują nimi różne pobudki i mają różnorodne motywacje.
To wszystko trzeba uwzględniać w procesie zarządzania ludźmi. Na szczęście można się tego nauczyć i z powodzeniem wykorzystywać w codziennej pracy.
Dzięki szkoleniom poświęconym coachingowi i mentoringowi menedżerskiemu dowiesz się, w jaki sposób:
- rozmawiać z członkami zespołu, by odnajdywać w nich mocne i słabe strony,
- budować zaufanie współpracowników,
- planować rozwój członków zespołu i wspierać ich w realizacji celów,
- uzyskać narzędzia do coachingu zespołowego, dzięki czemu nauczysz się motywować swoich pracowników i nauczysz ich skuteczniejszej współpracy,
- mediować w razie zaistnienia konfliktu,
- rozwiązywać trudne sytuacje, by nie dopuścić do eskalacji negatywnych emocji.
Nasze szkolenie pozwoli Ci wykształcić zdolności słuchania, odczytywania ukrytego przekazu i zadawania pytań. W efekcie stworzysz przestrzeń do lepszej pracy, co będzie skutkowało wzrostem wydajności Twojego zespołu.
Lepsze umiejętności radzenia sobie ze stresem
Współczesny styl życia korporacyjnego nie sprzyja zachowaniu równowagi między życiem zawodowym a czasem prywatnym. Goniące terminy, nakładające się na siebie zadania, do tego menedżerowie mają nieustanne poczucie odpowiedzialności za swój zespół i jego wyniki.
Dowiedz się więcej o szkoleniu: Zarządzanie stresem
Pośpiech i natłok bodźców sprzyjają narastaniu stresu, który jest bardzo groźny dla zdrowia. Zaburza spokojny sen, uniemożliwia odpoczynek, osłabia koncentrację i w efekcie osłabia ciało oraz umysł. To rzutuje nie tylko na pracę menedżera, ale przede wszystkim jest groźne dla jego zdrowia.
Każdy organizm ma swoje ograniczenia. Na szczęście są sposoby, by zapanować nad stresem, nauczyć się odpoczynku, nawet w niesprzyjających warunkach i odzyskać równowagę między życiem i pracą. Skorzystają na tym wszyscy: sam menadżer, jego zespół, a także rodzina, która do tej pory mogła być spychana na boczny tor.
Dzięki naszym szkoleniom z zarządzania stresem:
- nauczysz się rozpoznawać objawy stresu tak, by już dłużej ich nie bagatelizować,
- poznasz sposoby przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu i negatywnym emocjom,
- zapoznasz się z technikami relaksacji, także takimi, które można zastosować w czasie kilkunastominutowej przerwy w pracy,
- nauczysz się panować nad emocjami i wyciągać naukę nawet ze złych doświadczeń.
Wzrost efektowności poprzez umiejętne rozmowy oceniające
Częścią kultury korporacyjnej są rozmowy przełożonych z podwładnymi. Niezależnie od tego, czy wynikają z procedur wewnątrzfirmowych, czy też ich przeprowadzenie wynika z inicjatywy pracownika albo menedżera, rozmowa taka ma ogromne znaczenie. Pozwala obu stronom wyrazić zastrzeżenia dotyczące współpracy, rozwiązać tlące się konflikty, rozrysować kierunek dalszej współpracy.
Dowiedz się więcej o szkoleniu: Prowadzenie rozmowy oceniającej
Szczególnie trudne jest przekazywanie negatywnych ocen lub zastrzeżeń. Przeprowadzenie takich rozmów jest sztuką. Komunikat musi być zwięzły, ale wypowiedziany w sposób uprzejmy. Menadżer musi wykazać się empatią i zrozumieniem, ale jednocześnie jasno zarysować pewne granice.
Prawidłowo przeprowadzona rozmowa oceniająca, może wzmocnić morale zespołu i płaszczyznę, na której odbywa się współpraca, służyć zacieśnieniu więzi.
Błędy w trakcie rozmowy kwartalnej, czy półrocznej, mogą skutkować nadwyrężeniem zaufania do menedżera, zniechęcić pracowników, a nawet przyczynić się do eskalacji istniejącego sporu.
Zachęcamy menedżerów do udziału w szkoleniach, w trakcie których:
- nauczą się, jak przekazywać informację zwrotną,
- nauczą się rozwiązywać trudne sytuacje, występujące podczas prowadzenia rozmów z pracownikami,
- dowiedzą się, jak planować rozwój pracowników i wspierać ich w codziennej pracy,
- dowiedzą się, jak utrzymać koleżeńskie relacje z pracownikami przy jednoczesnym ustaleniu granic i egzekwowaniu obowiązków.