Obszar: Ocena pracowników – badanie kompetencji
Ocena pracowników jest podstawowym narzędziem zarządzania zasobami ludzkimi. Pozwala zarówno na monitorowanie jak i kontrolowanie efektywności pracy osób zatrudnionych w organizacji. Do skutecznej realizacji zadań ludziom potrzebne są kompetencje. Składają się na nie zarówno wiedza i umiejętności, jak i doświadczenie zawodowe, odpowiednia postawa, osobiste predyspozycje oraz cechy charakteru.
Zachęcamy do zapoznania się z naszą najnowszą Broszurą – OCENA PRACOWNIKÓW. BADANIE KOMPETENCJI, w której znajdziecie Państwo szczegółowe informacje dotyczące projektu.
Rozwój kompetencji umożliwia pracownikom osiąganie coraz lepszych wyników w realizowanych zadaniach, co w dużej mierze może przekładać się na satysfakcję z wykonywanej pracy.
Diagnoza w kontekście biznesowym ma określać stopień dopasowania kompetencji pracownika do aktualnych i rzeczywistych potrzeb organizacji. Do konkretnych zadań, które trzeba wykonać, aby organizacja odnosiła sukcesy.
Badanie kompetencji pracowników może być przeprowadzone jedną z pięciu metod:
- Badanie kompetencji 360
- Badanie kompetencji HR Biznes Partnerów
- Assessment Center/ Development Center
- Wywiad behawioralny
- Sytuacyjny Test Decyzyjny (STD)/ Test kompetencyjny