Udzielanie informacji zwrotnej/Feedforward
Cele szkolenia
Celem szkolenia „Udzielanie informacji zwrotnej/Feedforward” jest zwiększenie świadomości dotyczącej czynników sukcesu w udzielaniu informacji zwrotnej i konstruktywnej informacji skierowanej na przyszłość – feedforward. Uczestnicy nabędą umiejętności prowadzenia rozmów wspierających budowanie zaangażowania i współpracy oraz podnoszących efektywność w działaniach zespołowych. Zwiększą świadomość mechanizmów warunkujących motywację wewnętrzną oraz udoskonalą umiejętność udzielania i otrzymywania konstruktywnych informacji zwrotnych, ze szczególnym uwzględnieniem doceniania i wyrażania uznania. Nauczą się słuchać bez wydawania sądów, reagować z wyprzedzeniem, dawać feedback inspirujący, a nie blokujący.
Korzyści dla uczestnika
- Wiedza z zakresu sztuki udzielania informacji zwrotnej
- Wykształcenie umiejętności i postaw potrzebnych do efektywnego działania w obszarze informacji zwrotnej
- Umiejętność pracy z różnymi modelami udzielania informacji zwrotnej
- Świadomość dodatkowych elementów, które są potrzebne, by zaszła zmiana
- Zwiększenie otwartości na przyjmowanie konstruktywnej krytyki
- Umiejętność prawidłowego udzielania informacji zwrotnej z dbałością o ekologię procesu
Korzyści dla organizacji
- Zwiększenie otwartości na przyjmowanie informacji zwrotnej
- Zmniejszenie liczby konfliktów i nieporozumień w organizacji przez poprawę jakości udzielanych informacji zwrotnej
- Podniesienie efektywności udzielanych informacji zwrotnych
- Poprawa procesów zmian u innych osób dzięki podniesieniu jakości przekazywanych informacji zwrotnych
- Lepsze samopoczucie dla osoby udzielającej feedbacku oraz osoby, która go przyjmuje
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Podstawy rozwoju
- Psychologia funkcjonowania umysłu człowieka
- Czym jest kompetencja?
- Krzywa rozwoju człowieka a rozwój jego kompetencji
- Informacja zwrotna jako narzędzie rozwoju siebie i innych ludzi
- Informacja zwrotna a krytyka
- Co sprawia, że ludzie nie lubią krytyki?
- Psychologiczne i socjologiczne aspekty związane z trudnościami przyjmowania informacji zwrotnej
- Czym jest, a czym nie jest informacja zwrotna w kontekście krytyki?
- Motywacja i uzasadnienie – klucze do drugiego człowieka
- „Dlaczego” a informacja zwrotna
- Środowisko informacji zwrotnej
- Kto „nadaje się” do przyjmowania informacji zwrotnej?
- Ekologiczne warunki dla informacji zwrotnej
- Charakterystyka i postawa osoby udzielającej informacji zwrotnej
- Modele informacji zwrotnej
- Typy osobowości ludzi a modele informacji zwrotnej
- Model „kanapki”
- Model FUKO
- Model ZPK
- Model Pendletona
- 5-stopniowy model informacji zwrotnej
- Feedforward – informacja zwrotna nastawiona na przyszłość
- Czym się różni od feedbacku i jaki ma zakres zastosowań?
- Model i trening feedforward
- Komunikacja jasna, prosta, relacyjna - zbliżająca do potrzeb obu stron, emocjonalna, z nastawieniem na działanie
- Definiowanie oczekiwań dotyczących przyszłości, obszarów, za które możemy wziąć odpowiedzialność, zmian zachowań
- Konstruktywny feedback wspierający pracowników
- Informacja zwrotna a zmiana
- Model rozszerzonej informacji zwrotnej kształtujący zmianę
- Zmiana zachowań poprzez informację zwrotną
- Trening udzielania informacji zwrotnej
- Praca z różnymi modelami
- Scenki nagrywane przed kamerą
- Praca w grupach
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw kontakt,
a odezwiemy się do Ciebie!
Metodyka szkolenia
Szkolenia są interaktywne i wymagają dużego zaangażowania Uczestników (do 80% czasu), co pozwala im zastosować poznaną wiedzę i narzędzia, już na zajęciach. W trakcie warsztatów Trener stosuje zasadę PBL (Problem Based Learning) pozwalającą na twórczą pracę zespołową i poszukiwanie rozwiązań zdefiniowanych problemów. Praca oparta jest na podejściu Kolba do zdobywania wiedzy przez dorosłych a większość programu warsztatów przebiega według następującej dynamiki: ćwiczenia otwierające na nowe nawyki (budujące świadomość), mini wykłady o zasadach, technikach, taktykach i narzędziach (wiedza), ćwiczenie nowych technik przy zastosowaniu narzędzi feedbackowych (umiejętność). W trakcie szkolenia Uczestnicy: dyskutują i komentują przedstawiane treści teoretyczne, symulują scenki feedbackowe, ćwiczą pożądane zachowania, udzielają sobie nawzajem konstruktywnej informacji zwrotnej oraz wypracowują dobre praktyki współpracy i komunikacji.
Wspieramy naszych Klientów w procesie rozwojowym korzystając z takich narzędzi jak zadania wdrożeniowe, pigułki wiedzy, konsultacje trenerskie, IPD, narzędziownik, dostęp do platformy e-learning Certes, czy one pager.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |