Komunikacja menedżerska
Cele szkolenia
Celem szkolenia „Komunikacja menedżerska” jest poznanie „kluczy komunikacyjnych” we wszystkich funkcjach menedżerskich. Zrozumienie mechanizmów ludzkich zachowań – kiedy możliwe jest prawdziwe porozumienie się i jak można je osiągać? Poszerzenie świadomości mechanizmów obronnych w sytuacjach konfliktowych. Wzmocnienie dostępu do własnych wzorców zachowań uwarunkowanych temperamentem. Ułatwienie zrozumienia różnic indywidualnych w zakresie współpracy w zespołach. Budowanie świadomości własnego wpływu na budowanie relacji. Udzielanie konstruktywnej informacji zwrotnej opartej o dialog, a nie monolog. Znajdywanie równowagi między formą a treścią, czyli jak panować na mową niewerbalną, by został zrozumiany przekaz werbalny.
Korzyści dla uczestnika
- Stosowanie klaryfikacji, parafrazy i wielopoziomowego słuchania
- Ocena swojego osobistego stylu komunikacyjnego
- Elastyczne dostosowywanie go do wymogów sytuacyjnych
- Używanie wybranych technik ułatwiających wychodzenie z konfliktów
- Udzielanie sformułowanej konstruktywnie informacji zwrotnej
Korzyści dla organizacji
- Wzrost umiejętności komunikacyjnych
- Lepsze zrozumienie różnic komunikacyjnych i dopasowanie komunikatu do odbiorcy
- Otwarta komunikacja w zespole
- Wzmocnienie współpracy w zespole
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Rola komunikacji interpersonalnej w zarządzaniu
- Proces komunikacji: kanał, kodowanie, dekodowanie informacji oraz błędy po stronie nadawcy i odbiorcy
- Funkcje komunikacji w organizacji i jej wpływ na bezpieczeństwo i higienę pracy
- Najważniejsze elementy skutecznej komunikacji: kto? co? do kogo? po co?
- Przekazywanie informacji – jasność przekazu, konstruowanie wypowiedzi, zgodność komunikacji werbalnej i niewerbalnej, rola intencji
- Kluczowa rola pytań – rodzaje pytań, zastosowanie, stosowanie w sytuacji przekazywania zasad i obowiązków
- Monitorowanie odbioru informacji: parafraza i klaryfikacja
- Umiejętność komunikowania celów i delegowania zadań
- Motywacyjny aspekt wyznaczania celów, wspólne uzgadnianie, metoda SMART
- Najważniejsze elementy skutecznego delegowania zadań: kto? co? do kogo? po co? na kiedy?
- Egzekwowanie wyników pracy tak, aby pracownik czuł się ważny/uznany/doceniony, że jest partnerem w realizacji projektu, zadania
- Konstruktywna komunikacja uwzględniająca potrzeby rozmówcy
- Udzielanie informacji zwrotnych
- Czego dotyczy informacja zwrotna, kiedy jej doświadczamy i jak odbieramy – badanie ogólnej postawy do udzielania feedbacku
- Budowa konstruktywnej informacji zwrotnej zaufania – czy istnieje negatywny i pozytywny feedback
- Model pełnej ekspresji – cztery poziomy udzielania informacji zwrotnej: fakty, myśli, uczucia, potrzeby
- Korzyści udzielania bieżącej informacji zwrotnej dla pracowników, menadżerów, organizacji - praca warsztatowa w małych grupach
- Zasady i dobre praktyki udzielania informacji zwrotnych
- Różnice – style komunikacji interpersonalnej i konflikt
- Kiedy komunikacja nie działa – przykłady z życia wzięte
- Błędy atrybucji (oceny) i spostrzegania (osób, zdarzeń) wpływające na porozumienie
- Style komunikacji w sytuacjach społecznych, z czego wynikają nieporozumienia i niechęć
- Styl skupiony na zadaniach a styl skupiony na relacjach – wady i zalety
- Kwestionariusz rozpoznania własnego stylu komunikacji
- Poznanie silnych stron i ograniczeń wynikających z różnych stylów komunikowania się
- Rozpoznawanie potrzeb rozmówcy, jak do nich dotrzeć pomimo
- „Spirala konfliktu” – model mechanizmów uruchamiających konflikty interpersonalne
- Silne emocje a sztuka porozumienia – komunikacja w konflikcie
- Efektywne prowadzenie spotkań i dyskusji grupowych
- Organizowanie efektywnych i motywujących spotkań zespołu
- Zasady prowadzenia spotkań zdalnych (video, telefon)
- Narzędzia IT do prowadzenia spotkań i dyskusji
- Zarządzanie procesem komunikacji w trakcie spotkań
- Reguły komunikacji interpersonalnej, które dbają o dobrostan pracownika, minimalizują poziom stresu i wpływają na zadowolenie z pracy
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Pracujemy według filozofii, że każdy człowiek posiada zasoby i możliwości rozwoju, które można wspierać i rozwijać. Bazujemy na wiedzy i doświadczeniu Uczestników, wspólnie wypracowując metodę rozwijania umiejętności indywidualną dla każdego Uczestnika. Metodyka szkolenia nastawiona jest na dostarczenie Uczestnikom umiejętności w obszarach umiejętności komunikacyjnych (zadawanie pytań, wywieranie wpływu, komunikacja niewerbalna) reagowania w sytuacjach trudnych. Elementy wiedzy teoretycznej zostaną ograniczone do minimum niezbędnego do stworzenia wspólnego dla Uczestników rozumienia omawianych zachowań i umiejętności. Podczas szkolenia Uczestnicy trenują umiejętności komunikacyjne poprzez ćwiczenia, dyskusje, autodiagnozę oraz sesje informacji zwrotnych.
Wspieramy naszych Klientów w procesie rozwojowym korzystając z takich narzędzi jak zadania wdrożeniowe, pigułki wiedzy, konsultacje trenerskie, IPD, narzędziownik, dostęp do platformy e-learning Certes, czy one pager.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |