Optymalne zarządzanie procesami logistycznymi wg Lean Management
Cele szkolenia
Celem głównym warsztatów „Optymalne zarządzanie procesami (np. produkcyjnymi) wg Lean Management” jest przekazanie praktycznej wiedzy z zakresu szczupłego zarządzania w organizacji oraz nabycie umiejętności w zakresie dokonywania transformacji procesowych w biurze oraz usługach tak, aby ostatecznie organizacja stała się bardziej efektywna i wydajna. W ramach tego warsztatu wychodzimy poza stereotyp kojarzący koncepcję Lean jedynie z procesami produkcyjnymi.
Korzyści dla uczestnika
- Poznanie i usystematyzowanie wiedzy z zakresu zasad zarządzania procesami logistycznymi
- Zdobycie praktycznej wiedzy i umiejętności wykorzystania różnych technik podnoszących jakość w przedsiębiorstwie
- Dokonanie analizy procesów
- Wypracowanie usprawnień, optymalizacji i nowych rozwiązań
Korzyści dla organizacji
- Wdrożenie systemowych (kompleksowych) działań na rzecz podnoszenia jakości w procesach logistycznych
- Wyższe wyniki biznesowe
- Większa satysfakcja klientów
- Wzrost efektywności i zadowolenia pracowników
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Wprowadzenie do warsztatów
- Analiza oczekiwań Uczestników warsztatów
- Modele zarządzania strategicznego i operacyjnego w magazynowaniu
- Współczesne wyzwania dla działów magazynowych, logistyki i zakupów
- Magazyny i ich funkcje w systemach logistycznych
- Logistyka a system logistyczny
- Definicja, funkcje i rodzaje magazynu
- Centra dystrybucyjne i logistyczne
- Poprawa procesów związanych z prognozowaniem i techniki statystyczne do szacowania zapotrzebowania
- Obszary zadań logistycznych
- Zastosowanie filozofii Kaizen w procesach logistycznych
- Lean w procesach logistycznych i mapowanie strumienia wartości
- Funkcje systemu Kanban w systemach logistycznych
- Prognozowanie popytu i systemy DRP
- Prognozowanie popytu
- Planowanie potrzeb dystrybucyjnych DRP
- Przegląd różnych rozwiązań i wartości dodanych dla organizacji
- Jednostki ładunkowe
- Pojęcie jednostki ładunkowej
- Funkcje opakowań
- System wymiarowy opakowań
- Procesy magazynowe
- Procesy w magazynach, właściciele procesów
- Wymiarowanie przepływów w magazynie
- Komisjonowanie (kompletowanie) wysyłek
- Zasady przeprowadzania inwentaryzacji
- Właściwy obieg dokumentacji magazynowej
- Analiza ABC, XYZ, MRP
- Optymalizacja metod logistycznych - systemy KANBAN- SCM
- Samonapędzające" się systemy magazynowania – jak je zrealizować w praktyce
- Systemy informatyczne wspomagające magazynowanie i analizę danych
- Jednostki ładunkowe
- Pojęcie jednostki ładunkowej
- Funkcje opakowań
- System wymiarowy opakowań
- Koszty magazynowania
- Pojęcie kosztów magazynowania
- Klasyfikacja kosztów magazynowania
- Koszty a wynik finansowy firmy
- Mierniki i wskaźniki oceny logistycznego łańcucha dostaw
- Wskaźniki ilościowe i jakościowe realizacji procesów magazynowych
- System wskaźników i mierników oceny pracy magazynów
- Logistyczne wskaźniki transportu
- Obszary i kategorie mierników w zakresie: zakupów, transportu, magazynowania, zapasów, całego łańcucha dostaw
- Systemy automatycznej identyfikacji w logistyce
- Charakterystyka kodów kreskowych
- Systemy automatycznej identyfikacji oparte na kodach kreskowych
- Organizacje standaryzujące i zastosowanie automatycznej identyfikacji w praktyce
- Zaawansowane metody planowania w łańcuchu logistycznym
- Planowanie struktury sieci logistycznej
- Wyznaczanie lokalizacji obiektów usługowych
- Wyznaczanie lokalizacji obiektów dystrybucyjnych
- Wyznaczanie lokalizacji obiektów konkurencyjnych
- Planowanie działalności sieci logistycznej
- Planowanie operacji sieci logistycznej
- Wyznaczanie tras pojazdów
- Wyznaczanie tras przepływu zapasów
- Przegląd narzędzi doskonalenia procesów logistycznych – analiza FMEA
- Zapobieganie problemom – analiza przyczyn i skutków wad FMEA
- Definicja FMEA – czyli, jak praktycznie wykorzystać potencjał narzędzi do diagnozowania sytuacji w procesach produkcyjnych i eliminować wady
- jakościowe
- Podstawowe rodzaje analizy FMEA
- Zastosowanie analizy dla złożonych problemów produkcyjnych
- Przegląd korzyści z zastosowania analizy FMEA
- Techniki wspomagające tworzenie analizy FMEA
- Diagram Ishikawy
- Analiza Pareto-Lorentza
- Burza mózgów
- 5 x Why
- Poka Yoke
- Mierniki pomiaru skuteczności
- Klient a dostawca w procesie dla zapewnienia jakości
- Matryca wymagań i kompetencji
- Analiza ryzyka i dotkliwości jego wystąpienia (RPN - Risk Priority Number)
- Ocena wystąpienia ryzyka
- Ocena możliwości wykrycia błędów jakościowych w procesie produkcyjnym
- Ocena dotkliwości materializacji ryzyka
- Metodyka opracowania analizy FMEA
- Przygotowanie danych wejściowych
- Formułowanie wad, przyczyn i skutków wad
- Projektowanie działań doskonalących
- Standardowy formularz i metryki w analizie FMEA
- Wykonanie analizy FMEA dla wybranego procesu przez uczestników warsztatów
- Dyskusja i konsultacje grupowe, indywidualne
- Odpowiedzialność materialna pracowników przedsiębiorstwa
- Rodzaje odpowiedzialności
- Podstawy prawne
- Naruszenie obowiązków pracowniczych
- Odpowiedzialność materialna personelu magazynowego
- Kluczowe zagadnienia z zakresu zarządzania zakupami i dostawami
- Procesy zakupowe i ich główne ograniczenia
- Współzależności między zakupami i znaczenie relacji biznesowych
- Zakupy i sprawozdania finansowe
- Standardy zakupowe dla grup kapitałowych
- Regulacje i ograniczenia prawne
- Przegląd rozwiązań korporacyjnych: procedury, metody i techniki
- Zintegrowane zarządzanie łańcuchem dostaw
- Architektura procesowa i kluczowe mierniki sukcesu
- Efektywne procesy nabywania towarów i usług
- Proces planowania – klucz do sukcesu przedsiębiorstwa i sieci kontrahentów
- Przepływ materiałów i stany magazynów, jak zapewnić optymalną kombinację między kosztami a ciągłością działania procesów
- Wskaźniki efektywności i ich interpretacja w naszym przedsiębiorstwie
- Kontrola i nadzór jakości zapasów – zintegrowane podejście do optymalizacji
- Proces realizacji audytów dostawców
- Redukcja kosztów braku jakości – sposoby i techniki proaktywnego działania na rzecz definiowania błędów
- Doskonalenie procesów – przegląd współczesnych koncepcji (LEAN, KAIZEN, TQM, 5S)
- Proces reklamacyjny – czyli jak osiągnąć zadowolenie klienta końcowego
- Sterowanie zapasami w procesach logistycznych – kluczowe zagadnienia z zakresu zarządzania zakupami i dostawami
- Procesy zakupowe i ich główne ograniczenia
- Współzależności między zakupami i znaczenie relacji biznesowych
- Zakup sprawozdania finansowe
- Standardy zakupowe dla grup kapitałowych
- Regulacje i ograniczenia prawne
- Przegląd rozwiązań korporacyjnych: procedury, metody i techniki
- Zintegrowane zarządzanie łańcuchem dostaw – gra symulacyjna
- Procesy zakupowe i ich główne ograniczenia
- Współzależności między zakupami i znaczenie relacji biznesowych
- Zakup sprawozdania finansowe
- Standardy zakupowe dla grup kapitałowych
- Regulacje i ograniczenia prawne
- Przegląd rozwiązań korporacyjnych: procedury, metody i techniki
- Metoda 8D – rozwiązywanie problemów
- Wprowadzenie do tematyki rozwiązywania problemów
- Co to jest metoda 8D i kiedy ją można stosować
- Formularz 8D
- Metodyka rozwiązywania problemów 8D
- D0 – Przygotowanie do procesu 8D
- D1 – Powołanie zespołu 8D
- D2 – Opis problemu m.in. przy wykorzystaniu techniki 5W
- D3 – Wprowadzenie tymczasowych działań zaporowych
- D4 – Zdefiniowanie i weryfikacja przyczyny głównej
- D5 – Wybór i weryfikacja stałych działań korygujących
- D6 – Wprowadzenie i zatwierdzenia stałych działań korygujących
- D7 – Zapobieganie ponownym wystąpieniom problemom
- D8 – Podziękowania i uznania dla zespołu 8D
- Wykonanie analizy 8D dla wybranego procesu przez uczestników warsztatów.
- Dyskusja i konsultacje grupowe, indywidualne
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Zajęcia są prowadzone w formie interaktywnej, z wykorzystaniem następujących metod szkoleniowych: business case, prezentacje, praca zespołowa, konsultacje indywidualne, burza mózgów, praca na MS Excel i realnych dokumentach Klienta, dyskusja nad osiągniętymi wynikami. Uczestnicy mogą liczyć na praktyczny i przystępny komentarz w odniesieniu do prezentowanego materiału, również z perspektywy własnej organizacji i problemów. Projekt warsztatów ma charakter autorski i został opracowany w oparciu o doświadczenia praktyczne trenera, wynikające ze współpracy z organizacjami przy doskonaleniu ich systemów zarządzania i modelowania procesów biznesowych.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |