Zarządzanie zespołem dla mistrzów i brygadzistów
–– metodologia TWI
Cele szkolenia
Moduł prowadzony jest wyłącznie metodą warsztatową wg metodyki TWI stosowanej w Lean Management, bezpośrednio angażującą uczestników szkolenia w przewidziane programem symulacje sytuacji zawodowych.
Celem szkolenie jest budowanie autorytetu lidera, rozwinięcie umiejętności przywódczych niezbędnych
w zarządzaniu zespołem lub wdrażaniu zmiany funkcjonowania zespołu.
Uczestnicy dowiedzą się jak zachować się w sytuacjach konfliktowych, będą doskonalić swoje umiejętności wywierania wpływu na podwładnych, przekazywania informacji, motywacyjnego operowania karą, nagrodą.
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Wpływanie na zmiany w funkcjonowaniu zespołu i jego członków
- Poziomy dokonywania zmiany, miejsca interwencji
- Możliwe oddziaływania kierownika na:
- poziomie zachowań
- poziomie umiejętności
- poziomie przekonań/postaw
- Budowanie autorytetu lidera
- Kształtowanie umiejętności przywódczych
- Elastyczne przywództwo wg Hersey’a i Blancharda, a rozwój umiejętności członków zespołu
- Określanie zasad funkcjonowania zespołu
- Wyznaczanie zadań oraz poziomu oczekiwań – ćwiczenie indywidualne
- Narzędzia motywowania
- Pozafinansowe oddziaływanie na motywację
- Zasada prawidłowej orientacji
- Algorytmy karania i nagradzania
- Asertywna komunikacja w sytuacji konfliktowej
- Znaczenie asertywnej komunikacji w zespole
- Komunikat „JA”
- FUO – fakt, ustosunkowanie, oczekiwanie
- Asertywne wyrażanie i przyjmowanie krytyki
- Wpływanie na umiejętności pracowników
- Udzielanie informacji zwrotnej, feedbacku
-
- Rozmowa korygująca, eliminująca zachowania sprzeczne z przyjętymi zasadami
- Doskonalenie metod pracy (gra symulacyjna):
- Gra zadaniowa podsumowująca szkolenie – symulacja sytuacji zawodowej, związana z zaplanowaniem produkcji, poziomu zapasów, zasobów ludzkich, wykorzystania umiejętności pracowników, z doskonaleniem metod pracy pomiędzy dwoma okresami produkcyjnymi będący wynikiem obserwacji lidera zespołu i kontrolą jakości pracy, odbiorem technicznym produkcji.
- Podsumowanie przebiegu szkolenia
- Efektywna komunikacja menedżerska
- przekazywanie informacji – czego potrzebują pracownicy, żeby pracować efektywnie
- indywidualne preferencje w komunikacji – różne osobowości różne komunikaty – w jaki sposób możemy skutecznie komunikować się z innymi – w oparciu o typologię PEKA
- preferencje osobiste – indywidualna analiza preferowanego stylu komunikacji – moje mocne strony i ograniczenia
- komunikacja w kontekście wprowadzania zmian
- komunikacja z zespołem i pracownikiem w przypadku
- konfliktu interesów – na podstawie wniosków z symulacji „Rozbitkowie”
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Metody dopasowujemy do potrzeb zebranych od Uczestników, Przełożonych
i HR. Bardzo często są dokonujemy odsłuchy rozmów prowadzone w ramach analizy potrzeb szkoleniowych. Najczęstsze metody szkoleniowe to: scenki diagnostyczne, scenki treningowe, symulowanie trudnych rozmów, ćwiczenia w podgrupach, prezentacje różnych modeli, testy. Program przeznaczony jest dla praktyków biznesu, koncentruje się na efektywnych modelach, technikach i dobrych wzorcach sprawdzonych w różnych organizacjach i popartych przykładami. Szkolenie pomyślane jest jako interaktywny warsztat, gdzie udział uczestników szkolenia sięga 80% czasu. Program przebiega według następującej dynamiki: mini wykłady o zasadach, modelach, technikach
i narzędziach (wiedza), oraz ćwiczenie nowych technik radzenia sobie
z obiekcjami oraz zapobiegania takim sytuacjom (umiejętność).
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |