Budowanie efektywnych zespołów w praktyce
Cele szkolenia
Celem jest nauczenie osób zarządzających zespołami, skutecznej współpracy i komunikacji w zespole. Uczestnicy, którzy mają wiedzę i doświadczenie w tym zakresie, będą mieli możliwość rozwijania tych umiejętności i zapoznania się z koncepcją Ról Zespołowych. Cel osiągniemy poprzez ćwiczenia i ustalenie sposobów zarządzania dla Każdej z Roli, jaką przyjmują pracownicy w zespole. W trakcie warsztatu rozegrane zostaną dwie gry symulacyjne: „Zmiany w przedsiębiorstwie” oraz „Traktat pokojowy”. Dodatkowo zapoznamy się ze „Studium Przypadku”, w ramach którego realizowany był projekt „odbudowy” zachwianych relacji międzyludzkich w firmie.
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Zasady budowania dobrej współpracy w zespole
- Ćwiczenie: „Piekło – Niebo Współpracy”.
- Znaczenie entuzjazmu i zaangażowania.
- Czynniki sukcesu zespołu.
- „Idealny Proces SA” – ćwiczenie.
- Czynniki sukcesu jednostki i zespołu.
- Rola własnego nastawienia wpływającego na odniesienie sukcesu przez Firmę
- Prezentacja filmu „Latające ryby”
- Dyskusja po filmie koncentrująca się na 4 filarach sukcesu.
- Koło troski, koło wpływu – czyli od narzekania do działania.
- Rozwój kultury „nienarzekania” w zespołach.
- Zrozumienie i szacunek dla ludzi „innych niż ja sam”.
- Siła różności osobowości – siła synergii.
- Ćwiczenie: „Miliony trójkątów”
- Ćwiczenie: „Parking strzeżony”
- Nastawienie menagera – Jak usprawnić komunikację w firmie
- Znaczenie entuzjazmu i zaangażowania.
- Czynniki sukcesu jednostki i zespołu.
- Efektywna komunikacja
- Ćwiczenie: „Model”
- Test 7 pytań
- Efektywne zarządzanie – Jak skutecznie budować nastawienie na współpracę
- Dlaczego ludzie pracują w zespole?
- Typologia ludzi wraz z „instrukcją obsługi”.
- Moje miejsce w grupie
- Fragment filmu Gladiator,
- Formalna i nieformalna hierarchia zespołu
- Budowanie zasad funkcjonowania zespołu
- Budowa zasad współpracy w zespole (model) i wypracowanie zasad.
-
- Moja rola w zespole:
- Test „Moja rola w zespole” Test definiujący preferowaną rolę w pracy zespołowej
- Omówienie ról zespołowych
- Przedstawienie kolejnych etapów formowania się zespołu
(formowania, docierania, normowania, współpracy) - Dyskusja i wypracowanie definicji zespołu oraz sposobów
budowania efektywnej współpracy. - Cechy dobrych zespołów – wspólne wypracowanie i autoanaliza.
- Ćwiczenie: „Ślepi budowniczowie” – podsumowanie rozmowy o zasadach budowania współpracy w firmie
- Moja rola w zespole:
- Komunikacja Z jako klucz do skutecznego zarządzania
- Ćwiczenie: „Helikopter w ogniu”
- Efektywna komunikacja w zespole
- Rola komunikacji w pracy zespołowej.
- Aktywne słuchanie
- Schemat przekazywania informacji zwrotnej.
- Jak się nawzajem motywować do działania w zespole?
- Wybrane teorie motywacji.
- Co tak naprawdę motywuje ludzi do działania? Dyskusja
- Motywująca informacja zwrotna
- Rodzaje bodźców. Jak przekazywać pozytywne i negatywne bodźce
- Techniki skutecznego motywowania
-
- Praktyczny trening rozmowy motywującej
- Zasady dobrej komunikacji w większych zespołach.
- Ćwiczenie: „Budowniczowie posągu Zin”
- Ćwiczenie Xianie i Experci
- Przekazywanie informacji krytycznych
- Schemat przekazywania informacji zwrotnej
- Zasady przekazywania informacji zwrotnej
- Efektywne realizowanie złożonych projektów w zespole – ćwiczenie: „Budowniczowie”
- Emocje w trakcie rozmowy i jak sobie z nimi radzić
- Korygowanie działań na podstawie oceny wykonania zadań
-
- Prowadzenie rozmowy motywującej – schemat
- Diagnozowanie problemów partnerów
- Zasady prowadzenia rozmów dyscyplinujących
- Jak egzekwować wyniki?
- Asertywna postawa w rozmowie z trudnym pracownikiem
- Przekazywanie trudnych decyzji – zwalnianie pracowników
- Rozmowa oceniająca – ćwiczenia
- Podsumowanie szkolenia
- Ćwiczenie podsumowujące: „Efektywny zespół”
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Metody dopasowujemy do potrzeb zebranych od Uczestników, Przełożonych
i HR. Bardzo często są dokonujemy odsłuchy rozmów prowadzone w ramach analizy potrzeb szkoleniowych. Najczęstsze metody szkoleniowe to: scenki diagnostyczne, scenki treningowe, symulowanie trudnych rozmów, ćwiczenia w podgrupach, prezentacje różnych modeli, testy. Program przeznaczony jest dla praktyków biznesu, koncentruje się na efektywnych modelach, technikach i dobrych wzorcach sprawdzonych w różnych organizacjach i popartych przykładami. Szkolenie pomyślane jest jako interaktywny warsztat, gdzie udział uczestników szkolenia sięga 80% czasu. Program przebiega według następującej dynamiki: mini wykłady o zasadach, modelach, technikach
i narzędziach (wiedza), oraz ćwiczenie nowych technik radzenia sobie
z obiekcjami oraz zapobiegania takim sytuacjom (umiejętność).
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |