Efektywne techniki organizacji
pracy w firmie logistycznej
Cele szkolenia
Celem szkolenia jest udoskonalenie umiejętności w zakresie planowania pracy własnej oraz nabycie umiejętności prawidłowego określania celów i skutecznego planowania. Dostarczenie wiedzy
i praktycznych wskazówek dotyczących zwiększenia efektywności i wydajności pracy. Nabycie umiejętności radzenia sobie ze złymi nawykami i złodziejami czasu. Poznanie praktycznych narzędzi usprawniających zarządzanie czasem. Wypracowanie optymalnych metod zarządzania sobą w czasie w zmieniających
się warunkach. Wypracowanie metod radzenia sobie z presja czasu i stresem w życiu zawodowym.
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Efektywność zarządzania czasem w branży logistycznej
- Moje mocne i słabe strony w zarządzaniu czasem
- Błędy w zarządzaniu czasem
- Nawyki skutecznego działania i ich wpływ na efektywność
- Reguły efektywności wg Briana Tracy
- Modelowanie własnej motywacji i wzmacnianie efektywności w oparciu o cele
- Jak wpłynąć na własna motywację i przekierować swoją energię na konstruktywne rozwiązywanie problemów i efektywne wykonywanie zadań
- Reaktywny i proaktywny model Coveya, czyli na co mam wpływ, a na co wpływu nie mam
- Radzenie sobie z presja czasu
- Oblicza i konsekwencje wykonywania zadań pod presja czasu
- Zasady formułowania celów. Metoda SMART
- Techniki organizacji i zarządzania sobą w czasie
- Uczestnicy wezmą udział w interaktywnej grze symulacyjnej Zegarmistrz, która pozwala w sposób praktyczny udoskonalić kompetencje związane z planowaniem. Uczestnicy będą podczas gry decydować o ważności i pilności poszczególnych zadań.
-
- Doświadczą sytuacji zbliżonych do rzeczywistego życia zawodowego, w którym pojawiają się zadania i czynności nieplanowane, presja czasu oraz konieczność realizacji założonych celów. Wszystko to sprawi, że nabywanie kompetencji związanych z organizacja i planowaniem stanie się ciekawe, dynamiczne i zapadające w pamięć.
- Matryca Eisenhowera
- Metoda ALPEN
- Zastosowanie zasady Pareto w zarządzaniu czasem
- Zasada 60/40
- Złota godzina
- Jak nadawać priorytety zadaniom
- Układanie planu dziennego, tygodniowego i innych
- Kontrola realizacji planu
- Schemat I-BEAM, jako narzędzie, które pomaga nam w planowaniu i kontrolowaniu naszego planu dnia
- Określanie ramy czasowej dla realizacji zadania
- Zarządzanie sobą w ciągu dnia
- Fazy dnia – krzywa REFA
- Jak radzić sobie ze „złodziejami czasu”
- Identyfikacja własnych „złodziei czasu”.
- Przyczyny niekonsekwencji w realizacji planu pracy.
- Sposoby wyeliminowania przeszkód w efektywnym wykorzystaniu czasu
- Ostrzenie piły, czyli jak dbać o równowagę w czterech wymiarach: duchowym, fizycznym, umysłowym, społeczno-emocjonalnym
- Moduł rozpocznie gra szkoleniowa Detektyw. Wciągająca, humorystyczna fabuła wywołuje zaangażowanie i pozwala na zastanowienie się nad aspektami nie tylko planowania, ale również równowagi pomiędzy życiem prywatnym a osobistym. Uczestnicy mogą poczuć się niczym detektywi z klasycznych kryminałów. Wybór zadań wydaje się prosty, ale bardzo łatwo wpaść w pułapkę pilności spraw mało istotnych, zapominając o tym co naprawdę ważne.
- Jak dbać o harmonię pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym
- Praca z kołem życia, pozwalająca uświadomić sobie poziom satysfakcji z poszczególnych obszarów życiowych, takich jak: rodzina, przyjaciele praca, zdrowie itd... Koło życia jest narzędziem do pracy z wyznaczaniem sobie celów, poszukiwania równowagi
- W jaki sposób moja „kondycja” wpływa na jakość wykonywanych zadań
- Stres jako czynnik zaburzający proces planowania:
- Profilaktyka stresu
- Jak powstaje stres?
- Sytuacje stresowe w branży TSL
- Zrozumienie procesu przygotowania się na sytuacje stresowe i kryzysowe.
- Analiza sytuacji trudnych w branży TSL.
- Sztuka przewidywania sytuacji trudnych wpływających
bezpośrednio na stres a możliwość reakcji. - Rozwiązania pozwalające na szybkie działanie w sytuacjach trudnych.
- Ustępstwa w sytuacjach trudnych na polu klient – spedytor – przewoźnik
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Metody dopasowujemy do potrzeb zebranych od Uczestników, Przełożonych
i HR. Bardzo często są dokonujemy odsłuchy rozmów prowadzone w ramach analizy potrzeb szkoleniowych. Najczęstsze metody szkoleniowe to: scenki diagnostyczne, scenki treningowe, symulowanie trudnych rozmów, ćwiczenia w podgrupach, prezentacje różnych modeli, testy. Program przeznaczony jest dla praktyków biznesu, koncentruje się na efektywnych modelach, technikach i dobrych wzorcach sprawdzonych w różnych organizacjach i popartych przykładami. Szkolenie pomyślane jest jako interaktywny warsztat, gdzie udział uczestników szkolenia sięga 80% czasu. Program przebiega według następującej dynamiki: mini wykłady o zasadach, modelach, technikach
i narzędziach (wiedza), oraz ćwiczenie nowych technik radzenia sobie
z obiekcjami oraz zapobiegania takim sytuacjom (umiejętność).
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |