Techniki windykacji należności w logistyce
Cele szkolenia
Podczas szkolenia "Techniki windykacji należności w logistyce" uczestnicy zdobędą niezbędną wiedzę
i umiejętności dotyczące skutecznej windykacji w branży logistycznej. Będą zapoznani z różnymi technikami i strategiami windykacyjnymi, które można zastosować w przypadku zaległości należności. Uczestnicy będą uczyć się praktycznych technik komunikacyjnych, które pomogą im skutecznie osiągnąć cel windykacyjny, utrzymując przy tym dobre relacje z klientami.
Ważnym elementem szkolenia będzie także nauka weryfikacji kontrahentów oraz identyfikacji kluczowych czynników wpływających na rozmowy windykacyjne. Uczestnicy będą mieli okazję praktykować te techniki w symulacjach, aby zwiększyć swoje umiejętności w obszarze windykacji należności w branży logistycznej.
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Podstawy miękkiej windykacji
- podstawowe zasady w rozmowach z Klientami zaległościowymi
- zachowanie równowagi pomiędzy sprzedażą a windykacją
- lejek zadłużenia – różnice w poziomie zaawansowania zaległości
- psychologiczne aspekty zadłużenia (zaprzeczenie, racjonalizacja)
- Przyczyny powstawania zaległości oraz działania prewencyjne
- analiza czynników wpływających na powstawanie zaległości oraz naszego wpływu w tym zakresie
- wypracowanie działań prewencyjnych obniżających ryzyko
- wpadania Klientów w zadłużenie
- indywidualne przekonania dotyczące zadłużenia ułatwiające i utrudniające prowadzenie rozmów z dłużnikami
- Wymówki klientów i radzenie sobie z nimi z wykorzystaniem praktycznych technik komunikacyjnych
- najczęstsze rodzaje wymówek Klientów, z którymi spotykają się uczestnicy
- sposoby radzenia sobie z wymówkami – wypracowanie rozwiązań oraz trening wykorzystania
- praktyczne techniki komunikacyjne wspierające osiąganie celów windykacyjnych:
- zdarta płyta
- gra ciszą
- komunikacja perswazyjna
- Sankcje i ich stosowanie w rozmowach z klientem zaległościowym
- ogólne zasady wprowadzania sankcji
- rodzaje sankcji możliwych do wykorzystania przez uczestników
- dostosowanie, wprowadzanie i egzekwowanie sankcji
- Struktura i zasady prowadzenia rozmów zaległościowych
- przygotowanie do rozmowy – rola nastawienia, zdobycia podstawowych informacji oraz ustalenia celów
- podstawowe zasady prowadzenia rozmowy:
- ton głosu
- tempo
- precyzyjny język
- struktura rozmowy windykacyjnej:
- intencje
- żądanie zapłaty
- ustalenia
- sankcje
- wzmocnienie Klienta
- różnice w rozmowach w zależności od poziomu zaległości Klienta
- trening prowadzenia rozmów
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Metody dopasowujemy do potrzeb zebranych od Uczestników, Przełożonych
i HR. Bardzo często są dokonujemy odsłuchy rozmów prowadzone w ramach analizy potrzeb szkoleniowych. Najczęstsze metody szkoleniowe to: scenki diagnostyczne, scenki treningowe, symulowanie trudnych rozmów, ćwiczenia w podgrupach, prezentacje różnych modeli, testy. Program przeznaczony jest dla praktyków biznesu, koncentruje się na efektywnych modelach, technikach i dobrych wzorcach sprawdzonych w różnych organizacjach i popartych przykładami. Szkolenie pomyślane jest jako interaktywny warsztat, gdzie udział uczestników szkolenia sięga 80% czasu. Program przebiega według następującej dynamiki: mini wykłady o zasadach, modelach, technikach
i narzędziach (wiedza), oraz ćwiczenie nowych technik radzenia sobie
z obiekcjami oraz zapobiegania takim sytuacjom (umiejętność).
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |