Negocjacje
– Poziom zaawansowany
Cele szkolenia
Szkolenie z negocjacji na poziome zaawansowanym ma charakter niezwykle praktyczny. Oznacza to, że uczestnicy poznają zaawansowane techniki
i sposoby negocjowania, a następnie trenują pokazane sposoby działania
w trakcie symulacji negocjacji bazujących na rzeczywistych przykładach
z codziennej praktyki zawodowej. Dodatkowym narzędziem, które wspomaga proces trenowania jest ich analiza pod kątem zachowań danej osoby oraz użytych technik. W ten sposób uczestnicy otrzymują także dodatkowe korygujące informacje zwrotne dotyczące ich sposobu negocjowania od trenera oraz od siebie nawzajem. Uczestnicy dowiedzą się ponadto jak sterować procesami negocjacyjnymi zarówno na poziomie psychologicznym (emocje, stopień satysfakcji partnera negocjacyjnego etc.) jak i na poziomie merytorycznym (jak sterować tzw. kotwicą negocjacyjną, jak wykorzystać wiedzę nt. BATNA etc.)
Korzyści dla uczestnika
- Wytrenowanie technik negocjacyjnych nastawionych na osiąganie optymalnych warunków handlowych w trakcie rozmów
z kontrahentami. - Praktyczne zapoznanie uczestników z technikami negocjacyjnymi
w zmiennych układach podczas symulacji negocjacyjnych: jeden-jeden, zespół-zespół. - Poznanie technik przełamywania oporu drugiej strony w trakcie negocjacji.
Korzyści dla organizacji
- Budowanie świadomości biznesowej negocjatorów
- Wyższe wyniki biznesowe
- Tworzenie trwałej przewagi konkurencyjnej
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Wprowadzenie do negocjacji – jak efektywnie prowadzić rozmowy.
- Jak programować drugą stronę na określony sposób negocjowania?
- Odczytywanie sygnałów wskazujących, że druga strona kłamie lub blefuje.
- Orientacja na osiągnięcie postawionego przed sobą celu negocjacyjnego w trakcie rozmów i działań z drugą stroną.
- Celowe przyjmowanie określonego stylu negocjowania: negocjowanie niebieskie i czerwone – jakie wykorzystywać zalety obu stylów negocjowania i je łączyć?
- Skuteczne przygotowanie się do negocjacji o różnym charakterze.
- Analiza sytuacji negocjacyjnej oraz swojej siły negocjacyjnej – przyjmowane strategie negocjacyjne w zależności od własnej siły negocjacyjnej oraz siły drugiej strony.
- Negocjacyjne trójstopniowe przygotowanie do rozmów: wyznaczenie D.L., P.A. oraz P.O.
- Co wpływa na rzeczywistą skuteczność negocjacji: zestaw technik negocjacyjnych, dostarczanie dobrych uzasadnień/ argumentów oraz efektywne odpowiadanie na argumenty
i „zagrywki” drugiej strony. - Jak reagować na silne argumenty drugiej strony - sposoby zachowania równowagi sił i przesuwania jej w swoją stronę podczas negocjacji.
- Efektywne i skuteczne prowadzenie negocjacji.
- Obserwacja drugiej strony – na co szczególnie zwracać uwagę podczas negocjowania lub jak prowadzić rozmowę telefoniczną, aby uzyskać pożądany efekt?
- Kafeteria gier i trików negocjacyjnych stosowanych przez drugą stronę oraz techniki możliwe do zastosowania przez Państwa kadrę.
- Argumentacja – na co zwracać uwagę przy jej budowaniu – sposoby przekonywania w dyskusji oraz asertywność podczas negocjowania.
- Rola kontrargumentów dla pozycji prowadzącego negocjacje – ważny element przygotowania efektywnych negocjacji.
- Pakiet 25 kluczowych technik profesjonalnego negocjatora pozwalających na skuteczne planowanie procesu negocjacji, prowadzenie rozmów i osiąganie zamierzonych celów.
- Prowadzenie celowej polityki ustępstw i negocjacyjne rozmowy z różnymi partnerami.
- Jak ustępować i jak wykorzystywać technikę ustępstw pozornych?
- Wykorzystanie reguły wzajemności podczas negocjacji.
- Jak zachowywać się i wykorzystywać sytuację krakowskiego targu?
-
- Co zrobić w sytuacji presji czasu oraz jak to wykorzystać dla lepszego rezultatu prowadzonych negocjacji?
- Stopniowanie ustępstwa dla wyższej efektywności negocjacyjnej.
- Czego absolutnie unikać podczas negocjowania?
- Działania ponegocjacyjne – co jeszcze można zrobić, aby zoptymalizować wynik rozmów?
- Stosowanie socjotechnik przełamywania oporu w trakcie rozmów z drugą stroną - oddziaływanie na drugą stronę w taki sposób, aby podążyła za naszymi sugestiami.
- Strategia kwestii buforowych.
- Strategia pokazywania wspólnego interesu.
- Strategia odwołania się do zasad i procedur.
- Strategia pozornej zgody ze stanowiskiem drugiej strony.
- Strategia przykładowych historii z życia.
- Strategia konsekwencji w swoich działaniach i warunkach.
- Strategia pokazywania pozytywnych rezultatów możliwego porozumienia obecnych i przyszłościowych.
- Podsumowanie szkolenia w formie praktycznych wniosków
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Program przeznaczony jest dla praktyków biznesu i jako taki koncentruje się na efektywnych modelach, technikach i dobrych wzorcach sprawdzonych w różnych organizacjach i popartych doświadczeniem.
Interaktywny warsztat z zakresu negocjacji to 80% czasu przeznaczonego na praktykę (case-studies, symulacje, gry negocjacyjne, negocjacje w parach etc.). Szkolenie skoncentrowane jest zarówno na poziomie narzędzi (dostarczenie Uczestnikom technik, modeli, które czynią proces negocjacji skutecznym), jak i na poziomie postaw oraz przekonań (inspirowanie do wykorzystywania w/w narzędzi w swojej bieżącej pracy, codzienności).
Każdy z rekomendowanych modułów zawiera wyselekcjonowane narzędzia, które w trakcie warsztatów Uczestnicy poznają, ćwiczą, a następnie realnie szukają możliwości zaadoptowania ich do własnych stanowisk i środowiska firmy. Praca oparta jest na podejściu Kolba do zdobywania wiedzy przez dorosłych a większość programu warsztatów przebiega według następującej dynamiki: ćwiczenia otwierające na nowe nawyki (budujące świadomość), mini wykłady o zasadach, technikach, taktykach i narzędziach (wiedza), ćwiczenie nowych technik związanych z tematem szkolenia (umiejętność).
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |