Wprowadzenie
do Przemysłu 4.0
Cel edukacyjny
W trakcie szkolenia uczestnik pozna historię rewolucji przemysłowej, pozna zakres obszarowy Przemysłu 4.0. oraz poszerzy wiedzę z zakresu cyfrowej transformacji i ekosystemu Przemysłu Przyszłości. Dowie się jakimi kompetencjami powinien charakteryzować się Lider P4.0, a jakimi Inżynier P4.0. Pozna metodologię badania gotowości cyfrowej oraz przekona się jak ważne jest holistyczne podejście.
Korzyści dla Uczestnika
- Zdobędzie kompleksową wiedzę na temat trendów z zakresu przemysłu 4.0
- Dowie się czym są takie sformułowania jak: przemysł 4.0, ekosystem 4.0, fabryka dojrzałości, czy dojrzałość cyfrowa
- Pozna historię ewolucji przemysłowej w Polsce i na świecie
- Otrzyma wiedzę o kluczowych technologiach: Big Data, AR/VR, ML/AI, chmura i robotyzacja
- Dowie się czym różni się Lider 4.0 od Inżyniera 4.0
Korzyści dla Organizacji
- Udoskonalenie (lub stworzenie) strategii Przemysłu 4.0 w firmie
- Poprawa dostrzegania różnorodności potrzeb Klientów
- Budowanie marki i profilu firmy
- Zbudowanie przewagi konkurencyjnej firmy
- Poszerzenie kompetencji pracowników w zakresie tworzenia skutecznych działań związanych z dojrzałością cyfrową organizacji
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Podstawowe pojęcia
- Przemysł 4.0
- Ekosystem 4.0
- Fabryka Przyszłości
- Dojrzałość Cyfrowa
- Gdzie jesteśmy – miejsce Polski na tle Europy i świata
- DESI
- Miejsce Polski w zakresie robotyzacji
- Zagrożenia transformacji cyfrowej – wg ankiety PWC
- Jak to się zaczęło – historia rewolucji przemysłowej
- Cechy charakterystyczne każdej z rewolucji
- Czym różni się Przemysł 3,5 od 4.0?
- Założenia czwartej rewolucji przemysłowej
- Zintegrowane wykorzystanie nowych technologii
- Nowe modele biznesowe
- Nowe podejście do zarządzania
- Edukacja
- Kluczowe Technologie
- Big Data
- AR/VR
- ML/AI
- Chmura
- Robotyzacja (coboty)
- Blockchain
- IIOT
- Cyfrowy bliźniak
- Druk 3D
- Cyberbezpieczeństwo
- Przykłady zastosowania
- Obszar Biznesowy
- Modele biznesowe
- Inteligentny produkt
- Łańcuch wartości
- Gospodarka cyrkularna
- Inteligentne systemy zarządzania przedsiębiorstwem
- Inżynieria End-to-End
- Inteligentny łańcuch dostaw
- Marketing 4.0
- Lider P4.0, Inżynier 4.0
- Czym się różnią?
- Jakie kompetencje powinni posiadać?
- Kim są w procesie transformacji cyfrowej?
- Badanie gotowości cyfrowej
- Dlaczego jest tak ważne?
- Co daje raport z badania gotowości cyfrowej?
- Metodologie dostępne dla sektora MŚP
Chcesz wiedzieć więcej? Wypełnij formularz, a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Uczestnicy pracują warsztatowo – poprzez gry, ćwiczenia, studia przypadków – uczą się i wyciągają wnioski, samodzielnie poszukują rozwiązań i budują własny zbiór najważniejszych narzędzi, które będą przydatne w ich pracy zawodowej. Wszystkie studia przypadków i ćwiczenia dobrane są do specyfiki danej Organizacji i do tego typu sytuacji, z jakim Uczestnicy mogą spotykać się w swojej codziennej pracy.
Metody: ćwiczenia oparte na przygotowanych przed szkoleniem materiałach; fabularne gry szkoleniowe; filmy; facylitacja i dyskusja moderowana jako narzędzia omawiania jednostek tematycznych i ćwiczeń; feedback trenerski i feedback partnerski jako techniki organizacji wniosków; narzędzia pozwalające na dokonanie autodiagnozy Uczestników w zakresie posiadanego poziomu kompetencji/predyspozycji.
Wspieramy naszych Klientów w procesie rozwojowym, korzystając z takich narzędzi jak zadania wdrożeniowe, pigułki wiedzy, konsultacje trenerskie, IPD, narzędziownik, dostęp do platformy e-learning Certes, czy one pager.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |