Zarządzanie procesami
w transformacji cyfrowej
Cel edukacyjny
Głównym celem szkolenia jest umiejętność mapowania, zarządzania i optymalizacji procesów biznesowych realizowanych w firmie. Podczas warsztatu rozwijane będą kompetencję związane z procesami w zakresie transformacji cyfrowej. Uczestnicy nabędą wiedzę na temat współczesnych koncepcji zarządzania procesami m.in. lean management, kaizen, TQM, BPR, six sigma, czy balanced scorecard.
Korzyści dla Uczestnika
- Pozna definiowanie procesów w organizacji
- Dowie się jak wygląda mapowanie procesów
- Zrozumie jak realizować pomiar i optymalizować procesy
- Zrozumie jakie są kanały w modelu biznesowym
- Nauczy się automatyzować cyfrowe procesy
Korzyści dla Organizacji
- Budowanie marki i profilu firmy
- Osiągnięcie przewagi konkurencyjnej
- Poszerzenie kompetencji pracowników w zakresie umiejętności dotyczących skutecznego wdrażania, mapowania i automatyzowania cyfrowych procesów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Pojęcie i definiowanie procesów w organizacji. Typologia procesów
- Czym jest proces i czym jest podejście procesowe?
- Na czym polega i czemu służy zarządzanie procesami
- Typy zarządzanie procesami
- Rodzaje procesów i ich podział ze względu na różne uwarunkowania
- Mapowanie procesów
- Czym jest mapowanie procesów, dlaczego je wykonujemy i jakie nam to daje korzyści
- Do czego wykorzystujemy mapy procesów, mapy procesów a transformacja cyfrowa
- Zasady, metody i narzędzia mapowania procesów
- Praktyczne wykorzystanie poznanych narzędzi – zmapowanie procesu w organizacji Uczestnika
- Pomiar i optymalizacja procesów
- Dlaczego mierzymy procesy – jakie to nam daje korzyści?
- Co możemy mierzyć w procesach?
- Metody pomiaru procesów
- Wyniki pomiarów jako pierwszy krok optymalizacji
- Identyfikacja obszarów wymagających optymalizacji. Cele optymalizacji
- Budowanie wartości dodanej poprzez automatyzację i cyfryzację procesów
- Analiza procesów w organizacji i rekomendacja procesu do automatyzacji bądź cyfryzacji
- Analiza możliwości zmiana wartości dzięki automatyzacji bądź cyfryzacji
- Opracowanie planu optymalizacji
- Opracowanie harmonogramu działań wraz planowanie zasobów
Chcesz wiedzieć więcej? Wypełnij formularz, a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Uczestnicy pracują warsztatowo – poprzez gry, ćwiczenia, studia przypadków – uczą się i wyciągają wnioski, samodzielnie poszukują rozwiązań i budują własny zbiór najważniejszych narzędzi, które będą przydatne w ich pracy zawodowej. Wszystkie studia przypadków i ćwiczenia dobrane są do specyfiki danej Organizacji i do tego typu sytuacji, z jakim Uczestnicy mogą spotykać się w swojej codziennej pracy.
Metody: ćwiczenia oparte na przygotowanych przed szkoleniem materiałach; fabularne gry szkoleniowe; filmy; facylitacja i dyskusja moderowana jako narzędzia omawiania jednostek tematycznych i ćwiczeń; feedback trenerski i feedback partnerski jako techniki organizacji wniosków; narzędzia pozwalające na dokonanie autodiagnozy Uczestników w zakresie posiadanego poziomu kompetencji/predyspozycji.
Wspieramy naszych Klientów w procesie rozwojowym, korzystając z takich narzędzi jak zadania wdrożeniowe, pigułki wiedzy, konsultacje trenerskie, IPD, narzędziownik, dostęp do platformy e-learning Certes, czy one pager.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |