Opracowanie
modelu biznesowego
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest umiejętność budowania wartości i modelu biznesowego w ramach sieciowego kreowania wartości i realiach gospodarki cyfrowej. Uczestnicy na warsztacie zidentyfikują przykłady i zasady funkcjonowania nowych modeli biznesowych, oraz obszary w jakich można je zastosować. Zrozumieją jakie korzyści wynikają z możliwości tworzenia wartości poprzez wykorzystanie relacji i partnerstw strategicznych.
Korzyści dla Uczestnika
- Pozna podstawowe definicje i pojęcia związane z modelowaniem biznesu
- Zrozumie trendy w rozwoju nowych produktów
- Dowie się jak definiować wartości i segmentować klientów
- Zrozumie jak działają poszczególne kanały w modelu biznesowym
- Otrzyma wiedzę o strukturze przychodów i kosztów
- Nauczy się jak oceniać i wdrażać model biznesowy
Korzyści dla Organizacji
- Budowanie marki i profilu firmy
- Poszerzenie kompetencji pracowników w zakresie umiejętności dotyczących wdrażania i oceny modelu biznesowego
- Osiągnięcie przewagi konkurencyjnej firmy
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Podstawowe definicje i pojęcia związane z modelowaniem biznesu
- Definicja modelu biznesowego
• Business Model Canvas
• Model St. Gallen - Istotne pojęcia
• koopetycja
• kooperacja
• dezintermediacja
• antycypacja
• rzeczywistość VUCA - Przykłady modeli biznesowych produktów w obszarze produktów i usług cyfrowych
- Trendy w rozwoju nowych produktów i usług cyfrowych
- StartUp jako przykład możliwości testowania i wdrożenia nowego modelu biznesowego
- Propozycja wartości
- Definiowanie wartości dostarczanych w ramach modelu biznesowego
- Opracowywanie zakresu produktu lub usługi będącej podstawą danego modelu
- Metoda sześciu kapeluszy myślowych de Bono – narzędzie rozszerzające horyzonty myślenia o produkcie lub usłudze
- Analiza rynku i konkurencji
- Koncepcja design thinking jako podstawa tworzenia nowych modeli biznesowych - prototypowanie
- User Story jako element budowania zakresu produktu lub usługi
- Doprecyzowanie propozycji wartości – decyzje i wybory
• Matryce wyboru
• MindMapping – narzędzie wspierające zbieranie informacji
• Drzewo decyzyjne
• Struktura podziału wymagań
• Metoda MoSCoW jako narzędzie priorytetyzacji wymagań
• SMART – definiowanie wartości
- Segmentacja klientów
- Analiza posiadanych informacji o Klientach
• Segmenty odbiorców
• „Koszyki zakupowe” - Ankiety preferencji klientów
- Analiza rynku i konkurencji
- Wywiady
- Opinie ekspertów
- Metoda PERSONY
- Relacje z klientami
- Rodzaje relacji z klientami:
• Sell & forget – sprzedaj i zapomnij
• Społeczności klientów – stali klienci
• Relacje partnerskie – customizacja produktów i usług
- Kanały w modelu biznesowym
- Komunikacja
• Dotarcie z ofertą
• Wspieranie klienta, helpdesc - Dystrybucja i logistyka
- Sprzedaż i udostępnienie produktu lub usługi
- Kluczowe działania, zasoby, partnerzy
- Definicja zakresu przedsięwzięcia wdrażającego nowy produkt lub usługę
- Struktura podziału pracy
- Product Backlog i Product Owner
- Wybór odpowiedniej metody wdrażania nowego produktu
- Rodzaje dostępnych zasobów
• Fizyczne
• Intelektualne
• Ludzkie
• Finansowe - Matryca odpowiedzialności – RACI oraz jej modyfikacje
- Struktura przychodów i kosztów
- Struktura kosztów na podstawie WBS
- Metody szacowania
• Ekspertskie
• Porównawcze
• Metoda delficka
• Metoda trójpunktowa
- Podsumowanie, ocena i wdrożenie modelu biznesowego
- Metoda 5W1H
- Analiza SWOT i jej zastosowanie w ocenie modelu biznesowego
- Przygotowanie projektu wdrożenia nowego modelu biznesowego
• Metoda iteracyjna – zwinne zarządzanie projektem
• Metoda predystynacyjna – klasyczne zarządzanie projektem
Chcesz wiedzieć więcej? Wypełnij formularz, a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Uczestnicy pracują warsztatowo – poprzez gry, ćwiczenia, studia przypadków – uczą się i wyciągają wnioski, samodzielnie poszukują rozwiązań i budują własny zbiór najważniejszych narzędzi, które będą przydatne w ich pracy zawodowej. Wszystkie studia przypadków i ćwiczenia dobrane są do specyfiki danej Organizacji i do tego typu sytuacji, z jakim Uczestnicy mogą spotykać się w swojej codziennej pracy.
Metody: ćwiczenia oparte na przygotowanych przed szkoleniem materiałach; fabularne gry szkoleniowe; filmy; facylitacja i dyskusja moderowana jako narzędzia omawiania jednostek tematycznych i ćwiczeń; feedback trenerski i feedback partnerski jako techniki organizacji wniosków; narzędzia pozwalające na dokonanie autodiagnozy Uczestników w zakresie posiadanego poziomu kompetencji/predyspozycji.
Wspieramy naszych Klientów w procesie rozwojowym, korzystając z takich narzędzi jak zadania wdrożeniowe, pigułki wiedzy, konsultacje trenerskie, IPD, narzędziownik, dostęp do platformy e-learning Certes, czy one pager.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |