Umiejętność współpracy
i dzielenia się wiedzą
Cel edukacyjny
„Umiejętność współpracy i dzielenia się wiedzą w ramach złożonych interdyscyplinarnych zespołów” przygotowuje do samodzielnego kierowania i koordynowania procesów związanych z dzieleniem się wiedzą w ramach interdyscyplinarnych zespołów oraz do inicjowania współpracy między zespołami. Ponadto warsztat przygotowuje do budowania zespołów w realiach gospodarki cyfrowej.
Korzyści dla Uczestnika
- Nauczy się charakteryzować metody doboru członków zespołu w ramach rozproszonych, interdyscyplinarnych zespołów
- Pozna sposoby motywowania interdyscyplinarnych zespołów
- Opanuje narzędzia do zarzadzania rozproszonymi i wirtualnymi zespołami
- Dowie się jak wyznaczać realne i mierzalne cele dla zespołów interdyscyplinarnych oraz jak monitorować ich pracę w oparciu o dane
Korzyści dla Organizacji
- Zwiększenie zaangażowania pracowników do aktywności w ramach tworzenia celów strategicznych firmy
- Poprawa skuteczności komunikowania zmian w Organizacji i planowania efektów tych zmian
- Ulepszenie dignozowania i wspierania rozwoju kompetencji pracowników uwzględniając wizję, misję i strategię firmy
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Dysfunkcje pracy zespołowej wg P. Lencioniego
- Dysfunkcja 1 – brak zaufania
- Dysfunkcja 2 – obawa przed konfliktem
- Dysfunkcja 3 – brak zaangażowania
- Dysfunkcja 4 – unikanie odpowiedzialności
- Dysfunkcja 5 – brak dbałości o wyniki
- Dlaczego z perspektywy 5. Dysfunkcji pracy zespołowej istnieją w zespołach opory przed dzieleniem się wiedzą?
- Brak pewności siebie wśród pracowników
- Obawa przed dużym wysiłkiem oraz dodatkową pracą
- Obawa przed tym, że dodatkowa praca nie będzie dodatkowo gratyfikowana
- Wewnętrzna konkurencja między pracownikami i obawa przed tym, że inni pracownicy okażą się skuteczniejsi
- Brak zaufania
- Bariery wynikające z przynależności do określonej generacji pracowników
- Sposoby i metody zapobiegania w/w oporom
- 4 generacje pracowników – co przedstawiciel każdej generacji może zaoferować pozostałym pracownikom?
- Charakterystyka pokolenia BB
- Charakterystyka pokolenia X
- Charakterystyka pokolenia Y
- Charakterystyka pokolenia Z
- Podejście i wartości pracowników każdej z w/w generacji
- Czego mogą uczyć się od siebie przedstawiciele generacji?
- Co każda z generacji może mieć do zaoferowania pozostałym?
- Narzędzia zarządzania rozwojem pracowników
- Jak nabywane są kompetencje, czyli model 70/20/10
- Instruktaż – jego wady i zalety
- Coaching – mocne i słabe strony
- Mentoring – zalety podejścia mentoringowego
- Programy monitoringowe w Organizacji
- Idea budowania programów mentoringowych
- Sposoby budowania kultury mentoringowej
- Korzyści z budowania polityki mentoringowej
- Narzędzia oraz cyfrowe platformy, które pozwolą konstruować programy mentoringowe
- Warsztat: zaprojektowanie programu mentoringowego
- Organizowanie spotkań, których celem jest dzielenie się wiedzą i wymiana doświadczeń
- Zasady prowadzenia spotkań
- Komunikowanie rangi podejścia dzielenia się wiedzą uczestnikom spotkania
- Angażowanie pracowników do działania na rzecz kultury dzielenia się wiedzą
- Moderowanie spotkań, których celem jest wypracowywanie sposobów dzielenia się wiedzą
- Pozyskiwanie wiedzy i umiejętności – czyli o sposobach i formach uczenia się osób dorosłych
- Sposoby uczenia się dorosłych
- Idea i rola uczenia się przez doświadczenie
- Cykl Kolba w procesie grupowym i style uczenia się D. Kolba w procesie rozwoju indywidualnego
- Dzielenie się wiedzą formule zespołowej i indywidualnej
- Planowanie procesu uczenia się osób dorosłych w Organizacji
- Postawa i podejście menedżera w procesie dzielenia się wiedzą i kreowania współpracy w różnorodnych zespołach
- Kreowanie współpracy w interdyscyplinarnych zespołach
- Formy komunikacji w zespole
- Filary efektywnej komunikacji
- Budowanie relacji w zespole
- Asertywność i rozwiązywanie konfliktów
- Ustalanie skutecznych zasad współpracy
- Współpraca w trybie remote – zespoły rozproszone, zdalne, wirtualne
- Budowanie zespołów samoorganizujących się w zakresie dzielenia się wiedzą, wymiany doświadczeń oraz efektywnej współpracy
- Idea zespołów samoorganizujących się
- Od mikromenedżmentu do samoorganizacji
- Kreowanie kultury współodpowiedzialności
- Oddawanie odpowiedzialności na bazie empowerment
- Podsumowanie szkolenia w formie praktycznych wniosków
Chcesz wiedzieć więcej? Wypełnij formularz, a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Uczestnicy pracują warsztatowo – poprzez gry, ćwiczenia, studia przypadków – uczą się i wyciągają wnioski, samodzielnie poszukują rozwiązań i budują własny zbiór najważniejszych narzędzi, które będą przydatne w ich pracy zawodowej. Wszystkie studia przypadków i ćwiczenia dobrane są do specyfiki danej Organizacji i do tego typu sytuacji, z jakim Uczestnicy mogą spotykać się w swojej codziennej pracy.
Metody: ćwiczenia oparte na przygotowanych przed szkoleniem materiałach; fabularne gry szkoleniowe; filmy; facylitacja i dyskusja moderowana jako narzędzia omawiania jednostek tematycznych i ćwiczeń; feedback trenerski i feedback partnerski jako techniki organizacji wniosków; narzędzia pozwalające na dokonanie autodiagnozy Uczestników w zakresie posiadanego poziomu kompetencji/predyspozycji.
Wspieramy naszych Klientów w procesie rozwojowym, korzystając z takich narzędzi jak zadania wdrożeniowe, pigułki wiedzy, konsultacje trenerskie, IPD, narzędziownik, dostęp do platformy e-learning Certes, czy one pager.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |