Przywództwo i zarządzanie
zespołami w wirtualnym środowisku
Cel edukacyjny
Głównym celem szkolenia „Przywództwo i zarzadzanie zespołami w wirtualnym środowisku” jest zdobycie wiedzy, umiejętności oraz zdolności budowania zespołów w realiach gospodarki cyfrowej. Uczestnicy zapoznają się tematyką doboru członków zespołu, motywowania, rozwijania kompetencji, wyznaczania celów i monitorowania oraz radzenia sobie z sytuacjami konfliktowymi. Podczas szkolenia rozwijane będą kompetencję w zakresie transformacji cyfrowej.
Korzyści dla Uczestnika
- Nauczy się charakteryzować metody doboru członków zespołu w ramach rozproszonych, interdyscyplinarnych zespołów
- Pozna sposoby motywowania zespołów
- Opanuje narzędzia do zarzadzania rozproszonymi i wirtualnymi zespołami
- Dowie się jak wyznaczać realne i mierzalne cele dla pracujących zdalnie/hybrydowo zespołów oraz jak monitorować ich pracę w oparciu o dane
Korzyści dla Organizacji
- Zwiększenie zaangażowania pracowników do aktywności w ramach tworzenia celów strategicznych firmy
- Poprawa skuteczności komunikowania zmian w Organizacji i planowania efektów tych zmian
- Ulepszenie dignozowania i wspierania rozwoju kompetencji pracowników uwzględniając wizję, misję i strategię firmy
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Wyzwania wirtualnych zespołów
- Dysfunkcje w pracy zespołów wirtualnych (m.in. brak zaufania, rozproszenie odpowiedzialności)
- Konflikty i błędy komunikacyjne w zespołach wirtualnych
- Brak tożsamości zespołu, tzw. team spirit
- Specyfika zespołów wirtualnych – w kontraście do zespołów pracujących stacjonarnie
- Idea zespołów wirtualnych
- Idea zespołów rozproszonych
- Model hybrydowy
- Zalety i wady każdego modelu, specyfika oraz wyzwania
- Motywowanie pracowników w trybie online
- Kreowanie zaangażowania: różnice w podejściu stacjonarnym i wirtualnym/rozproszonym
- Komunikacja z zespołem w trybie online
- Przegląd modeli komunikacji w zespole rozproszonym
- Model słońca
- Model sieciowy
- Feedback i feedforward w trybie online
- Komunikacja w zespole międzypokoleniowym – zbiór dobrych praktyk
- Role platform komunikacyjnych w cyfrowej rzeczywistości
- Wymiana informacji
- Statusy realizacji zadań
- Podział zadań w zespołach samoorganizujących się
- Szybka motywacja i wzajemne docenianie się członków zespołu
- Rodzaje platform i aplikacji oraz ich funkcjonalności
- Trello
- Teams
- Kudosy
- Funkcje czatu w aplikacjach
- Sztuka organizowania i prowadzenia spotkań zespołowych online
- Rutyny menedżerskie podczas spotkań online
- Sposoby na osiąganie wyższego zaangażowania podczas spotkań służbowych
- Spotkanie formalne i nieformalne w trybie remote
- Efektywność zespołów pracujących wirtualnie – sposoby jej podnoszenia
- Tablica Kanban
- Techniki planowania pracy
- Przydatne aplikacje, które podnoszą efektywność wirtualnych zespołów: Nozbe, To do list
- Wzajemne zaufanie i wzajemna kontrola w trybie remote – wirtualnej współpracy
- Czy kontrola jest najlepszą formą zaufania w zdalnym zespole?
- Metody sprawowania kontroli i monitorowania zadań w wirtualnym zespole
- Monitorowanie vs egzekwowanie w zespole wirtualnym
- Metody usprawniania komunikacji w wirtualnej przestrzeni
- Kiedy telefon?
- Kiedy mail?
- Kiedy czat?
- Kiedy komunikator?
- Rola daily w codziennej współpracy
- Wirtualna współpraca i komunikacja w różnorodnym środowisku DIVERSITY
- Specyfika środowiska Diversity
- Zarządzanie różnorodnością w wirtualnej rzeczywistości
- Preferencje technologiczne 4. Generacji pokoleń
- Zarządzanie potencjałem i kompetencjami w różnorodnym zespole
- Zarządzanie kompetencjami członków wirtualnych zespołów
- Diagnozowanie poziomu chęci i umiejętności pracowników zdalnych
- Metody nabywania i wzmacniania kompetencji w zespołach wirtualnych
- Diagnozowanie luk kompetencyjnych
- Specyfika „uczenia” się poprzez doświadczenie w zespołach wirtualnych
- Narzędzia zarządzania rozwojem pracowników: instruktaż, coaching, mentoring
- MBO – zarządzanie przez cele w zespołach wirtualnych
- Cele strategiczne
- Cele taktyczne
- Cele operacyjne
- Komunikowanie strategii
- Zarządzanie kompetencjami pracowników w oparciu o siatkę celów
Chcesz wiedzieć więcej? Wypełnij formularz, a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Uczestnicy pracują warsztatowo – poprzez gry, ćwiczenia, studia przypadków – uczą się i wyciągają wnioski, samodzielnie poszukują rozwiązań i budują własny zbiór najważniejszych narzędzi, które będą przydatne w ich pracy zawodowej. Wszystkie studia przypadków i ćwiczenia dobrane są do specyfiki danej Organizacji i do tego typu sytuacji, z jakim Uczestnicy mogą spotykać się w swojej codziennej pracy.
Metody: ćwiczenia oparte na przygotowanych przed szkoleniem materiałach; fabularne gry szkoleniowe; filmy; facylitacja i dyskusja moderowana jako narzędzia omawiania jednostek tematycznych i ćwiczeń; feedback trenerski i feedback partnerski jako techniki organizacji wniosków; narzędzia pozwalające na dokonanie autodiagnozy Uczestników w zakresie posiadanego poziomu kompetencji/predyspozycji.
Wspieramy naszych Klientów w procesie rozwojowym, korzystając z takich narzędzi jak zadania wdrożeniowe, pigułki wiedzy, konsultacje trenerskie, IPD, narzędziownik, dostęp do platformy e-learning Certes, czy one pager.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |