Lean management –optymalne zarządzanie procesami
Cele szkolenia
Celem szkolenia jest przekazanie wiedzy na temat zarządzania procesami w zestawieniu ze strategią organizacji. Podczas kursu zostaną przedstawione kluczowe terminy i pojęcia, model przebiegu pracy
oraz etapy projektu doskonalenia procesów. Uczestnicy nauczą się optymalizować procesy biznesowe, poznają zasady i metody badań kontrolnych. Ponadto kurs ukaże mapowanie i poprawę procesów,
jak również pomoże kierownikom zarządzać zmianą.
Korzyści dla uczestników
- Główne korzyści dla uczestników to poznanie i usystematyzowanie wiedzy z zakresu zasad zarządzania jakością.
- Zdobycie praktycznej wiedzy i umiejętności wykorzystania różnych technik podnoszących jakość w przedsiębiorstwie.
- Nabycie umiejętności spojrzenia projakościowego.
- Wdrożenie systemowych (kompleksowych) działań na rzecz podnoszenia jakości.
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program kursu
- Wprowadzenie do warsztatów szkoleniowych
- Powitanie uczestników – zasady, przerwy, wzajemne poznanie się.
- Identyfikacja oczekiwań i doświadczenia uczestników.
- Przedstawienie głównych celów i agendy szkolenia.
- Wprowadzenie do zarządzania procesami
- Wprowadzenie do zarządzania procesowego.
- Geneza zarządzania
- Definiowanie procesu w organizacji.
- Korzyści zarządzania procesowego w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi.
- Zarządzanie procesami a strategia organizacji.
- Identyfikacja procesów biznesowych
- Zarządzanie procesowe a zarządzanie funkcjonalne.
- Właściciel procesu (rola, zadania, relacjez kierownikami funkcjonalnymi).
- Utrzymanie procesu (danei sprzężenie zwrotne).
- Rodzaje procesów i ich przebieg.
- Identyfikacja procesów strategicznych i wspierających.
- Operacyjne zarządzanie
- Tworzenie wartościi wewnętrzna zasada klienta.
- Zarządzanieprocesowe nastawione na zmiany.
- Orientacja na procesi produkt (wynik działań i zdarzeń).
- Przebieg procesów w istniejącej strukturze firmy.
- Zarządzanie doskonaleniem procesów biznesowych
- Projektowanie strumienia wartości w procesach.
- Doskonalenie strumienia wartości.
- Tradycyjna strategia zwiększania konkurencyjności przedsiębiorstwa.
- Narzędzia ciągłego doskonalenia.
- Mapowanie docelowego stanu – przy użyciu notacji SIPOC i BPMN.
- Techniki doskonalenia procesów
- Kluczowe terminy I pojęcia zarządzania modelowaniem procesów
- Modelowanie procesu, zarządzanie procesowe i doskonalenie procesów.
- Działania w ramach zarządzania procesowego.
- Model przebiegu pracy.
- Kluczowe korzyści z zarządzania modelowaniem procesów.
- Etapy projektu doskonalenia procesów.
- Zarządzanie zmianami organizacyjnymi.
- Zarządzanie ryzykiem w procesach.
- Przebieg procesów w istniejącej strukturze firmy.
- Optymalizacja procesów biznesowych
- Metody i techniki doskonalenia procesów biznesowych.
- Doskonalenie procesów – cykl PDCA.
- Wprowadzanie zarządzaniazorientowanego procesowo.
- Modele usprawniania procesów biznesowych.
- Standaryzacja procesu.
- Zasady i metody badań kontrolnych – warsztat kontrolerski
- Zasady postępowania kontrolnego w procesach biznesowych.
- Metody badań kontrolnych.
- Dowody w postępowaniu kontrolnym.
- Dokumenty dotyczące organizacji kontroli wewnętrznej procesów.
- Dokumenty dotyczące wykonywania kontroli.
- Kontrola procesowa w organizacji – warsztat kontroli menedżerskiej
- Analiza i projektowanie kontroli wewnętrznej procesów w organizacji.
- Mapa kluczowych miar sukcesu (KPI) a system wczesnego ostrzegania.
- Radzenie sobie z trudnymi sytuacjami podczas kontroli:
- Przeprowadzenie analizy procesów i omówienie kontroli wewnętrznej właściwej dla danego procesu.
- Przegląd dokumentacji kontrolnej wykorzystywanej w różnych organizacjach oraz możliwości ich wykorzystania przez uczestników szkolenia.
- Mapowanie i poprawa procesów
- Wybór procesu i celu poprawy.
- Tworzenie zespołu poprawy procesu.
- Mapowanie procesu.
- Uproszczenie procesu.
- Formularz i zbieranie danych.
- Stabilność i zdolność procesu.
- Plan wdrożeniazmiany
- Proces zarządzania zmianą w organizacjach
- Kultura organizacyjna promująca zmiany.
- Główne kroki procesu zarządzania zmianą.
- Motywy, cele, rodzaje i istota zmian w organizacji.
- Efektywna komunikacja w procesie zmian.
- Etapy zarządzania zmianą – podejście procesowe
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Metody dopasowujemy do potrzeb zebranych od Uczestników, Przełożonych
i HR. Bardzo często są dokonujemy odsłuchy rozmów prowadzone w ramach analizy potrzeb szkoleniowych. Najczęstsze metody szkoleniowe to: scenki diagnostyczne, scenki treningowe, symulowanie trudnych rozmów, ćwiczenia w podgrupach, prezentacje różnych modeli, testy. Program przeznaczony jest dla praktyków biznesu, koncentruje się na efektywnych modelach, technikach i dobrych wzorcach sprawdzonych w różnych organizacjach i popartych przykładami. Szkolenie pomyślane jest jako interaktywny warsztat, gdzie udział uczestników szkolenia sięga 80% czasu. Program przebiega według następującej dynamiki: mini wykłady o zasadach, modelach, technikach
i narzędziach (wiedza), oraz ćwiczenie nowych technik radzenia sobie
z obiekcjami oraz zapobiegania takim sytuacjom (umiejętność).
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |