Prawo pracy dla menedżerów
Cele szkolenia
Szkolenie „Prawo pracy dla menedżerów” jest to kompleksowe przygotowanie kadry kierowniczej do zarządzania operacyjnego zgodnego z przepisami prawa pracy. Przedstawione zostaną zagadnienia stosowania prawa pracy w praktyce, od momentu poszukiwania pracownika aż do rozwiązania stosunku pracy. W sposób praktyczny omówimy: prawne aspekty rekrutacji, nawiązania z pracownikiem stosunku pracy, zarządzania osobami „zatrudnionymi” na podstawie umowy cywilnoprawnej, pracy zdalnej, urlopów, praw i obowiązków pracowniczych, w tym możliwości nałożenia kar, dopuszczalności monitorowania pracowników, przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingu w miejscu pracy, rozwiązywania stosunku pracy.
Korzyści dla uczestnika
- Zdobycie, usystematyzowanie oraz pogłębienie wiedzy z zakresu zarządzania kadrą zgodnie z przepisami prawa pracy
- Nauczenie się i przećwiczenie prawnych aspektów rekrutacji, zatrudniania, praw i obowiązków pracowników, urlopów oraz rozwiązywania stosunków pracy, itp.
- Poznanie najnowszych przepisów prawa pracy związane z pracą zdalną
- Umiejętność odróżniania zachowania o charakterze mobbingowym od dyskryminacji
- Umiejętność adekwatnego zareagowania na mobbing i nierówne traktowanie
Korzyści dla organizacji
- Budowanie marki profesjonalnego pracodawcy
- Zapobieganie niepożądanych zachowań w środowisku pracy
- Wyższy poziom satysfakcji pracowników
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
Doświadczenie online |
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
- Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
- W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
- Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
- W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych |
Program szkolenia
- Menedżer rekrutuje
- Ogłoszenie o pracę – jak je prawidłowo przygotować, aby otrzymać CV od wartościowych kandydatów? Jakich błędów unikać, aby nie narazić się na etapie przygotowania ogłoszenia na zarzut dyskryminacji?
- Dokumenty w rekrutacji: CV oraz list motywacyjny - jakich danych osobowych można żądać po zmianie przepisów od kandydata na pracownika?
- Jakie pytania zadawać na rozmowie rekrutacyjnej, a jakich zdecydowanie unikać?
- Pozyskiwanie informacji o kandydacie z portali społecznościowych (np. facebook) oraz branżowych (np. Linkedin) – ustalenie dopuszczalności takich metod
- Sprawdzanie referencji (kiedy dopuszczalne)
- Jak długo można przechowywać i przetwarzać dane kandydatów?
- CV bez projektu rekrutacyjnego – jak się zachować?
- Menedżer zatrudnia
- Umowa przedwstępna a list intencyjny
- Rodzaje umów o pracę – umowa na okres próbny, umowa na czas określony, zasada 33 m-cy, umowa na czas nieokreślony, umowa na czas zastępstwa. Wyjątki – kiedy możliwe
- Umowa o pracę a umowy cywilnoprawne (umowa zlecenie, o dzieło, kontrakt B2B) – jak zarządzać pracownikami zatrudnionymi na podstawie takich umów?
- Jakich danych osobowych można żądać od pracownika?
- Dokumenty niezbędne do podpisania wraz z umową o pracę – o czym menadżer musi pamiętać
- Urlopy pracownicze
- Ustalanie wymiaru urlopu
- Rodzaje urlopów: wypoczynkowy, na żądanie, bezpłatny, szkoleniowy, okolicznościowy
- Czy mogę odmówić pracownikowi wykorzystania urlopu?
- Czy urlop wypoczynkowy może się przedawnić? Co w takiej sytuacji?
- Praca zdalna – jak zarządzać zespołem?
- Korzyści i zagrożenia dla organizacji, menadżerów i pracowników
- Jak zarządzać by zyskać?
- W jaki sposób mogę monitorować pracę moich podwładnych w pracy zdalnej? Wypadki przy pracy podczas pracy zdalnej
- Ochrona danych osobowych klientów w pracy zdalnej
- Ewidencja czasu pracy w pracy zdalnej
- Przeciwdziałanie dyskryminacji i mobbingu w miejscu pracy, również w pracy zdalnej
- Czym różni się mobbing od dyskryminacji?
- Jakie prawa przysługują pracownikowi?
- Jakie obowiązki ma pracodawca oraz menadżerowie?
- Na kim spoczywa ciężar dowodu w przypadku mobbingu?
- Pojęcie staffingu
- Przeciwdziałanie dyskryminacji w zatrudnieniu, w tym w wynagradzaniu pracownika
- Czy pracownik może nagrywać pracodawcę bez jego wiedzy?
- Odpowiedzialność porządkowa i materialna pracowników
- Kary porządkowe – kiedy upomnienie, a kiedy nagana?
- Zasady i tryb stosowania kar porządkowych – jak i kiedy wręczyć? Czy na pewno muszę zawsze wysłuchać pracownika przed nałożeniem kary? Jak to zrobić?
- Co, jeśli pracownik się odwoła?
- Kiedy następuje zatarcie karania?
- Odpowiedzialność materialna pracowników za powierzone mienie
- 7. Menedżer rozstaje się z pracownikiem
- Rozwiązanie umowy o pracę za porozumieniem stron
- Wypowiedzenie pracownikowi umowy o pracę
- Czy wypowiedzenie o pracę można wysłać pocztą?
- Czy wypowiedzenie umowy o pracę muszę uzasadnić?
- Jak mogę wypowiedzieć umowę pracownikowi pracującemu zdalnie?
- Wypowiedzenie umowy w czasach pandemii
- Mój pracownik często korzysta ze zwolnień lekarskich. Dezorganizuje to pracę w Zespole. Co mogę zrobić w tej sytuacji?
- Jak liczyć okresy wypowiedzeń umowy o pracę?
- Na jakich zasadach mogę zwolnić pracownika z obowiązku świadczenia pracy?
- Kiedy mogę zwolnić pracownika dyscyplinarnie?
- Czy wypowiedzenie umowy o pracę mojemu podwładnemu muszę konsultować ze Związkami zawodowymi?
- Czy mogę rozwiązać umowę o pracę z pracownikiem przebywającym na długotrwałym zwolnieniu lekarskim?
Chcesz wiedzieć więcej?
Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!
Metodyka szkolenia
Program przeznaczony jest dla menedżerów i HR, którzy chcą zgłębić temat aktualnych przepisów prawa pracy, również związanych z pracą zdalną. Koncentruje się na efektywnych wzorcach sprawdzonych w różnych organizacjach i popartych przykładami. Szkolenie ma charakter warsztatowy. Omawiane są praktyczne przykłady z życia, uczestnicy wykonują ćwiczenia i zadania, aby nabyć umiejętności w zakresie samodzielnego planowania i rozliczania czasu pracy w swojej organizacji. Zaprezentowane zostaną orzeczenia Sądów oraz stanowiska Państwowej Inspekcji Pracy.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
- Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
- Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
- Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
- Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze |
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
- Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
- Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
- Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
- W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
- Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym |