Profesjonalny sekretariat
Cele szkolenia
Profesjonalna asystentka jest jednym z najbliższych współpracowników szefa. Jej najważniejsze zadanie polega na wspomaganiu go w zarządzaniu firmą. Realizuje je organizując jego grafik i zajmując się wszystkimi kwestiami administracyjnymi. Jednak jej rola znacznie wykracza poza te czynności, gdyż asystentka kształtuje również wizerunek firmy. To ona jest zwykle pierwszą osobą, z którą kontaktuje się Klient. To, jakie wyrobi sobie on zdanie o firmie, zależy w wysokim stopniu od pierwszego wrażenia odniesionego na spotkaniu z sekretarką. Dlatego na jej pełen profesjonalizm składa się nie tylko kompetencja, ale także uprzejmość, takt i umiejętność łatwego nawiązywania kontaktów. Celem szkolenia „Profesjonalny sekretariat” jest więc, dostarczenie wiedzy i praktycznych umiejętności w zakresie efektywnej komunikacji, etykiety biznesowej oraz zachowania się w trudnych sytuacjach.
Korzyści dla uczestnika
- Nauczenie się, w jaki sposób budować profesjonalny wizerunek sekretariatu
 - Zdobycie wiedzy, czym jest precedencja i jakie są jej zasady
 - Prowadzenie profesjonalnej korespondencji pisemnej i elektronicznej
 - Profesjonalnie zorganizowanie spotkań i przyjmowanie gości w firmie
 - Prowadzenie wysokiej jakości rozmowy telefoniczne
 
Korzyści dla organizacji
- Zwiększenie przewagi konkurencyjnej
 - Zwiększenie świadomości pracownika w istocie budowania marki organizacji
 - Wzrost satysfakcji Klientów i partnerów biznesowych z obsługi
 
Doświadczenie w szkoleniach stacjonarnych
- Zrealizowaliśmy ponad 6 000 Szkoleń stacjonarnych dla pracowników wszystkich szczebli w latach 2007-2021
 - Przeszkoliliśmy ponad 72 000 osób w biznesie i administracji publicznej
 - W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
 - Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
 
| Doświadczenie  online  | 
Doświadczenie online
- Zrealizowaliśmy ponad 1 200 Szkoleń online/Webinarów dla kadry Menedżerskiej w latach 2019-2021
 - Przeszkoliliśmy ponad 800 prezesów, dyrektorów, menedżerów i kierowników
 - W Projektach Rozwojowych, w których mierzyliśmy efektywność szkoleń, poziom kompetencji wzrósł średnio o 27%
 - Wpieraliśmy rozwój menedżerów wykorzystując platformę e-learningową Certes
 - W lata 2019-2021 realizowaliśmy ponad 300 indywidualnych sesji rozwojowych online dla Menedżerów i Dyrektorów
 
| Doświadczenie  w szkoleniach stacjonarnych  | 
Program szkolenia
- Funkcja informacyjna i reprezentacyjna sekretariatu
 
- Główne zadania, umiejętności i zakres odpowiedzialności
 - Aspekty organizacyjne
 - Ustalenie zasad współpracy w grupie
 - Rola asystentki w przedsiębiorstwie – kształtowanie dobrego wizerunku organizacji, etyka zawodowa, sposób zachowania, ochrona czasu pracy przełożonego
 
- Sztuka powitania – reguły obyczajowe w obsłudze recepcyjnej
 
- Główne zadania, umiejętności i zakres odpowiedzialności
 - Hierarchia – kto pierwszy i dlaczego
 - Witanie się, podanie dłoni, powstawanie, przedstawianie
 - Gdzie i jak wolno się witać, a gdzie nie wypada – jak uniknąć gafy
 - Ważne różnice w relacjach biznesowych a towarzyskich
 - Wizytówki – rodzaje, wygląd, wręczanie oraz znaczenie biletów wizytowych
 
- Etykieta językowa – zasady stosowania zwrotów grzecznościowych
 
- Główne zadania, umiejętności i zakres odpowiedzialności
 - Tytułowanie – tytuły naukowe, służbowe, kurtuazyjne
 - Formalne zwroty grzecznościowe
 - Kontrahenci z zagranicy – zwroty formalne, tytułowanie
 - Rozmowa – nawiązywanie konwersacji, tematy dozwolone
 - Kultura języka – poprawność wypowiedzi
 
- Sztuka komunikacji interpersonalnej
 
- Bariery komunikacyjne
 - Aktywne słuchanie
 - Oczekiwania klienta – pytania jako narzędzia ich rozpoznawania
 - Postawa i techniki asertywne
 - Wyrażenia zakazane – zwroty niedozwolone w kontaktach z kontrahentami
 
- Precedencja – kwestia pierwszeństwa w sytuacjach biznesowych
 
- Wspólna podróż windą, przepuszczanie w drzwiach
 - Samochód służbowy – hierarchia miejsc, wsiadanie i wysiadanie z klasą
 - Hierarchia miejsc na spotkaniu – rozmieszczenie uczestników narad, negocjacji, prezentacji, a także podczas oficjalnych kolacji biznesowych
 
- Goście w firmie – zasady profesjonalnego przyjmowania kontrahentów
 
- Anonsowanie
 - Powitanie gości biznesowych, wprowadzenie do gabinetu, odprowadzanie i pożegnanie
 - Organizacja zebrań, konferencji, spotkań
 - Poczęstunek w firmie – jak i co się podaje i w jakiej kolejności
 - Wizyta w restauracji
 - Nakrycie stołu – rodzaje sztućców i szkła, ich ułożenie oraz korzystanie
 
- Wizerunek profesjonalistki – kwestia elegancji w pracy
 
- Ubiór biznesowy – podstawowe kanony
 - Złote zasady kobiecej elegancji – jak ustrzec się błędów w doborze garderoby
 - Rodzaje strojów i biżuterii dostosowanych do okazji
 - Wygląd profesjonalistki – fryzura, makijaż, manicure
 
- Korespondencja tradycyjna i elektroniczna
 
- Poczta tradycyjna – język biznesowej korespondencji, treść, forma, układ graficzny pism, nagłówki i zakończenia
 - Reguły zapisywania liczb, kwot, dat
 - Redagowanie pism użytkowych
 - Adresowanie i kopertowanie
 - Życzenia firmowe i gratulacje
 - Zaproszenia – sposoby zapraszania, niezbędne elementy zaproszenia i ich znaczenie
 - Poczta elektroniczna – zasady eleganckiego pisania wiadomości
 
- Rozmowa telefoniczna
 
- Zasady prowadzenia rozmów telefonicznych
 - Zwroty powitalne oraz pożegnalne przy obsłudze połączeń przychodzących i wychodzących
 - Przekierowywanie i łączenie rozmów
 - Polityka prywatności – filtrowanie rozmów przychodzących
 - Etykieta telefoniczna – przerwana rozmowa, zakończenie połączenia
 - Automatyczna sekretarka
 
Chcesz wiedzieć więcej?
	Zostaw numer telefonu,
a skontaktujemy się z Tobą!

Metodyka szkolenia
Szkolenia mają na celu nauczenie praktycznych umiejętności, dlatego główny nacisk kładzie się ćwiczenia indywidualne i grupowe. Na potrzeby treningu przygotowano dodatkowo quizy, scenariusze spotkań do odegrania, filmy, nagrania audio i rekwizyty, a także analizy case studies. Wszystkie informacje i ćwiczenia przedstawione są w formie atrakcyjnej prezentacji multimedialnej. Warsztatowa forma szkoleń jest najbardziej efektywna z trzech powodów. Po pierwsze, każdy Uczestnik praktycznie stosuje wiedzę przekazaną mu przez trenera. Po drugie, każdy może zadać dowolną liczbę pytań i otrzymać odpowiedź na intrygujące go zagadnienia. Po trzecie, trener może elastycznie dostosować się do wymagań wszystkich osób.
Samodzielne szukanie rozwiązań, bezpośrednie wykorzystanie informacji szkoleniowych i otwarta dyskusja dają pewność, że każdy Uczestnik zakończy trening nie tylko z teoretyczną wiedzą, ale i swobodą w jej praktycznym stosowaniu.
Praktyczne informacje o szkoleniu stacjonarnym
- Wspieramy naszych klientów zarówno w opracowaniu ramy narracyjnej i brandingu projektu jak i komunikacji, rekrutacji uczestników i logistyce szkoleń (wysyłanie zaproszeń, potwierdzenia, negocjacje i rezerwacje hoteli)
 - Szkolenia stacjonarne realizujemy w grupach od 12-14 osób. Warsztaty organizujemy zarówno w salach w ośrodkach szkoleniowych i hotelach w całej Polsce, także w siedzibie i oddziałach klientów oraz w siedzibie naszej firmy
 - Podczas spotkań stacjonarnych wykorzystujemy różnorodne metody i narzędzia rozwojowe tj. gry zespołowe, odgrywanie ról, scenki treningowe, case study, symulacje zjawisk/ zachowań, analizy doświadczeń, burze mózgów, miniwykłady, DT, czy facylitacje
 - Pomiędzy szkoleniami realizujemy działania wdrożeniowe/wzmacniające zdobycie wiedzy, treningi umiejętności, zastosowanie poznanych narzędzi w praktyce, zmianę postaw i zachowań w miejscu pracy
 - Podczas warsztatów uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe oraz certyfikat ukończenia szkolenia
 
| Praktyczne informacje  o szkoleniu online/webinarze  | 
Praktyczne informacje o szkoleniu online/webinarze
- Dostosowujemy technologię transmisji video (Zoom, Microsoft Teams, Cisco Webex, Google Meet) do możliwości naszych Klientów
 - Podczas spotkań online korzystamy z takich narzędzi jak: Mentimeter, Miro, Mural, Padlet, Jambord
 - Mamy duże doświadczenie w realizacji szkoleń online - pierwsze działania rozpoczęliśmy w 2019 roku
 - Podczas szkoleń online uczestnicy otrzymują materiały w wersji pdf, oraz certyfikat online
 - W trakcie realizacji spotkania online do dyspozycji uczestników jest konsultant, który dba o jakość szkolenia
 - Optymalna liczba Uczestników w interaktywnym szkoleniu online to 12 osób, w webinarze do 300
 
| Praktyczne informacje  o szkoleniu stacjonarnym  | 
